Πέμπτη, 10 Νοεμβρίου 2011

Γουστάρω





















01. Το μαγαζάκι Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Είχα ένα μαγαζάκι, | δέκα τετραγωνικά | τόσος κόπος και μεράκι | πήγε στράφι τελικά. | Ήταν σκέτο τζιτζιλόνι | με εμπορεύματα εκλεκτά | μα μου ήρθε η εφορία | και μου έφυγε η μαγκιά. | Μια καμπάνα για το Ι.Κ.Α. | μια για το Φ.Π.Α. | ούτε τιμολόγια είχα | μου τη ρίξανε στ' αυτιά. | Είχα ένα μαγαζάκι, | έβγαινε κουτσά-στραβά | με κανένα εξτραδάκι | τσίμα-τσίμα τα λεφτά. | Είχα μπόλικη πραμάτεια, | μπρούτζινα κι ασημικά | μα ταμειακή δεν πήρα | και το πλήρωσα ακριβά. | Αμάν-αμάν, ανάθεμά σε, | ανάθεμα κακούργα εφορία | που το φτωχό τον άνθρωπο, | φέρνεις σ' απελπισία.

02. Μαργαριτάρια Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Τα ωραιότερα θα σου 'χα αγορασμένα | μαργαριτάρια στο βυθό που είναι κρυμμένα | πάνω στον άσπρο σου λαιμό να τα φορέσεις | γιατί μ' αρέσεις, κούκλα μου, πολύ μ' αρέσεις. | Κι αν είσαι εσύ γυναίκα άστατη και ψεύτρα | κι αν έχεις γίνει της καρδιάς μου τώρα η κλέφτρα | τα ωραιότερα θα σου 'χα αγορασμένα | μαργαριτάρια στο βυθό που είναι κρυμμένα. | Κι αν είσαι εσύ γυναίκα έξυπνη κι ωραία | μ' εφτά πτυχία και πατέρα εισαγγελέα | μάθε να ξέρεις στη ζωή ο κερδισμένος | είναι ο άντρας ο από μόνος του φτιαγμένος.

03. Παρτικολαριστά Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Γουστάρω γυναίκες | μαγκιόρες μπεμπέκες | με σώμα σαν χέλι και στόμα σαν μέλι | Γουστάρω και Μαίρη | που θέλει Λευτέρη | και πόσοι ποιος ξέρει | της βάζουνε χέρι. | Γουστάρω όμως | μαζί σου πιο πολύ | όταν ξυπνάμε το πρωί | με καφεδάκι και μπλα-μπλα | με σούξου-μούξου και λοιπά | κουβέντα για τα χτεσινά | στην πιάτσα περιστατικά | στα μπαρ στα μαγαζιά | τσιγάρα πίνοντας στριφτά | παρτικολαριστά | τσιγάρα πίνοντας στριφτά | παρτικολαριστά. | Γουστάρω κουλτούρα, | πρεμιέρες με σκούρα | γουστάρω Ταβιάνη | και Άννα Μανιάνι | Γουστάρω παρτίδες | με τους μερακλήδες | μπυρίτσες, ουζάκια | και μπαγλαμαδάκια. | Γουστάρω όμως | με φίλους χαβαλέ | τα μεσημέρια στα καφέ | με γκομενούλες κυριλέ | και με χοντρό ταχταμπουλέ | πως τάχαμ δήθεν και αυτά | πως όλα είναι σχετικά | ρέστοι από λεφτά | μπερδέματα οικονομικά, | ερωτοψυχικά | μπερδέματα οικονομικά, | παρτικολαριστά. | Γουστάρω γυναίκες, | μαγκιόρες μπεμπέκες | γουστάρω και σένα | και τάχω παιγμένα.

04. Ένα φιλί Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Εγώ καρδιά μου πρώτα εγώ | σε φίλησα στο στόμα | κι ήταν εκείνο το φιλί | σαν κεραυνός σαν αστραπή | που το θυμάμαι ακόμα. | Ένα φιλί ένα φιλί, ένα φιλί στο στόμα | Εγώ καρδιά μου κι αν πονώ | κι αν σ' αγαπάω ακόμα | η μοίρα φταίει η τρελή | κατάρα που 'δωσε κι ευχή | να το θυμάμαι ακόμα.

05. Πάρε με Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Φύσηξε αεράκι, δρόσισε | και πάρε με | κι απ' τη Σαλονίκη | στις Κυκλάδες βγάλε με | με τους γλάρους γύρω-γύρω | να τσαλαβουτούν | και το άσπρο μας καράβι | να τ' ακολουθούν. | Πάρε με, πάρε με, | πάρε με στην αγκαλιά σου | θάλασσα κι εμέ | και στη Νάουσα της Πάρου, | πάνε βγάλε με. | Είναι της ψυχής μεράκι, | της καρδιάς καημός | ένα τέτοιο ταξιδάκι, | πρόσω ολοταχώς | κι όταν πιάσουμε λιμάνι, | αχ με το καλό | κάτω στη Σάντα Μαρία | θα 'ρθω να τα πιω.

06. Τα φράγκα Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Τα φράγκα τα λεφτά μανούλα μου | τα σκέφτηκε ο άνθρωπος, | γι' αυτό και λέγετ' άνθρωπος | τα παίζει τα μετρά μανούλα μου | τα κρύβει τα στοιβάζει | στην τράπεζα τα βάζει. | Τάλιρα, τάλιρα, | χάρτινα τάλιρα | με βιτρίνα τον Κολοκοτρώνη | τάλιρα, τάλιρα, χάρτινα τάλιρα | γεια σου γέρο του Μοριά, κανόνι. | Τα φράγκα τα λεφτά, μανούλα μου, | ιδρώτες πληρωμένοι ζωή πελεκημένη | γι' αυτά είν' ο καυγάς μανούλα μου | τα φράγκα τα καημένα | χαρτάκια τυπωμένα, χαρτάκια τυπωμένα | μηδέν χωρίς το ένα. | Τα φράγκα τα εκατομμύρια | Δραχμή, δραχμή κυρά μου, | στο παλιοκουμπαρά μου | τα φράγκα χρατς τα κόβει η μηχανή | μια φραγκομηχανάρα | με δυο ψηλά φουγάρα.

07. Δε μ' αγαπάς Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Δε μ' αγαπάς, δε μ' αγαπάς | δε μ' αγαπάς, δε μ' αγαπάς | αφού λοιπόν δε μ' αγαπάς | γιατί δε με πετάς | μες τα νερά του ποταμού σου, | μες το σκοτάδι του βυθού σου | ανήμπορος πια να γυρίσω | στην άλλη όχθη σαν πατήσω | να σ' αποχαιρετήσω. | Απόκοσμη τρελή φευγάτη, | ατίθασο της νύχτας μάτι | αγγέλους μα και δαίμονες, | εσύ μόνο τους ένωνες | στο μαγικό | του πόθου σου κρεβάτι. | Δε μ' αγαπάς, δε μ' αγαπάς | δε μ' αγαπάς, δε μ' αγαπάς | αφού λοιπόν δε μ' αγαπάς | μέσα μου τι ζητάς | τρέχεις στις φλέβες του κορμιού μου | στα σταυροδρόμια του μυαλού μου | και γω πασχίζω να σε πιάσω, | στην άλλη όχθη για να φτάσω | μήπως σε ξεπεράσω.

08. Έλα, έλα Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Σήκω κι έλα μες την πίστα | γιαλελέλι μου | πιάσ' το ντέφι χόρεψέ το, | το τσιφτετέλι μου | Ξέχασε τις στεναχώριες | και τα πάθη σου | πιάσ' το ντέφι χόρεψέ το | για την πάρτη σου. | Έλα, έλα, έλα, ζήσε μες την τρέλα | Έλα, έλα, έλα πήδα στα βαθιά, | Έλα, έλα, έλα χόρευε και γέλα | Έλα, έλα, έλα σκόρπα τη χαρά. | Κι αν η μάνα σου γκρινιάζει, | κάνει πείσματα | θύμισέ της τα δικά της | τριγυρίσματα | Δύο μέτρα επί ένα είναι η ζωή | πιάσ' το ντέφι χόρεψέ το | μέχρι το πρωί.

09. Φέρε, μάνα, το ουίσκι Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Ότι κι αν είμαι ας το ξεχάσω | έτσι για να διασκεδάσω | αυτό που είμαι ας το χάσω | μέσα στον πάτο της μπουκάλας | που θ' αδειάσω | Φέρε μάνα το ουίσκι | και μη με ρωτάς πολλά | έχω απόψε νταλγαδάκι | θα τη βρω μοναχικά | έχω απόψε νταλγαδάκι | θα φτιαχτώ κανονικά. | Ότι κι αν είχα το 'χω χάσει | και ας μην το 'χω ξεπεράσει | γιατί η καρδιά για να ξεχάσει | πρέπει απ' του πόνου | την οδύνη να περάσει.

10. Γιοκοχάμα Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Ακούω χρόνια ναυτικούς | να λεν όλο τα ίδια | για μπάρκα σε γκαζάδικα, | ποστάλια τσιγαράδικα | για μακρινά ταξίδια. | Μα το δικό μου το μυαλό | ταξίδι πάει στο παρελθόν | πάει στη Γιοκοχάμα | εκεί που μ' έναν κολλητό, | πρωτόμπαρκο όπως κι εγώ | σωθήκαμ' από θάμα. | Εφτά Κινέζικα πλωτά | μας πέσαν και μας πιάσαν | σ' ένα Σαμπάν μας κλείσανε, | ούτε που μας ταίσανε | κι ήταν μεγάλο δράμα. | Μα ένα δεκάχρονο μικρό, | άγγελος απ' τον ουρανό | μας έλυσε τα χέρια | η ιστορία μου αυτή, ψεύτικη | μα κι αληθινή | τελειώνει με μαχαίρια.

11. Της Παναγίας τα κρινάκια Τραγούδι: Κώστας Μακεδόνας
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Δυο κύματα τα μάτια σου | και 'γω πιάστηκα | τι πόνο κρύβαν και καημό | δε φαντάστηκα | κορμί που πόθο λαχταρά | μες το σώμα σου | κουρελιασμένα μου πανιά | μες το στρώμα σου. | Χαρές κι ελπίδες μου | της άνοιξης που χάθηκαν | της Παναγίας τα κρινάκια | πως μαράθηκαν. | Δαιμονισμένα θαύματα | τα δυο χείλη σου | φύκια στιλπνά ακρογιαλιάς | μπρος στην πύλη σου | κορμιά στης άμμου το χαλί | μες τ' αρώματα | γεύση αρμύρας το φιλί | καίει τα χρώματα.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης