Τετάρτη, 19 Οκτωβρίου 2011

Η εθνική μας μοναξιά





















01. Θάλασσες Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Σαράντης Αλιβιζάτος
Θάλασσες, μέσα στα μάτια σου θάλασσες | και με ταξίδευες, σαν το καράβι κι έλεγες: | Θα σ' αγαπώ με τα καλοκαίρια | με τρικυμίες και με βροχές | με μαξιλάρι τα δυο μου χέρια | θα ονειρεύεσαι ό,τι θες | Ένα ποτήρι θάνατο θα πιω, απόψε να μεθύσω | Τα καλοκαίρια πες μου πώς μπορώ | μονάχος μου να ζήσω | Ένα ποτήρι θάνατο θα πιω απόψε να μεθύσω | σε μονοπάτι αδιάβατο θα βγω, | θα βγω να σε ζητήσω | Θάλασσες, μέσα στα μάτια σου θάλασσες | και με ταξίδευες, σαν το καράβι κι έλεγες: | Θα σ' αγαπώ, μη μου συννεφιάζεις | σαν αμαρτία και σαν γιορτή | Μάθε στα μάτια μου να διαβάζεις | Ό,τι με λόγια δε σου 'χω πει

02. Σ' αναζητώ στη Σαλονίκη Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Φίλιππος Γράψας
Αφού με έσπειρε μια μοίρα αυτοκρατόρισσα | μήτρα με γέννησε αρχαία Μακεδόνισσα | μ' άδεια φαρέτρα πολεμάω το χειμώνα | από το κάστρο στην καρδιά του Πλαταμώνα | Αφού με φέρνει μονοπάτι φαναριώτικο | ένα σοκάκι με κρατάει σαλονικιώτικο | έλα ένα βράδυ την υπόσχεση να πάρεις | πριν να τη σβήσει με σφουγγάρι ο Βαρδάρης | Σ' αναζητώ | Σ' αναζητώ στη Σαλονίκη ξημερώματα | λείπει το βλέμμα σου απ' της αυγής τα χρώματα | σ' αναζητώ | σ' αναζητώ μ' ένα βιολί κι ένα φεγγάρι | λείπει το όνειρο εσύ και το δοξάρι | Αφού μεθάω μ' ένα κρασί αγιονορείτικο | και μ' ένα ντέρτι σεκλετίζομαι πολίτικο | βρες το μαχαίρι που στα δύο μας χωρίζει | κι έλα εδώ στων στεναγμών το μετερίζι | Αφού στον Όλυμπο οι Θεοί τ' αποφασίσανε | δώσαν στο κρύο τα κλειδιά κι αυτοκτονήσανε | μόνη ξυπνά μόνη κοιμάται τώρα η μέρα | με μηχανάκι με κομπιούτερ και φλογέρα | Σ' αναζητώ | Σ' αναζητώ στη Σαλονίκη ξημερώματα | λείπει το βλέμμα σου απ' της αυγής τα χρώματα | σ' αναζητώ | σ' αναζητώ μ' ένα βιολί κι ένα φεγγάρι | λείπει το όνειρο εσύ και το δοξάρι

03. Πώς μου μιλάς Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Φίλιππος Γράψας
Όπου φτάνω και δε φτάνω | ότι πεις εσύ το κάνω | πέφτω στο βυθό | είν' ο έρωτάς σου νόμος | απειλή θανάτου κι όμως | θα σ' ακολουθώ | κι ας χαθώ | Πώς μου μιλάς λέξη τη λέξη | λιώμα η καρδιά μου τα 'χει παίξει | πώς με κοιτάς κι έχω τελειώσει | του πανικού παίρνω τη δόση | Πώς μου μιλάς λέξη τη λέξη | λιώμα η καρδιά μου τα 'χει παίξει | πώς με κοιτάς κι έχω τελειώσει | του πανικού παίρνω τη δόση | Είναι μέρα είναι βράδυ | είναι και βαθύ σκοτάδι | κι είσαι πάλι εδώ | πέστο τύχη ή ατυχία | νίκη ή αποτυχία | να σε ξαναδώ | μείνε εδώ | Πώς μου μιλάς λέξη τη λέξη | λιώμα η καρδιά μου τα 'χει παίξει | πώς με κοιτάς κι έχω τελειώσει | του πανικού παίρνω τη δόση | Πώς μου μιλάς λέξη τη λέξη | λιώμα η καρδιά μου τα 'χει παίξει | πώς με κοιτάς κι έχω τελειώσει | του πανικού παίρνω τη δόση

04. Μια στάση εδώ Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Φίλιππος Γράψας
Μια στάση εδώ να βγω στο δρόμο να χορέψω ένα ζεϊμπέκικο | πάνω στην άσφαλτο και συ με ύφος ψεύτικο | να με κοιτάζεις τάχα πως με λογαριάζεις | να με κοιτάζεις τάχα πως με λογαριάζεις | Θα κάνω στάση στη διπλή γραμμή του δρόμου | πόσο κοστίζει μια παράβαση του νόμου | να σταματήσω θέλω την κυκλοφορία | για να φωνάξω ότι πρόδωσες την πιο όμορφη ιστορία | Μια στάση εδώ θέλω απόψε να με δεις σε δυο ξεσπάσματα | να ξεχαστούνε της ζωής μας τα χαλάσματα | να μ' αντικρίζεις τάχα πως με υποστηρίζεις | να μ' αντικρίζεις τάχα πως με υποστηρίζεις | Θα κάνω στάση στη διπλή γραμμή του δρόμου | πόσο κοστίζει μια παράβαση του νόμου | να σταματήσω θέλω την κυκλοφορία | για να φωνάξω ότι πρόδωσες την πιο όμορφη ιστορία | Θα κάνω στάση στη διπλή γραμμή του δρόμου | πόσο κοστίζει μια παράβαση του νόμου | να σταματήσω θέλω την κυκλοφορία | για να φωνάξω ότι πρόδωσες την πιο όμορφη ιστορία

05. Πάλι σε θυμήθηκα Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Μέθυσα πάλι και μες στη ζάλη | βλέπω αυτά που θέλω μόνο για να δω | σε φέρνω πίσω σε φέρνω πάλι | και ξεγελάω το θολό μου το μυαλό | Αχ πάλι σε θυμήθηκα | αχ πάλι δεν κοιμήθηκα | Αχ πάλι σε θυμήθηκα | αχ πάλι δεν κοιμήθηκα | Μέθυσα πάλι και μες στη ζάλη | κάνω παράδεισο την κόλαση που ζω | κλείνω τον πόνο σ' ένα μπουκάλι | και το πετάω στο δικό σου ωκεανό | Αχ πάλι σε θυμήθηκα | αχ πάλι δεν κοιμήθηκα | Αχ πάλι σε θυμήθηκα | αχ πάλι δεν κοιμήθηκα | Αχ πάλι σε θυμήθηκα | αχ πάλι δεν κοιμήθηκα

06. Η εθνική μας μοναξιά Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Φίλιππος Γράψας
Εδώ που μάθανε τα μάτια μας να κλαίνε | που συνηθίσαμε σε κάλπικους καιρούς | εδώ θα μείνουμε γιατί έχουμε και λέμε | ένα φιλότιμο και λόγους σοβαρούς | Γιατί εδώ | εδώ ειν' ο έρωτας που ξέρουμε | εδώ κι οι πίκρες που μας θέλουν και τις θέλουμε | εδώ κι εμείς για να 'χει πάντα συντροφιά | η εθνική μας μοναξιά | εδώ κι εμείς για να 'χει πάντα συντροφιά | η εθνική μας μοναξιά | Εδώ που μάθανε τα χρόνια μας να φταίνε | κι όλοι οι γειτόνοι μας ζητάνε μερτικό | παίξε το τζόγο σου και βρίσε τους καημένε | με λεξιλόγιο πολύ ελληνικό | Γιατί εδώ | εδώ ειν' ο έρωτας που ξέρουμε | εδώ κι οι πίκρες που μας θέλουν και τις θέλουμε | εδώ κι εμείς για να 'χει πάντα συντροφιά | η εθνική μας μοναξιά | εδώ κι εμείς για να 'χει πάντα συντροφιά | η εθνική μας μοναξιά

07. Κράτα καρδιά μου ενός λεπτού σιγή Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Κώστας Φασουλάς
Δεν είσαι εσύ αυτό που λεν αγάπη | είσαι του πιο πικρού καφέ το κατακάθι | κι αν μου πες λόγια ερωτικά την υποψία μου να σβήσω | το ξέρω θα τα πάρεις πίσω | Κράτα καρδιά μου ενός λεπτού σιγή | σβήσε το δάκρυ που πλημμύρισε τα μάτια | δεν είν' η πρώτη φορά στην ιστορία του έρωτα | που γίνεται το όνειρο κομμάτια | Δεν είσαι εσύ αυτό που λεν αγάπη | είσαι το πιο όμορφο απ' όλα μου τα λάθη | κι αν μου πες λόγια ερωτικά αυτή την πίκρα μου να σβήσω | το ξέρω θα τα πάρεις πίσω | Κράτα καρδιά μου ενός λεπτού σιγή | σβήσε το δάκρυ που πλημμύρισε τα μάτια | δεν είν' η πρώτη φορά στην ιστορία του έρωτα | που γίνεται το όνειρο κομμάτια | Κράτα καρδιά μου ενός λεπτού σιγή | σβήσε το δάκρυ που πλημμύρισε τα μάτια | δεν είν' η πρώτη φορά στην ιστορία του έρωτα | που γίνεται το όνειρο κομμάτια

08. Θα κουραστείς να παίζεις θέατρο Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Άννα Αργυρού
Είπες: "Χωρίσαμε να κάνεις το δικό σου" | όμως αρνήθηκες θαρρώ τον εαυτό σου | αφού η ζωή σου είμαι εγώ | μες στην ψυχή σου όπως θα ζω | Θα κουραστείς, θα κουραστείς να παίζεις θέατρο | είμαι το πάθος το κρυφό σου τ' αξεπέραστο | θα κουραστείς να παίζεις θέατρο | Είπες χωρίσαμε και πήρες αποφάσεις | μα το παιχνίδι αυτό να ξέρεις θα το χάσεις | δε θα τ' αντέξεις τελικά | γιατί στα πράγματα αυτά | τον τελευταίο λόγο έχει η καρδιά | Θα κουραστείς, θα κουραστείς να παίζεις θέατρο | είμαι το πάθος το κρυφό σου τ' αξεπέραστο | θα κουραστείς να παίζεις θέατρο | Θα κουραστείς, θα κουραστείς να παίζεις θέατρο | είμαι το πάθος το κρυφό σου τ' αξεπέραστο | θα κουραστείς να παίζεις θέατρο

09. Ένα παράπονο Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Σαράντης Αλιβιζάτος
Όσες αγάπες κι αν μου πάρουν την καρδιά | θα μ' αρρωσταίνει η δικιά σου μάτια μου | να μη χαρώ τα μάτια μου | Όχι πως δε | πως δε σκορπιέμαι αγάπη μου | μέσα σε ξένες αγκαλιές σε χέρια ξένα | μα ότι κι αν πω πονάω για σένα | Ένα παράπονο μονάχα θα σου πω | δε νοιάστηκες για μένα | πάλι μ' αφήνεις καημέ μου να χαθώ | μέσα σε χέρια ξένα | Όσα ταξίδια κι αν μου τάξει η ζωή | σε σένα πάντα θα γυρίζω μάτια μου | να μη χαρώ τα μάτια μου | Όχι πως δε | πως δε σκορπιέμαι αγάπη μου | μα ότι κι αν πω πονάω για σένα | Ένα παράπονο μονάχα θα σου πω | δε νοιάστηκες για μένα | πάλι μ' αφήνεις καημέ μου να χαθώ | μέσα σε χέρια ξένα | Ένα παράπονο μονάχα θα σου πω | δε νοιάστηκες για μένα | πάλι μ' αφήνεις καημέ μου να χαθώ | μέσα σε χέρια ξένα

10. Κοιμήσου Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Άννα Αργυρού
Κοιμήσου, θα 'σαι χλωμή το πρωί, κοιμήσου | κλείσε τα μάτια κι απ' την αγάπη μου κρατήσου | και μη σε νοιάζει τίποτε | είμαι μαζί σου | Γράψε ό,τι θέλεις μέσα στ' όνειρό σου | σε λευκό χαρτί | κι άσε με να βάλω χίλια σ' αγαπάω | χίλια σ' αγαπώ για υπογραφή | Γράψε ό,τι θέλεις μέσα στ' όνειρό σου | σε λευκό χαρτί | κι άσε με να βάλω χίλια σ' αγαπάω | χίλια σ' αγαπώ για υπογραφή | Κοιμήσου, έχω καρδιά ν' ακουμπάς, κοιμήσου | κλείσε τα μάτια κι ό,τι πιο όμορφο θυμήσου | θέλω να μοιάζεις άνοιξη | είμαι μαζί σου | Γράψε ό,τι θέλεις μέσα στ' όνειρό σου | σε λευκό χαρτί | κι άσε με να βάλω χίλια σ' αγαπάω | χίλια σ' αγαπώ για υπογραφή | Γράψε ό,τι θέλεις μέσα στ' όνειρό σου | σε λευκό χαρτί | κι άσε με να βάλω χίλια σ' αγαπάω | χίλια σ' αγαπώ για υπογραφή

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης