Τετάρτη, 12 Οκτωβρίου 2011

Ψίθυροι





















01. Αγαπάω κι αδιαφορώ Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Νικόλας Άσιμος | Στίχοι: Νικόλας Άσιμος
Αγαπάω κι αδιαφορώ | και κρατάω τον κατάλληλο χορό | το λοιπόν θα αγαπάω και μένα | όπως εσένα | Μην παρανοείς τα λόγια που 'χω πει | είναι η πιο απλή του κόσμου συνταγή | νιώσε με για να σε νιώσω κι ας πονάς | είν' πανάκριβο σ' το λέω ν' αγαπάς | Κοίτα με στα μάτια με υπομονή | διώξε του άλλου κόσμου την επιρροή | νιώσε με για να σε νιώσω κι ας πονάς | είν' πανάκριβο σ' το λέω ν' αγαπάς | Αγαπάω κι αδιαφορώ | και μαζί σου το 'χω μάθει και αυτό | παραδόξως ν' αγαπάω και μένα | όπως εσένα | Την εικόνα αυτού του κόσμου δεν μπορώ | ούτε μέσα στη σκιά του θα χαθώ | μάγεψαν και σένανε τα ξωτικά | κάνεις πάλι κύκλους σ' άλλη αγκαλιά | Και μη μας τρομάζουν φως μου οι πληγές | στις χρυσές στιγμές μας πλάι και αυτές | νιώσε με για να σε νιώσω κι ας πονάς | είν' πανάκριβο στο λέω ν' αγαπάς | Αγαπάω κι αδιαφορώ | κι έχω φτιάξει έναν καινούργιο εαυτό | τώρα πια με αγαπάω και μένα | όπως εσένα

02. Μικρή πατρίδα Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Γιώργος Ανδρέου | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Δεν έκανα ταξίδια μακρινά | τα χρόνια μου είχαν ρίζες ήταν δέντρα | που τα 'ντυσε με φύλλα η καρδιά | και τ' άφησε ν' ανθίζουν μες την πέτρα | Δεν έκανα ταξίδια μακρινά | οι άνθρωποι που αγάπησα ήταν δάση | οι φίλοι μου φεγγάρια ήταν νησιά | που δίψασε η καρδιά μου να τα ψάξει | Το πιο μακρύ ταξίδι μου εσύ | η νύχτα εσύ το όνειρο της μέρας | μικρή πατρίδα σώμα μου κι αρχή | η γη μου εσύ ανάσα μου κι αέρας | Δεν έκανα ταξίδια μακρινά | ταξίδεψε η καρδιά κι αυτό μου φτάνει | σε όνειρα σ' αισθήματα υγρά | το μυστικό τον κόσμο ν' ανασάνει | Το πιο μακρύ ταξίδι μου εσύ | η νύχτα εσύ το όνειρο της μέρας | μικρή πατρίδα σώμα μου κι αρχή | η γη μου εσύ ανάσα μου κι αέρας

03. Μη τον ρωτάς τον ουρανό Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Γιάννης Ιωαννίδης
Λόγο στο λόγο και ξεχαστήκαμε | μας πήρε ο πόνος και νυχτωθήκαμε | σβήσε το δάκρυ με το μαντίλι σου | να πιω τον ήλιο μέσα απ' τα χείλη σου | Μην τον ρωτάς τον ουρανό | το σύννεφο και το φεγγάρι | το βλέμμα σου το σκοτεινό | κάτι απ' τη νύχτα έχει πάρει | Ό,τι μας βρήκε κι ό,τι μας λύπησε | σαν το μαχαίρι κρυφά μας χτύπησε | σβήσε το δάκρυ με το μαντίλι σου | να πιω τον ήλιο μέσα απ' τα χείλη σου | Μην τον ρωτάς τον ουρανό | το σύννεφο και το φεγγάρι | το βλέμμα σου το σκοτεινό | κάτι απ' τη νύχτα έχει πάρει

04. Πάρε με Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Βασίλης Παπακωνσταντίνου | Στίχοι: Αφροδίτη Μάνου
Σαν δυο φωτάκια βραδινού αεροπλάνου | τα δυο σου μάτια και χαράζουν τον αέρα | η αγκαλιά σου είναι η σκάλα του Μιλάνου | κι εγώ απόψε έχω επίσημη πρεμιέρα | Πάρε με πάρε με | μέσα σου να κρυφτώ | σαν να μην έζησα | πριν απ' το βράδυ αυτό | Θέλω να δω το πρόσωπο σου ανθισμένο | να με φιλάς όλη τη νύχτα όσο αντέξεις | σαν φλιπεράκι γελαστό ξετρελαμένο | σου δίνω ακόμα μία μπίλια για να παίξεις | Πάρε με πάρε με | μέσα σου να κρυφτώ | σαν να μην έζησα | πριν απ' το βράδυ αυτό | Κι ύστερα ξάπλωσε κοντά μου και κοιμήσου | εγώ θα πιάσω μια γωνίτσα στο κρεβάτι | όχι πως έχω το κλειδί του παραδείσου | μα σ' αγαπώ κι αυτό νομίζω είναι κάτι | Πάρε με πάρε με | μέσα σου να κρυφτώ | σαν να μην έζησα | πριν απ' το βράδυ αυτό

05. Ένα αστέρι πέφτει, πέφτει Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Γιώργος Σαμολαδάς
Ένα αστέρι πέφτει, πέφτει | το κοιτώ στον ουρανό | μια ευχή κάνω για σένα | τελευταία μου ελπίδα | τον Θεό παρακαλώ | Ένα αστέρι πέφτει, πέφτει | το κοιτώ στον ουρανό | Μήπως το 'στειλε η ψυχή σου | μήπως το 'στειλε η καρδιά σου | τ' άστρο αυτό το φωτεινό | κι ήρθε να μου φέρει δάκρυ | ή για να μου φέρει ελπίδα | μες στην ώρα που πονώ | Ένα αστέρι πέφτει, πέφτει | το κοιτώ στον ουρανό

06. Πάτωμα Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Κοντά στα κύματα | θα χτίσω το παλάτι μου | Θα βάλω πόρτες | μ' αλυσίδες και παγώνια | Και μες στη θάλασσα | θα ρίξω το κρεβάτι μου | γιατί κι οι έρωτες | μου φάγανε τα χρόνια | Να κοιμηθώ στο πάτωμα | να κλείσω και τα μάτια | γιατί υπάρχουν κι άτομα | που γίνονται κομμάτια | Ξυπνώ μεσάνυχτα | κι ανοίγω το παράθυρο | κι αυτό που κάνω | ποιος σου το' πε αδυναμία | Που λογαριάζω | το μηδέν μου με το άπειρο | και βρίσκω ανάπηρο | τον κόσμο στα σημεία | Να κοιμηθώ στο πάτωμα | να κλείσω και τα μάτια | γιατί υπάρχουν κι άτομα | που γίνονται κομμάτια...

07. Η πιο μεγάλη ώρα Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα | η ώρα που γεννιέται η ζωή | η ώρα που ταιριάζει η αναπνοή σου | μαζί με την δική μου αναπνοή | Κι αν είναι η αρχή στην κατηφόρα | η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα | Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα | η ώρα που μου σβήνεις τον καημό | η ώρα που και η σκέψη μου πεθαίνει | και που δε θέλω να 'χει τελειωμό | Κι αν είναι η αρχή στην κατηφόρα | η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα | Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα | η ώρα που μ' αρέσει να πονώ | η ώρα που σου δίνω την ψυχή μου | χωρίς να νοιώθω τίποτα φτηνό | Κι αν είναι η αρχή στην κατηφόρα | η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα

08. Λίγα ψίχουλα αγάπης σου γυρεύω Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Σταύρος Τζουανάκος | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Δε θέλω πλούτη να μου δώσεις και παλάτια | δε θέλω λούσα όπως άλλες που γυρνάς | λυπήσου μόνο της καρδιάς μου τα κομμάτια | και πες μου λίγο τη φτωχή πως μ' αγαπάς | Λίγα ψίχουλα αγάπης σου γυρεύω | κι ως την άλλη μου ζωή θα σε λατρεύω | Αυτά τα λίγα ψίχουλα κι αν θα μου τάξεις | σου τα πληρώνω με οποιαδήποτε τιμή | και θα τα πάρω κι αν ακόμα τα πετάξεις | όπως πετάνε σ' ένα σκύλο το ψωμί | Λίγα ψίχουλα αγάπης σου γυρεύω | κι ως την άλλη μου ζωή θα σε λατρεύω

09. Το αγριολούλουδο Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Μη με λυπάσαι διώξε με απόψε | σαν να 'μαι αγριολούλουδο | και τη ζωή μου κόψε | Εγώ γυμνός ξεκίνησα | εγώ πηγαίνω μόνος | Σπίτι μου είναι ο δρόμος | και τραγούδι μου ο πόνος | Διώξε με και μη λυπάσαι | τι θα γίνω μη φοβάσαι | κι αν χιονίζει και αν βρέχει | τ' αγριολούλουδο αντέχει | Μη με κρατήσεις μονάχα από συμπόνια | το κρύο το συνήθισα θ' αντέξω και τα χιόνια | Εγώ γυμνός ξεκίνησα | εγώ πηγαίνω μόνος | Σπίτι μου είναι ο δρόμος | και τραγούδι μου ο πόνος | Διώξε με και μη λυπάσαι | τι θα γίνω μη φοβάσαι | κι αν χιονίζει και αν βρέχει | τ' αγριολούλουδο αντέχει

10. Πάρε τα χνάρια μου Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Πάρε τα χνάρια π' άφησαν τα μαύρα δάκρυά μου | κι έλα απόψε να με βρεις εκεί στην ερημιά μου | Βήμα, βήμα, δάκρυ, δάκρυ, θα με βρεις σε κάποιαν άκρη | να κλαίω για σέν' αγάπη μου, που τώρα ζεις μακριά μου | Αντιλαλούν οι ρεματιές όταν αναστενάζω | και απ' την καρδιά μου βγαίνουν φωτιές για σένα όταν σπαράζω. | Πάρε τα 'χνάρια να με βρεις και σώσε με αφού μπορείς | Δακρύζουν μάτια και καρδιές όταν αναστενάζω | κι' από τα στήθια βγαίνουν φωτιές για σένα όταν σπαράζω. | Πάρε τα χνάρια να με βρεις και σώσε με αφού μπορείς.

11. Μη κουραστείς να μ’ αγαπάς Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Σπύρος Παππάς | Στίχοι: Γιάννης Αργύρης
Μην κουραστείς να μ' αγαπάς | κι αν κουραστείς μη φύγεις | Κι αν φύγεις για παντοτινά | τα μάτια σου να δω ξανά | μα αν κλαίνε μη τ' ανοίγεις | Μην κουραστείς να μ' αγαπάς | κι αν κουραστείς μη φύγεις | Ώρα πικρή κι εφιαλτική | στο λογισμό σου αν φτάσει | να κάνεις πέτρα την καρδιά | να μην νικήσει η αναποδιά | μη κουραστείς να μ' αγαπάς | κι αν κουραστείς μη φύγεις | Ώρα πικρή κι εφιαλτική | στο λογισμό σου αν φτάσει, | να κάνεις πέτρα την καρδιά | να μην νικήσει η αναποδιά | μην κουραστείς να μ' αγαπάς | κι η μπόρα θα περάσει

12. Ζητάτε να σας πω Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Κλέων Τριανταφύλλου | Στίχοι: Κλέων Τριανταφύλλου
Ζητάτε να σας πω | τον πρώτο μου σκοπό | τα περασμένα μου γινάτια | ζητάτε είδα μάτια | με σκίζετε κομμάτια | Σε μια παλιά πληγή | που ακόμα αιμορραγεί | μη μου γυρνάτε το μαχαίρι | αφού ο καθένας ξέρει | τι πόνο θα μου φέρει | Είναι πολύ σκληρό | να σου ζητούν να τραγουδήσεις | έναν παλιό σκοπό | που προσπαθείς να λησμονήσεις | Στο γλέντι σας αυτό | δε θα' τανε σωστό | αντί για άλλο πιοτό | να πιω εγώ φαρμάκι | μ' ένα τέτοιο τραγουδάκι | Γελάτε ειρωνικά | και λέτε μυστικά | ίσως με κάποια καταφρόνια | μια και περάσαν χρόνια | εσύ τι κλαις αιώνια | Γιατί βαρυγκωμείς | δεν είδαμε και μείς | μια ομορφιά σ' αυτή τη ζήση | δεν πήραμε απ' τη φύση | καρδιά για ν' αγαπήσει | Αχ, δεν είν' οι καρδιές | όλες το ίδιο καμωμένες | ούτε κι οι ομορφιές | στον κόσμο δίκαια μοιρασμένες | Και μες στη συντροφιά | σε κάθε ρουφηξιά | ξεχνώ μιαν ομορφιά | που γέμιζε μεράκι | το παλιό μου τραγουδάκι

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης