Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2011

Ματωμένος γάμος & Παραμύθι χωρίς όνομα





















Ο Λάκης Παππάς σε τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Εισαγωγή Οργανικό
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις

02. Τώρα νυφούλα μου χρυσή Τραγούδι: Λάκης Παππάς
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Federico Garcia Lorca & Νίκος Γκάτσος
Τώρα νυφούλα μου χρυσή | που βγαίνεις απ' το σπίτι σου | να θυμηθείς πως βγαίνεις | σαν τον αυγερινό. | Φρεσκολουσμένο το κορμί | καινούργιο το φουστάνι σου | βγαίνεις από το σπίτι σου | στην εκκλησιά να πας.

03. Νανούρισμα Τραγούδι: Λάκης Παππάς
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Federico Garcia Lorca & Νίκος Γκάτσος
Νάνι το παιδί μου νάνι που δεν ήθελε νερό, | τ' άλογό μας το μεγάλο. Αχ καρδούλα μου ποιος ξέρει | τι να λέει το ποταμάκι στο λιβάδι το χλωρό. | Νάνι, το νερό το μαύρο μες στα πράσινα χορτάρια | που ψιλό τραγούδι πιάνει. Νάνι την τριανταφυλλιά μου | που τη γης δάκρυο ποτίζει, τ' άλογό μας το καλό. | Έχει πόδια λαβωμένα, τραχηλιά κρουσταλλιασμένη, | έχει ένα ασημένιο λάζο καρφωμένο μες στα μάτια. | Μόνο μια φορά σαν είδε τ' αντρειωμένα τα βουνά | εχλιμίντρισε κι εχάθη στα νερά τα σκοτεινά. | Αχ πού πήγες άλογό μου που δεν ήθελες να πιεις, | αχ μαράζι μες στο χιόνι. Νάνι το γαρούφαλό μου | που τη γης δάκρυο ποτίζει, τ' άλογό μας το καλό. | Μην έρχεσαι μη μπαίνεις, το παρεθύρι κλείστο | με φυλλωσιές ονείρου, μ' όνειρα φυλλωσιάς. | Κοιμάται το παιδάκι μου, σωπαίνει το μωρό μου. | Αχ πού πήγες άλογό μου που δεν ήθελες να πιεις, | άλογο της χαραυγής.

04. Σήκω νύφη ζηλεμένη Οργανικό
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις

05. Γύρνα φτερωτή του μύλου Τραγούδι: Λάκης Παππάς
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Federico Garcia Lorca & Νίκος Γκάτσος
Γύρνα φτερωτή του μύλου να περάσει το νερό, | μέριασε θολό ποτάμι να 'ρθει το συμπεθεριό, | έβγα στ' άσπρο σου μπαλκόνι φεγγαράκι μου χρυσό. | Τραγουδάνε τα νιογάμπρια και περνάν τον ποταμό, | λάμπει στο χορτάρι η πάχνη, φτάνει το συμπεθεριό. | Μέλι θα γιομίσει τώρα κάθε μύγδαλο πικρό. | Γύρνα φτερωτή του μύλου να περάσει το νερό | κι απ' τον ποταμό που λάμπει να 'ρθει το συμπεθεριό, | έβγα στ' άσπρο σου μπαλκόνι φεγγαράκι μου χρυσό.

06. Κουβάρι, κουβαράκι Τραγούδι: Λάκης Παππάς
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Federico Garcia Lorca & Νίκος Γκάτσος
Κουβάρι, κουβαράκι | τί θέλεις να γενείς; | Ένα χαρτί κρουστάλλι | ένα άσπρο γιασεμί. | Πριν γεννηθεί να σβήσει | πριν ζήσει να χαθεί. | Κουβάρι, κουβαράκι | τι λες να τραγουδήσεις; | Λαβωματιές κερένιες | καημούς από μυρτιά. | Η χαραυγή θα γιάνει | τον πόνο της νυχτιάς. | Κουβάρι, κουβαράκι | για ποιόν θέλεις να πεις; | Γι αγαπημένο φίλο | γαμπρό χωρίς μιλιά. | Τους είδα ξαπλωμένους | στη μαύρη λαγκαδιά.

07. Ήταν καμάρι της αυγής Τραγούδι: Λάκης Παππάς
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Federico Garcia Lorca & Νίκος Γκάτσος
Ήταν καμάρι της αυγής | και καβαλάρης όμορφος. | Τώρα μια χούφτα χιόνι. | Γύρισε κάμπους και βουνά | και πανηγύρια πέρασε | στην αγκαλιά των κοριτσιών. | Ποιος το ‘λπιζε να γίνουνε | τα μούσκλια τα νυχτιάτικα | στεφάνι στα μαλλιά του;

08. Κι’ ήταν που λέτε μια φορά Τραγούδι: Λάκης Παππάς
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Κι ήταν που λέτε μια φορά οπού 'χαμε ένα βασιλιά, | καλό ανθρωπάκι. Έτσι μας άφησ' η χαρά | κι έτσι μας ήρθε η συμφορά και το φαρμάκι.

09. Χορός Οργανικό
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις

10. Ναύτη, γέρο ναύτη Τραγούδι: Λάκης Παππάς
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Άσπρο περιστέρι | πάρε τα όνειρά μου | κι άμε στην ευχή. | Ναύτη γεροναύτη | σάπιο είμαι καράβι | με μισό κουπί. | Άσπρο περιστέρι | μ' ασημένιο ξάρτι | και χρυσό κουπί. | Τις χαρές μου όλες | φόρτωσα σε σένα | κι ώρα σου καλή.

11. Στην ποταμιά σωπαίνει το κανόνι Τραγούδι: Λάκης Παππάς
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Στην ποταμιά | σωπαίνει το κανόνι | στην ερημιά | φτεροκοπάει ένα αηδόνι | Πετούν τα παλιομάχαιρα με χαρές και πάνε | πετούν τα παλιομάχαιρα, | οι γειτονιές αχολογάνε | Γελά ο Θεός | στο φως τ' αποσπερίτη | χαμογελά | στο δρόμο για το σπίτι

12. Τραγούδι της σημαίας Τραγούδι: Λάκης Παππάς
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Τώρα σημαία μου το αίμα | και λάβαρο η λαβωματιά | Ρίξε μου το στερνό σου βλέμμα | αίμα στην άδεια μου καρδιά | Όχι ποτέ μου δεν σε δίνω | στρατιώτη μου στην ξενιτιά | Τραγούδι και χορό εγώ στήνω | για σε στην ακροποταμιά

13. Ο Έκτορας και η Ανδρομάχη Τραγούδι: Λάκης Παππάς
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Από το Τρωικό κάστρο η Ανδρομάχη | στον Έκτορα που κίναε για τη μάχη | φώναξε με φωνή φαρμακωμένη: | «Στρατιώτη μου, τη μάχη θα κερδίσει, | όποιος πολύ το λαχταρά να ζήσει. | Όποιος στη μάχη πάει για να πεθάνει, | στρατιώτη μου για πόλεμο δεν κάνει» | Έτσι κι εμένα η κόρη του Γαβρίλη | σαν έφευγα στις 20 τ' Απρίλη | μου φώναξε ψηλά από το μπαλκόνι: | «Στρατιώτη αν θες τη μάχη να κερδίσεις, | μια κοπελίτσα κοίτα ν' αγαπήσεις. | Όποιος το γυρισμό του όρκο δεν κάνει, | στρατιώτη μου, τον πόλεμο το χάνει»

14. Ο σιδεράς Τραγούδι: Λάκης Παππάς
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Ώρα κακή στο σιδερά, κακό έστησε καρτέρι | κι ο μάστορης το δίκιο του ζητά κι ας το ξέρει | κάλλιο το χέρι να χτυπά σε δίκοπο μαχαίρι. | Μωρ' είναι δύσκολο πολύ να βγει η αλήθεια στο κλαρί | σαν πρωτοπέταχτο πουλί και να λαλεί και να λαλεί | μωρ' είναι δύσκολο πολύ να βγει η αλήθεια στο κλαρί

15. Ρίχνω την καρδιά μου στο πηγάδι Τραγούδι: Λάκης Παππάς
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Ρίχνω την καρδιά μου στο πηγάδι | να γενεί νερό να ξεδιψάσεις | Σπέρνω την καρδιά μου στο λιβάδι | να γενεί ψωμάκι να χορτάσεις | Στη φωτιά τη ρίχνω την καρδιά μου | τα χεράκια σου έλα να ζεστάνεις | Στον αγέρα ρίχνω την καρδιά μου | να γενεί δροσούλα ν' ανασάνεις

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης