Κυριακή, 23 Οκτωβρίου 2011

Ένα μεσημέρι




















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Σταύρου Ξαρχάκου

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Μάτια βουρκωμένα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Κάτω στον Πειραιά | στα Καμίνια | φτώχεια καλή καρδιά | μα και γκρίνια | μάζεψα μια βραδιά | τα σαΐνια | κι ήρθα κρυφά | τον παλιό μου καημό | να σου πω | Μάτια βουρκωμένα | παραπονεμένα | δίχως αγάπη και πόνο | κανένας δεν ζει | μάτια βουρκωμένα | πάρτε με κι εμένα | πάρτε με τώρα να πάμε | στο κόσμο μαζί | Κάτω στον Πειραιά | στο μουράγιο | είπα να σκοτωθώ | μα τον άγιο | μα έκανα υπομονή | και κουράγιο | κι ήρθα κρυφά | τον παλιό μου καημό | να σου πω

02. Στου Όθωνα τα χρόνια Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Ένα μεσημέρι | στης Ακρόπολης τα μέρη | άπονοι ληστές | κάναν τις πέτρες τις ζεστές | λημέρι | Στο Μοναστηράκι | Βαυαροί χωροφυλάκοι | μες στην αντηλιά, χορεύουν μπρος στον βασιλιά | συρτάκι | Στην Κρήτη και στη Μάνη | θα στείλουμε φιρμάνι | σε πολιτείες και χωριά | θα στείλουμε φιρμάνι | να 'ρθούν οι πολιτσμάνοι | να κυνηγήσουν τα θεριά. | Κάτω στο λιμάνι | τραγουδούν οι πολιτσμάνοι | ήρθαν τα παιδιά | μα έχουν ακόμα την καρδιά | στην Μάνη | Ήρθανε την Τρίτη | τα παιδιά του Ψηλορείτη | πίνουν τσικουδιά, μα έχουν ακόμα την καρδιά | στην Κρήτη | Στην Κρήτη και στη Μάνη | εστείλαμε φιρμάνι | σε πολιτείες και χωριά | εστείλαμε φιρμάνι | κι ήρθαν οι πολιτσμάνοι | και διώξαν όλα τα θεριά.

03. Ζεϊμπέκικο Οργανικό
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος

04. Άσπρη μέρα και για μας Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Θα ποτίσω μ' ένα δάκρυ μου αλμυρό | τον καιρό, πικρά καλοκαίρια, | έμαθα κοντά σου να περνώ, | Νεκρά περιστέρια | γέμισε η αυγή τον ουρανό. | Θα γυρίσω λυπημένη Παναγιά. | Έχε γεια, μην κλαις το μαράζι, | μάθε φυλακτό να μην κρεμάς. | Να λες "Δεν πειράζει, | Θα 'ρθει η άσπρη μέρα και για μας".

05. Τσιφτετέλι Οργανικό
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος

06. Φινάλε πρώτου μέρους Οργανικό
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος

07. Ο Λευτέρης Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού & Χορωδία
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Λευτέρη, Λευτέρη, Λευτέρη | σ' έχω σταμπάρει στο παλιό μου το τεφτέρι | Λευτέρη, Λευτέρη, Λευτέρη | μην κοροϊδεύεις κι έχω γίνει πια ξεφτέρι | Βάλε μυαλό για κάνε μου τη χάρη | βάλε μυαλό χρυσό μου παλικάρι | σταμάτα πια μην κάνεις το λιοντάρι | σταμάτα πια σε πήραμε χαμπάρι | Στην αμμουδιά μου κλέψανε τη βάρκα | και δε θα βγω να πάμε απόψε τσάρκα | στον ουρανό με γέλασε τ' αστέρι | και δεν θα βρω το σπίτι σου Λευτέρη | Μα την αυγή η μέρα σαν χαράξει | θα μπω στου μπάρμπα Θόδωρου τ' αμάξι | και μια και δυο Λευτέρη Λευτεράκη | θα 'ρθώ να σου τα ψάλω ένα χεράκι

08. Χασάπικο Οργανικό
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος

09. Με τι καρδιά τον κόσμο ν’ αρνηθώ Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Με τι καρδιά να σ' αποχαιρετήσω | Με τι καρδιά τραγούδι να σου πω | στον ουρανό με τ' όνειρο θα ζήσω | στον ουρανό σαν άστρο θα χαθώ | Βάλε φωνή κοντά σου να γυρίσω | βάλε φωνή τη γη να θυμηθώ | Με τι καρδιά τα μάτια σου ν' αφήσω | Με τι καρδιά τον κόσμο ν' αρνηθώ | σε σκοτεινό γεφύρι θα καθίσω | σε σκοτεινό ποτάμι θα σταθώ | Δως μου φωτιά τη νύχτα μου να σβήσω | Δως μου φωτιά στον ήλιο να βρεθώ

10. 5/8 Οργανικό
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος

11. Η νύχτα Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Έσβησε τ' άστρο | και το φεγγάρι | κι έγινε η νύχτα | πικρή λαβωματιά | Πού να 'ναι τώρα | το παλικάρι | σε ποιο λιμάνι | ποια θάλασσα πλατιά | Στον κεραυνό και στη βροχή | κάνω κρυφά μια προσευχή | να 'χεις τον ήλιο συντροφιά | στη συννεφιά | Έκλεισαν όλες | του κόσμου οι στράτες | χάθηκε η μέρα | βασίλεψε το φως | Ρωτώ τη νύχτα | και τους διαβάτες | πού να 'ναι ο φίλος | πού να 'ναι ο αδερφός | Στον κεραυνό και στη βροχή | κάνω κρυφά μια προσευχή | να 'χεις τον ήλιο συντροφιά | στη συννεφιά

12. Φινάλε δεύτερου μέρους Οργανικό
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης