Τρίτη, 25 Οκτωβρίου 2011

Κυκλοφορώ κι οπλοφορώ





















Η Άλκηστις Πρωτοψάλτη σε τραγούδια του Σταμάτη Κραουνάκη

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Τρεις αγγέλοι Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Τρεις αγγέλοι ζωγραφίσαν | Με κραγιόνια βυσσινιά | Παράπονο | Τα φτεράκια τους πουλήσαν | Και καθίσαν στη γωνιά | Είπε ο πρώτος θέλω απόψε | Την παλιά μου την αγάπη | Είπε ο δεύτερος κοιμήσου | στο δικό μου το κρεβάτι | Και γείραν κι έπεσαν στο χώμα | Όλη νύχτα δίχως σώμα | Κι ο τρίτος που κουράστηκε | Στα κύματα | Με δυο χαρές ανήμπορες | Και κρίματα | Αυτός δεν είπε τίποτα | Αυτός δεν ήθελ' άνθρωπο να δει | Γιατί γυρνούσαν στην καρδιά του | Αυτοί που φύγαν μακριά του

02. Κυκλοφορώ κι οπλοφορώ Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Κυκλοφορώ κι οπλοφορώ | γιατί ποτέ να σ' αποκτήσω | δεν μπορώ | Δεν είχα φταίξει πουθενά | κι άσε με δω στα σκοτεινά | να προχωρώ | Κυκλοφορώ κι αδιαφορώ | κι αν υποφέρω | κι αν ανοίγω σα φτερό | Για κείνο που 'χει πια χαθεί | κάνω το τραύμα πιο βαθύ | κι αποχωρώ | Και απορώ που μια ζωή | κυκλοφορώ και σε λατρεύω | αλλά δεν είμαι και Θεός | να σε παιδεύω | Και απορώ που μια ζωή | από παιδί παρακαλάω | Μα ούτε σ' ένα παραμύθι δε χωράω | Κυκλοφορώ κι οπλοφορώ | γιατί ποτέ να σ' αποκτήσω | δεν μπορώ | Δεν είχα φταίξει πουθενά | κι άσε με δω στα σκοτεινά | να προχωρώ | Κυκλοφορώ κι οπλοφορώ | και σ' έχω απάνω μου | σαν ρούχο καθαρό | Μες στου μυαλού μου | τις φωτιές | τις μαγεμένες σου ματιές | να λαχταρώ | Κυκλοφορώ κι αδιαφορώ | κι ούτε που θέλω της αλήθειας | το νερό | Κι αν ήταν ψέμα το φιλί, | εγώ που το 'θελα πολύ, | το συγχωρώ | Και απορώ που μια ζωή... | Κυκλοφορώ κι οπλοφορώ | γιατί ποτέ να σ' αποκτήσω | δεν μπορώ | Δεν είχα φταίξει πουθενά | κι άσε με δω στα σκοτεινά | να προχωρώ

03. Μαρόκο Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Μια νύχτα στο Μαρόκο | λαχτάρησα να ζήσω | με μυρωδιές κι αρώματα | φωτιά στα χρώματα. | Μία νύχτα με φεγγάρι | καινούριο κι αναμμένο | μετάξι μαύρο να φορώ | να βάφω το νερό. | Μια νύχτα μόνο τάξε μου | φαρμάκι αν θέλεις στάξε μου, μετά. | Μια νύχτα μόνο τάξε μου | να φέγγω στα ματάκια σου μπροστά. | Μια νύχτα σαν κι αυτή | θάνατο κι αρχή-σου ζητώ | Μια νύχτα στη Βεγγάζη | να βγω φωτογραφία | στα φώτα κάποιου βαποριού | στα χέρια τ' αγοριού | Μια νύχτα με τραγούδι | πεντάρφανο και ξένο | κι αν πιάσουν τ' άστρα πυρκαγιά | θα πέσουν στη καρδιά.

04. Κομμάτι 4 Οργανικό
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης

05. Περιπολία Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Σαν ξεχασμένη μηχανή | Παλιάς περιπολίας | Και σα σβησμένη μαχαιριά | Σε πίστα επαρχίας | Στον ύπνο μου έρχεσαι συχνά | Και μου σκεπάζεις με φιλιά | Το λογισμό | Γι' αυτά που πλήρωσε η καρδιά | Χωρίς λογαριασμό | Πριν ξυπνήσω έλα κοντά μου | Σώμα κι αίμα το κορμί σου | Πριν ξεχάσω-έλα | Το πρωί τελειώνω | Φύγε το πρωί | Τόσα χρόνια | Φύγε πάλι κι έλα | Σαν της γοργόνας τη φωνή | Στην μέση των κυμάτων | Όπως βαραίνει το σκαλί | Στον ήχο των βημάτων | Στον ύπνο μου έρχεσαι συχνά | Και μου σκεπάζεις με φιλιά | Το λογισμό | Γι' αυτά που πλήρωσε η καρδιά | Χωρίς λογαριασμό

06. Μπουλούκια Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Πες μου μωρό μου | Τι θέλεις να σου παίξω | Τη λαίδη Μάκβεθ ή την Ηλέκτρα | Μες στο παιγνίδι μου | Κοιτάζω να σε μπλέξω | Μα το σκηνικό μου είναι φτωχό | Κι εγώ σπαράζω και πονώ | Τζουμ ταρατατζούμ | Αμάν, αμάν και τρις αλί | Πάντα σ' αγαπούσα | Μα δεν ήξερα γιατί | Τζουμ ταρατατζούμ | Αμάν, αμάν και τρις αλί | Έζησα σε άλλη αποχή | Έλα βρε Τάσο μου | Κι η Γκόλφω σου σε ψάχνει | Έχει χαθεί σ' άλλον αιώνα | Κάνει φινάλε | Κι η φωνούλα της σε φτιάχνει | Όμως δεν μπορεί να θυμηθεί | Και ξαναρχίζει απ' την αρχή | Μια Κυριακή | που η μάνα Ελλάς έπαιζε πρέφα | έξω απ' τη Θήβα | έχασα τα λογικά μου | Γυρνούσα σαν τη Γενοβέφα | Κι έπιασα τον ίδιο τον σκοπό | Σαν τον παλιό καλό καιρό

07. Μαλάμω Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Η Μαλάμω με καμάρι | που μοσχοβολά θυμάρι | μεσ' στους δρόμους της Αθήνας | έχει εννιά γι' αυτήν ο μήνας | τα κουμπούρια γεμισμένα | τα 'χει πάντα κουμπωμένα | κι όλοι τρέχουν να τη δουν | με καημό και τραγουδούν. | Μαλάμω με τη φούρια σου | βάρα τα κουμπούρια σου | βάρα τα κουμπούρια σου | πανάθεμα τη φούρια σου | Μπαμ και Μπουμ | οι κουμπουριές | φυτεύεις βόλια στις καρδιές. | Απαράτησε τα γίδια | τα σιγκούνια τα στολίδια | στην Αθήνα μάνι-μάνι | έβανε κοντό φουστάνι | τα κουμπούρια της γεμάτα | τα κουνά π' ανάθεμά τα | τα κουνά και περπατάει | κι όλη η Αθήνα τραγουδάει. | Μαλάμω με τη φούρια σου | βάρα τα κουμπούρια σου | βάρα τα κουμπούρια σου | πανάθεμα τη φούρια σου | Μπαμ και Μπουμ | οι κουμπουριές | φυτεύεις βόλια στις καρδιές. | Ρίχνει βόλια η ματιά της | η πλεξούδα η ξανθιά της | με τα φρύδια τα γραμμένα | τα κουμπούρια γεμισμένα | ξεχειλά δροσά και νιάτα | η Μαλάμω η χωριάτα | με λαχτάρα την κοιτάζουν | τραγουδούν κι αναστενάζουν | Μαλάμω με τη φούρια σου | βάρα τα κουμπούρια σου | βάρα τα κουμπούρια σου | πανάθεμα τη φούρια σου | Μπαμ και Μπουμ | οι κουμπουριές | φυτεύεις βόλια στις καρδιές.

08. Τρεις αγγέλοι Οργανικό
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης

09. Η σωτηρία της ψυχής Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Της εξοχής τα πρωινά | θα τα βρούμε ξανά | αγκαλιά στο κρεβάτι | και δεν πειράζει που τόσο νωρίς | θα κοιτάμε χωρίς | να γυρεύουμε κάτι. | Της σιγουριάς τα υλικά | είναι λόγια γλυκά | σε κασέτες γραμμένα | γι' αυτά που ήρθανε τόσο αργά | μα τα πήρε η καρδιά | με τα χέρια ανοιγμένα. | Η Σωτηρία της ψυχής | είναι πολύ μεγάλο πράγμα | σαν ταξιδάκι αναψυχής | μ' ένα κρυμμένο τραύμα. | Μια παραλία ερημική | και ν' απλώναμε εκεί | της ζωής μας το βήμα | και δεν πειράζει που τόσα φιλιά | πριν να γίνουν παλιά | θα τα πάρει το κύμα. | Κι εκεί στην άκρη της γραμμής | θα χαρίζουμε εμείς | τα παλιά μας κομμάτια | σ' αυτά που ήτανε τόσο μικρά | μα που ρίχναν σκιά | για να μοιάζουν παλάτια.

10. Κιβωτός Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Έχω μια κιβωτό | που πιάνει τα εκατό | κι από τα φινιστρίνια | μαύρα νερά λουστρίνια | τα κοιτώ. | Την άλλη Κυριακή | άμα δεν είσαι 'κει | τα φώτα της θ' ανάψω | να σ' αγαπώ θα πάψω | μείνε κει. | Η καρδιά δεν αντέχει πολλά | μοναχή μεσ' στο κόσμο κυλάει | Και μετά πριν ανέβει ψηλά | σε μια πόρτα κλειστή | αχ τι νύχτα κι αυτή | για να βγεις να κρυφτείς | τα φυλάει. | Έχω μια μηχανή | δεμένη με σκοινί | που δεν μπορεί να φύγει | είσαι πληγή που ανοίγει | το πρωί.

11. Η άνοιξη Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Την ώρα που κοιμάσαι τ' απογεύματα | θα σηκωθώ να φύγω πριν ξυπνήσεις | την ώρα που θα μπαίνουν στο ραδιόφωνο | του Ερυθρού Σταυρού οι αναζητήσεις. | Κι όσο κι αν πονώ | όπως θα μπαίνει η άνοιξη | εγώ-δεν θα γυρίσω να κοιτάξω | κι έτσι ξαφνικά | όπως θα μπαίνει η άνοιξη | μια και καλή θα σε ξεγράψω. | Την ώρα που κοιμάσαι τ' απογεύματα | μ' αρέσει που θα βγω με τ' άρωμα σου | την ώρα που θα παίζει στο διάδρομο | του δειλινού το φως με τα κλειδιά σου.

12. Ο Άδωνις Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Όπου κι αν πας θα 'σαι πάντα εδώ | θα 'χεις κλειδί και θ' ανοίγεις την πόρτα | όμως φοβάμαι μωρό μου μη φύγω εγώ | έλα να πάμε οι δυο μας μια βόλτα. | Πάμε στον Άδωνη για καφέ | που πηγαίνουν τεκνά και φρικιά | και αράζουνε και αθλητές | και που πηγαίνει και μία χοντρή νευρικιά | Κυριακή να της φύγει το στρες. | Κι όλα μοιάζουν ένα τίποτα | και κυκλοφορούν ανύποπτα | κι είσαι η λαχτάρα μου | ο καφές και τα τσιγάρα μου. | Ό,τι κι αν ζήσουμε το 'χουμε δει | σαν μία σκηνή από άλλη ταινία | Κι όλος ο κόσμος-μωρό μου-μπορεί και το ζει | έλα-κερνάω καφέ στην πλατεία.

13. Ο Γιώργος Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Ο Γιώργος το αλάνι η κορμάρα | Γεννήθηκε στην Ξάνθη το πενήντα | Τον έφερε στον κόσμο η Φρωσάρα | Η αλανιάρα | Που έκανε αγάπη μου | Σουξέ στα πανηγύρια | Ο Γιώργος ο αλήτης η κορμάρα | Κανέναν δεν φοβήθηκε ποτέ | Στα πέντε του | Του φέρανε σφαγμένη τη Φρωσάρα | Κατάλαβε τι σήμαινε σουξέ | Κουνήσου μάγκα | Και ρίχτα φράγκα | Τα κάνω όλα εγώ | Όπως τα θέλεις | Κι όπως γουστάρεις | Εγώ είμαι η Φρόσω | Κι είμαι από χωριό | Ο Γιώργος ο αλήτης η κορμάρα | Μεγάλωνε μαζί με την σκιά του | Στα είκοσι αποπλάνησε | Και μια δεκατριάρα | Και ήρθε στην πρωτεύουσα | με τα πεθερικά του | Μα εκείνος δεν γουστάριζε να ξέρει | Οχτάωρο μωρό μου τι εστί | Τα βρόντηξε και άρχισε | Τα βράδια νταλαβέρι | Και τά 'παιρνε κι από τις τραβεστί | Κουνήσου μάγκα | Και ρίχτα φράγκα | Τα κάνω όλα εγώ | Όπως τα θέλεις | Κι όπως γουστάρεις | Εγώ είμαι ο Γιώργος | Κι είμαι από χωριό | Ο Γιώργος η κορμάρα στα τριάντα | Την πάτησε κι αγάπησε κι εμένα | Την νύχτα που παράταγε | Την πιάτσα μια για πάντα | Την πέσαν δυο ξενέρωτοι | Και του 'σπασαν τα φρένα | Την ώρα που τον βάζαν χειρουργείο | Μου είπε ο Γιωργάκης το μικρό | Αγάπη μου σου άφησα | Επάνω στο ψυγείο | Αυτό το σουξεδάκι το παλιό | Κουνήσου μάγκα | Και ρίχ' τα φράγκα | Τα κάνω όλα εγώ | Όπως τα θέλεις | Κι όπως γουστάρεις | Εγώ είμαι ο Γιώργος | Κι είμαι από χωριό

14. Επιλυχνίος ευχαριστία Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Η μάνα μου τρελαίνεται τα βράδια | Κι ανάβει στον διάδρομο κεριά | Διαβάζει λόγια σ' ένα συναξάρι | Και μου κρεμάει στο στήθος μου φλουριά | Η αγάπη μου τρελαίνεται τα βράδια | Και στα υπόγεια ψάχνει να με βρει | Μασάει μαστίχα κάτω απ' το φεγγάρι | Και μέσα από μια γυάλα με θωρεί | Οι φίλοι μου τρελαίνονται τα βράδια | Πουλάνε κι αγοράζουνε παιδιά | Κοιμούνται σαν ποντίκια στο κελάρι | Και το πρωί μοιράζουν τη σοδειά | Τα χέρια μου τρελαίνονται τα βράδια | Σκαρώνουν τραγουδάκια στο χαρτί | Εμπόροι τα σκοτώνουν στο παζάρι | Και το πρωί με πνίγουν στην ακτή

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης