Πέμπτη, 10 Νοεμβρίου 2011

Δεν περισσεύει υπομονή






















01. Έλα φίλε Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Αργύρης Κουνάδης | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Σκουριασμένο γιαταγάνι στα 'κονίσματα | και του γάμου το στεφάνι μπαίνει σταυρωτά, | σταυρωμένα παραμύθια καταχείμωνο | πάγος και χιονιάς στα στήθια γράψε αλλοίμονο. | Αχ και να 'μαι το κρασί σου να ταξίδευα | αγριόριζα απ' τη γη σου να σε φίλευα, | έλα φίλε κλείσ' την πόρτα της παράδεισος | να την πνίξουνε τα χόρτα κι ο βαρύς κισσός. | Θύμησέ μου να απαγκιάσω να ξεκουραστώ | του καλόγερου το ράσο τώρα ξέσχιστο | με βαραίνει η καταδίκη εφτασφράγιστη | τ' άνεργο σπαθί στη θήκη άλλος να ζωστεί.

02. Εις μνημόσυνον Τραγούδι: Ελένη Βιτάλη
Μουσική: Αργύρης Κουνάδης | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι | σύννεφο έβαλαν γιορντάνι | κι άντρας ζώνει τ' άρματά του | πάει ταμένος του θανάτου | Και ποιος θα σου κρατήσει | άσπρο στο χορό μαντήλι | μαγιάπριλο του κόσμου | πίκρα περπατάει στα χείλη | άι... γαρούφαλλό μου... | άι... γαρούφαλλό μου... | Άλογο φαρί καβάλα | δράκοι του 'στησαν κρεμάλα | μπρος στο μαρμαρένιο αλώνι | στέκει και το πεταλώνει | Ανέμη να γυρίσει | παραμύθι ν' αρχινήσει | μαύρο κρασί να πιούμε | το φεγγάρι έχει μεθύσει | άι...γαρούφαλλό μου... | άι...γαρούφαλλό μου... | και στην άκρη, στο ποτάμι | μια φλογέρα, ένα καλάμι | κάνει τον καημό φλογέρα | το παράπονό του αέρα | Και ποιος θα σου κρατήσει | άσπρο στο χορό μαντήλι | μαγιάπριλο του κόσμου | πίκρα περπατάει στα χείλη | άι...γαρούφαλλό μου... | άι...γαρούφαλλό μου... | Ποιος πονεί και ποιος το θέλει | του ανέμου οι Αρχαγγέλοι | του καπνού 'ναι και τ' ανέμου | δεν το βάσταξα ποτέ μου | Ανέμη να γυρίσει | παραμύθι ν' αρχινήσει | μαύρο κρασί να πιούμε | το φεγγάρι έχει μεθύσει | άι...γαρούφαλλό μου... | άι...γαρούφαλλό μου... | Του Χάρου ειν το πανηγύρι | το χορό νεκρός να σύρει | τ' άστρα μες στο παραγάδι | και τον ήλιο στο σημάδι | Και ποιος θα σου κρατήσει | άσπρο στο χορό μαντήλι | μαγιάπριλο του κόσμου | πίκρα περπατάει στα χείλη | άι...γαρούφαλλό μου... | άι...γαρούφαλλό μου...

03. Της αγάπης Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Αργύρης Κουνάδης | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Τρεις νυχτώθηκαν, νύχτα βγήκαν παγανιά | καρτερέψαν στη γωνιά και φοβήθη η γειτονιά | ερημιά και σκοτεινιά τρεις που βγήκαν παγανιά. | Τρεις μανούλα μου, νύχτα τα μιλήσανε | στο περβόλι ορμήσανε τον ανθό τρυγήσανε | τον κορφολογήσανε. | Τρεις ξημέρωμα κλέψαν την αγάπη μου | πείσμα και γινάτι μου του εχθρού μου τ' άτιμου | το καρφί στο μάτι μου, κλέψαν την αγάπη μου. | Τρεις μαραίνεται δίχως ήλιον ο ανθός | τρεις και τού κλεψαν το φως ο γαμπρός κι εστάθη ορθός | δίχως ήλιον ο ανθός έγινε ο παθώς μαθώς. | Τρεις, κηδέψανε στην καρδιά μου παγωνιά | ψεύτη κι άδικε ντουνιά πάρτε απ' άλλη γειτονιά | άι και τρύπια τα πανιά. | Τρεις κι ανάθεμα, μεθυσμένοι από ρακί | τρύπιο και λερό βρακί δεν κατέχουν ναυτική | ξένοι και περαστικοί.

04. Νανούρισμα Τραγούδι: Ελένη Βιτάλη
Μουσική: Αργύρης Κουνάδης | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Ποιος στέκει μπρος στην πόρτα σου | και μπρος απ' την αυλή σου | βαριά που σ' αγαπώ. | Και ποιος στον ύπνο σου φυλά, | αγόρι μου κοιμήσου | βαριά που σ' αγαπώ. | Κοιμήσου κι αβασίλευτο | στα βλέφαρά σου ανθίζει | το φως του φεγγαριού. | Ποιος την αγάπη ενίκησε, | αυτός και την ορίζει | το φως του φεγγαριού. | Κρατάς της πάχνης το δροσό | το δάκρυ απ' το θυμάρι | βαριά που σ' αγαπώ. | Ποιος σου 'ταξε πως έρχεται | να δώσει και να πάρει | βαριά που σ' αγαπώ.

05. Ψυχομάνα μάνα μου Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Αργύρης Κουνάδης | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Βύζαξες φίδι εννιάμηνο | τον ίδιο πόνο σου πονώ | κι όπως τον βλέπουν οι ουρανοί | διαλέγεις την υπομονή. | Ώρα σημαίνει εσπερινό | παίρνεις το δρόμο που περνώ | πώς να τον φέρεις πιο σιμά | που πάει στο ρέμα ήρεμα; | Πώς να τον φέρεις να τον πας, | ο πρώτος και τον αγαπάς. | Φοράει στ' αυτί γαρούφαλο | και σου πήγε κατά γιαλό. | Μάνα ξορκάς τα πάγανα | κι ο γιος φοράει τα κόκκινα. | Βύζαξες φίδι εννιάμηνο | τον ίδιο πόνο σου πονώ.

06. Δεν περισσεύει υπομονή Τραγούδι: Σωτηρία Μπέλλου
Μουσική: Αργύρης Κουνάδης | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Πέντε δεκάρες το ψωμί | δεν περισσεύει υπομονή | πίκρα κομπόδεμα κρατώ | το 'χω στα στήθια | φυλαχτό. | Πλέκεις κορδέλα στα μαλλιά | μάγια σου δένουν τη μιλιά | φορώ γαρούφαλο στ' αυτί | καημός και πώς να σου κρυφτεί. | Βάλε στη γέφυρα φωτιά | και πες στη μάνα σου «έχε γεια» | ο δρόμος φέρνει ανήφορο | διψάν οι βρύσες για νερό. | Κουράστηκες να καρτερείς | φίλε μου αγάντα όσο μπορείς | βάθυνε γύρω η σκοτεινιά | χαθήκαμε στην ερημιά.

07. Η λατέρνα Τραγούδι: Ελένη Βιτάλη
Μουσική: Αργύρης Κουνάδης | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Στην ανηφόρα στο στενό, | δεκάξι-δεκαεφτά χρονώ | κορίτσι μαραζώνει, | γεράνι στο μπαλκόνι | και παίρνω τον ανήφορο | υφάδι και στημόνι, | σπαθί το χελιδόνι | και παίρνω τον ανήφορο. | Γεμίζ' η γειτονιά φωνές, | το 'χεις κρυφό και δεν το λες | κρυφό παράπονό μου | στο γύρισμα του δρόμου, | η αγάπη μου μαράθηκε | της τάξανε στεφάνι, | χρόνια και δεν εφάνη, | η αγάπη μου μαράθηκε. | Κι εγώ της φύτεψα σταυρό, | στον ύπνο ψάχνω να την βρω | στον ύπνο μου γειτόνοι, | καρδιά και βαλαντώνει. | πικρό αγκάθι φύτρωσε | βαθαίνει και ριζώνει, | σφυρί χτυπά στ' αμόνι, | πικρό αγκάθι φύτρωσε. | Κι η γειτονιά σου φυλακή, | δεν είναι ξένοι ούτε δικοί | να βγουν για παρηγόρια, | κι εμείς, σαν ξεροβόρια, | να βγούμε ν' ανταμώσουμε | να πλέξουμε το Μάη, | ποτάμι και κυλάει, | φιλί να ξαναδώσουμε.

08. Πόσο μακριά είναι η Κυριακή Τραγούδι: Σταύρος Πασπαράκης
Μουσική: Αργύρης Κουνάδης | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Πόσο μακριά είν' η Κυριακή | και το Σαββάτο βράδυ | να ζητιανεύεις ψίχουλα | αντίδωρο ένα χάδι. | Να ζητιανεύει η αγάπη μου | μπροστά στην άγια εικόνα | ένα φιλί μικρό παιδί | σπουργίτι τον χειμώνα. | Ένα φιλί μικρό παιδί | τον ήλιο ποιος ορίζει | ο μακαράς του εσκούριασε | κι η πέτρα δεν γυρίζει. | Ο μακαράς του εσκούριασε | σάπισε τον Βαρδάρη | και παίζουν τα φαντάσματα | κρυφτό με το φεγγάρι. | Πού είν' η ψυχή, | πού είν' η καρδιά | και πού είσαι | σταυραετέ μου.

09. Αγιάζι Τραγούδι: Χορωδία
Μουσική: Αργύρης Κουνάδης | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Πάρε το δρόμο το στενό, | στενό και δε σε βγάζει, | το μονοπάτι σκοτεινό, | το δέρνει αγιάζι. | Πάρε το δρόμο να με βρεις, | το δρόμο σου έχουν ζώσει, | σε καρτερούσα από νωρίς | κι έχει νυχτώσει. | Έλα να πιούμε ένα κρασί | και σου 'χω φυλαγμένα | συχώριο και μνημόσυνο | στα περασμένα. | Μπρούσκο να πιεις της λησμονιάς, | στο βράχο να στεριώσεις, | το αμπέλι της κληρονομιάς | να ξεριζώσεις.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης