Τετάρτη, 26 Οκτωβρίου 2011

Ο Μητροπάνος τραγουδάει Σπανό





















Ο Δημήτρης Μητροπάνος σε τραγούδια του Γιάννη Σπανού

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Τι σου φταίει Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Φίλιππος Γράψας
Τι σου φταίει που χαράζει | και θα φύγω το πρωί | αν εγώ δεν είμ' εντάξει | τι σου φταίει η ζωή | Τι σου φταίνε οι ανθρώποι | κι όλο επάνω τους ξεσπάς | φταίνε οι δικοί μου τρόποι | φταις κι εσύ που μ' αγαπάς | φταις κι εσύ που μ' αγαπάς | Τι σου φταίνε κάτι βράδια | που η μοναξιά πονά | φταίν' του χρόνου τα σημάδια | φταίει κι η αγάπη που περνά | Τι σου φταίνε οι ανθρώποι | κι όλο επάνω τους ξεσπάς | φταίνε οι δικοί μου τρόποι | φταις κι εσύ που μ' αγαπάς | φταις κι εσύ που μ' αγαπάς

02. Καζαμπλάνκα Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Φίλιππος Γράψας
Χτύπα τη μπάνκα και πάρτα όλα αν το μπορείς | στην Καζαμπλάνκα τ' όνειρο τέλειωσε νωρίς | τώρα για κείνα τα ωραία χρόνια ποιος μιλά | μες στην Αθήνα καμιά αγάπη δεν πουλά | Μη μ' αγαπάς χαλάς την πιάτσα | δεν κάνει το μελό για μας | βλέπεις πολλά τέτοια ρομάντζα | στο σινεμά της γειτονιάς | μη μ' αγαπάς κατάλαβέ το | ξέχνα το αν είναι δυνατό | βάλε στο αίσθημα λουκέτο | θα πληγωθείς κι είναι κουτό | Μέρα τη μέρα ό,τι αγαπούσες το ξεχνάς | στη βιολετέρα έκλαψε κόσμος και ντουνιάς | βγήκαν μαντήλια για να στεγνώσουν μια εποχή | μα στην Αθήνα η αγάπη μοιάζει ενοχή | Μη μ' αγαπάς χαλάς την πιάτσα | δεν κάνει το μελό για μας | βλέπεις πολλά τέτοια ρομάντζα | στο σινεμά της γειτονιάς | μη μ' αγαπάς κατάλαβέ το | ξέχνα το αν είναι δυνατό | βάλε στο αίσθημα λουκέτο | θα πληγωθείς κι είναι κουτό | Χτύπα τη μπάνκα και πάρτα όλα αν το μπορείς | στην Καζαμπλάνκα τ' όνειρο τέλειωσε νωρίς | τώρα για κείνα τα ωραία χρόνια ποιος μιλά | μες στην Αθήνα καμιά αγάπη δεν πουλά

03. Εσύ βαρέθηκες νωρίς Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Φίλιππος Γράψας
Θα φύγω αφού δεν έχω δυο ψυχές | ν' αντέξω αυτά που έζησα μαζί σου | εσύ ποτέ δεν είχες ενοχές | και δεν τιμάς και την υπογραφή σου | Εσύ βαρέθηκες νωρίς | κι αν σ' άλλους δρόμους προχωρείς | θα βρω καρδιά να σε θυμάμαι | εγώ το λόγο μου κρατώ | κι αν δε σ' απασχολεί αυτό | δεν νιώθω τύψεις μα λυπάμαι | Εσύ βαρέθηκες νωρίς | κι αν σ' άλλους δρόμους προχωρείς | θα βρω καρδιά να σε θυμάμαι | εγώ το λόγο μου κρατώ | κι αν δε σ' απασχολεί αυτό | δεν νιώθω τύψεις μα λυπάμαι | Θα φύγω τα χειρότερα μη δω | που θα συμβούν κι ενώπιον μαρτύρων | τι κι αν αυτά που γίνονται εδώ | τα λες ασυμφωνία χαρακτήρων | Εσύ βαρέθηκες νωρίς | κι αν σ' άλλους δρόμους προχωρείς | θα βρω καρδιά να σε θυμάμαι | εγώ το λόγο μου κρατώ | κι αν δε σ' απασχολεί αυτό | δεν νιώθω τύψεις μα λυπάμαι | Εσύ βαρέθηκες νωρίς | κι αν σ' άλλους δρόμους προχωρείς | θα βρω καρδιά να σε θυμάμαι | εγώ το λόγο μου κρατώ | κι αν δε σ' απασχολεί αυτό | δεν νιώθω τύψεις μα λυπάμαι

04. Αυτό θα πει αγάπη Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Φίλιππος Γράψας
Είναι η τύχη μου βουνό | γι αυτό θα πρέπει να κερνώ | που σε χει στείλει στην κατάλληλη στιγμή | Δίχως ν' ακούς ευχαριστώ | μου δωσες χέρι να πιαστώ | ξεχνάς για μένα τη δικιά σου τη ζωή | Αυτό θα πει αγάπη και σε παραδέχομαι | σου έχω εμπιστοσύνη κι ότι πεις το δέχομαι | εγώ που έριχνα στους φρόνιμους και πρόστιμο | με σένα έμαθα τι πάει να πει φιλότιμο | Γι αυτό μ' αρέσεις επειδή | όλα τ' αφήνεις δηλαδή | να 'χεις για μένα πάντα έτοιμο φιλί | μες στο δικό σου καθεστώς | νιώθω πως έγινα σωστός | δε με τρομάζει πια καμία απειλή | Αυτό θα πει αγάπη και σε παραδέχομαι | σου έχω εμπιστοσύνη κι ότι πεις το δέχομαι | εγώ που έριχνα στους φρόνιμους και πρόστιμο | με σένα έμαθα τι πάει να πει φιλότιμο | εγώ που έριχνα στους φρόνιμους και πρόστιμο | με σένα έμαθα τι πάει να πει φιλότιμο

05. Έφυγες κι εσύ Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Φίλιππος Γράψας
Έφυγες κι εσύ σαν ένα αστείο που τέλειωσε | σαν μια συνάντηση που έμεινε μισή | μια νύχτα που δεν ξημέρωσε | σαν ένα αστείο που τέλειωσε | Έφυγες κι εσύ με εξηγήσεις αδιάφορες | αφού ποτέ δεν βρεθήκαμε μαζί | σε ιστορίες παράφορες | με εξηγήσεις αδιάφορες | Φοβάμαι πως άλλη μια φορά | πρέπει να το παλέψω | φοβάμαι πως γι άλλη μια φορά | τον δυνατό θα παίξω | Έφυγες κι εσύ όπως τα όμορφα πράγματα | που αλλάζουν χέρια κρυφά κάποια στιγμή | κι έσβησες όπως τα θαύματα | όπως τα όμορφα πράγματα | Φοβάμαι πως άλλη μια φορά | πρέπει να το παλέψω | φοβάμαι πως γι άλλη μια φορά | τον δυνατό θα παίξω | Έφυγες κι εσύ σαν ένα αστείο που τέλειωσε | σαν μια συνάντηση που έμεινε μισή | μια νύχτα που δεν ξημέρωσε | σαν ένα αστείο που τέλειωσε | έφυγες

06. Αγάπη δίκοπη Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Αντώνης Παπαϊωάννου
Ένα σπίρτο αναμμένο | στην καρδιά μου πεταμένο | φύσα το βοριά να σβήσει | πριν με κάψει και μ' αφήσει | Σου το' χω πει σου το 'χω πει | δεν είμαι εγώ για προκοπή | εγώ είμαι αγάπη δίκοπη | σου το' χω πει σου το 'χω πει | Έχω αγάπη προδομένη | στην καρδιά μου κλειδωμένη | χρόνε μάστορα και γύφτο | φτιάξε ένα κλειδί και κρύφτο | Σου το' χω πει σου το 'χω πει | δεν είμαι εγώ για προκοπή | εγώ είμαι αγάπη δίκοπη | σου το' χω πει σου το 'χω πει

07. Πες μου το παράπονό σου Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Φίλιππος Γράψας
Μίλησέ μου για ταξίδια | που θα ήθελες να πας | λιώσε χίλια δυό μολύβια | για να πεις πως μ' αγαπάς | Πες μου το παράπονό σου | για να δεις πως σ' αγαπώ | πες μου για τον άνθρωπό σου | και θα δεις πως είμαι εγώ | Πες μου το παράπονό σου | για να δεις πως σ' αγαπώ | πες μου για τον άνθρωπό σου | και θα δεις πως είμαι εγώ | Μίλησέ μου για φεγγάρια | κι ότι ωραίο βάζει ο νους | άλλαξε η ζωή μας βάρδια | σε καινούριους ουρανούς | Πες μου το παράπονό σου | για να δεις πως σ' αγαπώ | πες μου για τον άνθρωπό σου | και θα δεις πως είμαι εγώ | Πες μου το παράπονό σου | για να δεις πως σ' αγαπώ | πες μου για τον άνθρωπό σου | και θα δεις πως είμαι εγώ | Πες μου το παράπονό σου | για να δεις πως σ' αγαπώ | πες μου για τον άνθρωπό σου | και θα δεις πως είμαι εγώ

08. Έχεις πολλά να μάθεις Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Φίλιππος Γράψας
Εμένα ανάστησαν που λες | χαρές και πίκρες δυνατές | κι αν έχω ζήσει εγώ πολλά | παράπονο δεν έχω περπάτησα καλά | Κι ήρθες εσύ και λες πως θα μ' αλλάξεις | για να 'σαι πλάι μου χωρίς επιφυλάξεις | μα θα σου πω αυτά τα μετρημένα | έχεις πολλά εσύ να μάθεις από μένα | έχεις πολλά εσύ να μάθεις από μένα | Εμένα γλέντησαν που λες | και αμαρτίες και αρετές | και ξέρω πια το τι θα πει | αγάπη μεγαλείο και ψέμα και ντροπή | Κι ήρθες εσύ και λες πως θα μ' αλλάξεις | για να 'σαι πλάι μου χωρίς επιφυλάξεις | μα θα σου πω αυτά τα μετρημένα | έχεις πολλά εσύ να μάθεις από μένα | έχεις πολλά εσύ να μάθεις από μένα | Κι ήρθες εσύ και λες πως θα μ' αλλάξεις | για να 'σαι πλάι μου χωρίς επιφυλάξεις | μα θα σου πω αυτά τα μετρημένα | έχεις πολλά εσύ να μάθεις από μένα | έχεις πολλά εσύ να μάθεις από μένα

09. Έκλαιγες Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Έκλαιγες και σου λεγα μην κλαις | λέγοντας πως όλα συγχωρούνται | πώς να ξέρω κάποιες μας πληγές | ούτε κλείνουν ούτε που ξεχνιούνται | έκλαιγες και σου 'λεγα μην κλαις | Έκλαιγες και σου 'λεγα μην κλαις | και μου λες "δεν κλαίμε τα δικά μας | τις αιτίες κλαίμε τις πολλές | κι όχι πάντα τα προσωπικά μας" | έκλαιγες και σου 'λεγα μην κλαις | Έκλαιγες κρυφά να μη σε δω | κι έκλαιγες θαρρώ μόνο για μένα | κι απ' της γης την άκρη ως εδώ | κλαίγανε όλα παραπονεμένα | έκλαιγες κρυφά να μη σε δω | Έκλαιγες και σου 'λεγα μην κλαις | και μου λες "δεν κλαίμε τα δικά μας | τις αιτίες κλαίμε τις πολλές | κι όχι πάντα τα προσωπικά μας" | έκλαιγες και σου 'λεγα μην κλαις | Έκλαιγες και σου 'λεγα μην κλαις | και μου λες "δεν κλαίμε τα δικά μας | τις αιτίες κλαίμε τις πολλές | κι όχι πάντα τα προσωπικά μας" | έκλαιγες και σου 'λεγα μην κλαις, | μην κλαις..

10. Σμύρνη Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Φίλιππος Γράψας
Μέρες που σε φαρμακώσανε, | μέρες του εικοσιδυό· | οι πατρίδες που σε διώξανε | σε κρατάνε ζωντανό. | Με τη σκέψη απόψε πέταξες | για στεριές αντικρινές, | με ιστορίες ολομέταξες | που κεντούσε ο αμανές, | με ιστορίες ολομέταξες | που κεντούσε ο αμανές. | Λες κι η Σμύρνη πάλι καίγεται | κι η καρδιά στην πυρκαγιά, | όταν κουρασμένη έρχεται | η καινούργια προσφυγιά. | Πρόσφυγες σε νέα έκδοση | σ' ένα δρόμο πια κλειστό· | η ελπίδα για δικαίωση | μένει όνειρο πλαστό, | η ελπίδα για δικαίωση | μένει όνειρο πλαστό.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης