Κυριακή, 9 Οκτωβρίου 2011

Στροφές




















Η Βίκυ Μοσχολιού σε τραγούδια του Δήμου Μούτση

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Εγώ είμ’ εγώ Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Πυθαγόρας
Εγώ είμ΄ εγώ κι άλλη δεν είμαι | έλ' από δω κι ύστερα κρίνε | Ένα σπασμένο ποτήρι | κι ένα παραθύρι | που βλέπω εσένανε και τον Θεό | Εγώ είμ΄ εγώ κι ας έχω φτώχεια | και τραγουδώ στ' ανεμοβρόχια | Ένα σπασμένο κρεβάτι | κι ένα κανάτι | που πίνω εσένανε που αγαπώ | Εγώ είμ΄ εγώ στρείδι στον βράχο | δίχως δραχμή κι όλα μου τά'χω | Ένα σπασμένο τραπέζι | κι ένα πετιμέζι | όλες οι πίκρες μου σαν σε φιλώ.

02. Στους μπαξέδες Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Στους μπαξέδες και στους ταρσανάδες | ήρθες να μου κόψεις μια ζωή | κι ο βοριάς που ματώνει στις Κυκλάδες | μ' άλλα λόγια φτώχεια και κρασί. | Σε μια θάλασσα μαλαματένια | στολισμένος μάγκας και νταής | ήρθες να, αχ, να μου πεις κρυφά και μένα | τον καημό της Φραγκοσυριανής. | Θα σου στήσω στις γωνιές καρτέρι | ξόβεργα σ' αυλές κι ανηφοριές | για να μάθεις, αχ, βρε μαύρο περιστέρι | να μη δίνεις άλλες συμφορές.

03. Και γεια χαρά Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Γιάννης Λογοθέτης
Πάρε την καρδούλα μου για παρακαταθήκη | ναι στα σοβαρά | Πάω στην μάνα μου στη Σαλονίκη | και γεια χαρά | Παίρνω το απόγευμα την αμαξοστοιχία | ναι στα σοβαρά | τελειώσαμε, τέρμα τα αστεία | και γεια χαρά | Τα υπάρχοντά μου σου τα γράφω διαθήκη | ναι στα σοβαρά | Πάω στ' αδέρφια μου στην Σαλονίκη | και γεια χαρά

04. Στην πόρτα του παράδεισου Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Στην πόρτα του παράδεισου | μια νύχτα με τ' αγιάζι | ένα πουλάκι κάθεται | με πόνο και μαράζι | και τραγουδάει και μιλάει | και βαριαναστενάζει. | Στην πόρτα του παράδεισου | μια νύχτα με τ' αγιάζι. | Την πόρτα ετούτη όποιος περνά | μονάχος τη διαβαίνει | δεν έχει φίλο να πονά | μήτε μανούλα ν' αγρυπνά | και να τον περιμένει. | Στην πόρτα του παράδεισου | φυτρώνει ένα δεντράκι | μα του καημού τα δάκρυα | του γίνανε φαρμάκι | κι ο χωρισμός κι η ξενιτιά | - αχ αυτή η ξενιτιά | μαχαίρι και φαρμάκι. | Στην πόρτα του παράδεισου | φυτρώνει ένα δεντράκι.

05. Στροφές Οργανικό
Μουσική: Δήμος Μούτσης

06. Αγκαλιά και πλάι, πλάι Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Πυθαγόρας
Αγκαλιά και πλάι, πλάι | κοιμηθήκαμε στην άμμο, | κι ονειρεύτηκα βραδιά του Μάη | πως παρέα ήμασταν στη Σάμο. | Εγώ αγεράκι στο νησί | και στο βουνό το κύμα, | ούτε δικός μου είσ' εσύ, | σ' αγαπώ και είναι κρίμα. | Μ' ένα θαλασσί φουστάνι | γι' αρραβώνα και για γάμο, | σφύριζαν καράβια στο λιμάνι | και σαντούρια παίζανε στη Σάμο.

07. Απ’ τα μικρά ψαράδικα Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Από τα μικρά ψαράδικα | Στου κόσμου το λιμάνι | Λοστρόμος στα γκαζάδικα | Πήγ’ η ζωή σου άδικα | Και μήνυμα δε φτάνει | Στο περσινό ναυάγιο | Έξω απ’ την ΓιόκοΧάμα | Θα είχες κάποιον Άγιο | Και μάνα σε τρισάγιο | Γονατιστή με τάμα | Ο κόσμος πια σκοτείνιασε | Και σαν καπνός σκορπάει | Άγιε Νικόλα κύματα | Μη του χτυπάς τα κρίματα | Στη χάρη σου δεν πάει

08. Φόραγες το μαύρο σου σακάκι Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Πυθαγόρας
Άφησες το μαύρο σου σακάκι | Το ’κανες επίτηδες θαρρώ | Να ’χω ένα ενθύμιο σαράκι | Από τον παλιό καλό καιρό | Μέσα στην τσέπη ξεχασμένα | Λίγα κίτρινα χαρτιά | Παρατημένα τά ΄χεις και ξοφλημένα | Σαν την αγάπη μας κι αυτά | Φόραγες το μαύρο σου σακάκι | Και καμάρωνα την Κυριακή | Τώρα είναι για μένανε φαρμάκι | Έτσι που μου τά ’φησες εκεί

09. Μια βραδιά στη Λάρισα Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Σε περίμενα στην πόρτα | κι ήρθε το φεγγάρι βόλτα. | Μια βραδιά στη Λάρισα, | μια βραδιά ποιος τη χάρη μου, | μια καρδιά σου χάρισα, | μια καρδιά παλικάρι μου. | Σε περίμενα στη σκάλα | κι ήρθε σιγανή ψιχάλα. | Μια βραδιά...

10. Χορός Οργανικό
Μουσική: Δήμος Μούτσης

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης