Δευτέρα, 31 Οκτωβρίου 2011

Τα τραγούδια μου





















01. Άκρη δεν έχει ο ουρανός Τραγούδι: Γιώργος Ζωγράφος
Μουσική: Νότης Μαυρουδής | Στίχοι: Γιάννης Κακουλίδης
Η δίψα μου ’γινε φωτιά, | στερεύει στα φιλιά σου, | το δάκρυ μου σταλαγματιά | χάνεται στη ματιά σου. | Άκρη δεν έχει ο ουρανός, | αρχή δεν έχει η δύση. | Τέλος δεν έχει ο καημός, | το χαμογέλιο θλίψη. | Στο παραθύρι σου κρυφά | γροίκαγα περιστέρι, | σαν το μαχαίρι απάστραφτε, | σβήσε, χλωμό μου αστέρι. | Άκρη δεν έχει ο ουρανός, | αρχή δεν έχει η δύση. | Τέλος δεν έχει ο καημός, | το χαμογέλιο θλίψη.

02. Μια μέρα Τραγούδι: Πόπη Αστεριάδη
Μουσική: Νότης Μαυρουδής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Μια μέρα που την αγαπώ γεννήθηκε η αγάπη μου | κι ήταν σαν άστρο της βροχής μέσα στη χειμωνιά | Μια μέρα που την αγαπώ γεννήθηκε η αγάπη μου | κι η μάνα μου εδάκρυζε στην άσπρη της ποδιά | Μια μέρα που την αγαπώ με κοίταξε η αγάπη μου | και σκίρτησαν τα σπλάχνα μου και πήρανε φωτιά | Μια μέρα που την αγαπώ μ' αγκάλιασε η αγάπη μου | κι ανθίσανε τα χείλη μου λουλούδια και φιλιά | Μια μέρα που την αγαπώ γεννήθηκε η αγάπη μου | κι ήταν σαν άστρο της βροχής μέσα στη χειμωνιά | μα κάποια μέρα σκοτεινή χάθηκε η αγάπη μου | κι έγινε ο κόσμος στεναγμός κι έγινε μοναξιά

03. Σ’ αυτή τη γη Τραγούδι: Πέτρος Πανδής
Μουσική: Νότης Μαυρουδής | Στίχοι: Γιάννης Κακουλίδης
Σ' αυτή τη γη που 'ναι μικρή | σ' αυτό το μαύρο χώμα | δε θα 'βγει άλλη χαραυγή | κόκκινο θα 'ν' το γιόμα | Είναι ο δρόμος σου στενός | Κι η νύχτα τον τυλίγει | Κι απ’ την καρδιά μου ο στεναγμός | Στιγμή δεν λέει να φύγει | Σ’ αυτή τη γη με κάρφωσαν | Ο πόνος της ματιάς σου | Και τα πουλιά που ανέμιζαν | Φεγγάρια στα μαλιά σου

04. Κρίση Τραγούδι: Αρλέτα
Μουσική: Νότης Μαυρουδής | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις
Κρίση την είπαν την στιγμή | σαν εκοιμήθης πλάι μου με χάρη, | την ώρα που ξεχύθηκαν μ' ορμή | χίλια πουλιά να σκίζουν το φεγγάρι. | Κρίση την είπαν την πηγή | που πάνε τ' άστρα να λουστούν το βράδυ, | να πιουν νερό να χτενιστούν στη γη | και να πλαγιάσουν στης αυλής μου το πηγάδι. | Κρίση την είπαν την ορμή | που φτιάχνει η αγάπη μέσα στο λιβάδι | κι η αναπνοή σου γίνεται στιγμή | που μ' ακουμπά τ' αγέρι του Θεού σαν χάδι.

05. Ο Παναής Κουταλιανός Τραγούδι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Μουσική: Νότης Μαυρουδής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Ο Παναής Κουταλιανός δεν είναι αιμοβόρος | μα τρώει κάστρο άμα θες και καταπίνει όρος | έχει τα μπράτσα του Ηρακλή και τρανό μουστάκι | φοράει σκαρπίνι γυριστό και χρυσό βρακάκι | Ο Παναής Κουταλιανός σηκώνει δυο κανόνια | κι όταν βροντάνε σκίζεται στα τρία η Ομόνοια | μαύρα καπέλα στη σειρά πίσω από τη μάντρα | τρέμουνε μόνο που θωρούν τέτοιο θηρίο άντρα | Ο Παναής Κουταλιανός και με θεριά τα βάνει | έχει τον κόσμο σπίτι του, τον ουρανό ταβάνι | Φίλο του έχει το Θεό τα μικρά αγγελούδια | για χάρη του ταιριάξανε τριανταδυό τραγούδια

06. Τα γιορτινά σου φόρεσε Τραγούδι: Γιώργος Ζωγράφος
Μουσική: Νότης Μαυρουδής | Στίχοι: Γιάννης Κακουλίδης
Σαν φύγεις για τον πηγεμό, | στο μέτωπο ένα αστέρι. | Ποιο αστέρι είναι παγωνιά | ποιο δάκρυ είναι θλίψη. | Τα γιορτινά σου φόρεσε | αγάπη μου για μένα, | τ' αστέρια όλα να σε δουν, | να στέκουν μαγεμένα. | Το μολυβένιο ουρανό, | το χάρο μην ακούσεις | κι αν βρεις τ' αθάνατο νερό | φέρτο για να με λούσεις. | Τα γιορτινά σου μη φοράς | αγάπη μου θλιμμένη. | Ο ήλιος και οι ουρανοί, | πάνε κι αυτοί χαμένοι.

07. Πρωινό τσιγάρο Τραγούδι: Χορωδία
Μουσική: Νότης Μαυρουδής | Στίχοι: Άλκης Αλκαίος
Χαράζει η μέρα και η πόλη έχει ρεπό | στη γειτονιά μας καπνίζει ένα φουγάρο | κι εγώ σε ζητάω σαν πρωινό τσιγάρο | και σαν καφέ πικρό και σαν καφέ πικρό | Άδειοι οι δρόμοι δε φάνηκε ψυχή | και το φεγγάρι μόλις χάθηκε στη Δύση | και γω σε γυρεύω σαν μοιραία λύση | και σαν Ανατολή και σαν Ανατολή | Βγήκε ο ήλιος το ράδιο διαπασών | μ' ένα χασάπικο που κλαίει για κάποιον Τάσο | κι εγώ σε ποντάρω κι ύστερα πάω πάσο | σ' ένα καρέ τυφλών σ' ένα καρέ τυφλών

08. Μια ιστορία από τον πόλεμο Τραγούδι: Αρλέτα
Μουσική: Νότης Μαυρουδής | Στίχοι: Γιάννης Κακουλίδης
Τη μια σηκώσαν τη φωνή την άλλη τα τουφέκια | κι αυτός εικοσάχρονο παιδί τυλίστηκε φυσέκια | Και κίνησε στον πόλεμε και που κλειγε η γριά του | και του 'λεγε σιγά στ' αυτί για την αποκοτιά του | Οι στρατιώτες στη σειρά μιλούσαν για τα κάστρα | μ' αυτός κοιτούσε τα βουνά και μίλαγε για τ' άστρα | Πώς φώτιζαν τα μάτια του καθώς στη γειτονιά του | φιλούσε κάτω απ' τη μηλιά την αγαπητικιά του | Τη μια του ρίξαν τουφεκιά την άλλη το μαχαίρι | κι απόμεινε στη ρεματιά με σύντροφο τ' αγέρι | Να του μιλάει για τα παλιά πως έκλαιγε η γριά του | και του 'λεγε σιγά στ' αυτί για την αποκοτιά του

09. Ποιος είδε την αγάπη μου Τραγούδι: Γιώργος Ζωγράφος
Μουσική: Νότης Μαυρουδής | Στίχοι: Γιάννης Κακουλίδης
Ο ήλιος φέρνει συμφορές και το φεγγάρι πόνους | και σέρνομαι στις ερημιές και τρέχω μες στα βράχια. | Ποιος είδε την αγάπη μου με τα θλιμμένα μάτια; | Τις νύχτες παίρνω μοναχός βαριά τα βήματά μου | κι όλο ρωτάω τα βουνά και τα βαθιά σκοτάδια, | ποιος είδε την αγάπη μου με τα θλιμμένα μάτια.

10. Φώναξέ με Τραγούδι: Αρλέτα
Μουσική: Νότης Μαυρουδής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Φώναξέ με, αγάπη, φώναξέ με... | στο νυχτωμένο σπίτι ν' ακουστεί η φωνή σου | προτού μέσα στη νύχτα να χαθώ | στους λυπημένους κήπους ανατέλλεις. | Φώναξέ με αγάπη, φώναξέ με... | Κράτησέ με, αγάπη, κράτησέ με... | μη μ' αφήνεις τόσες νύχτες μόνη | στα γέρικα πλατάνια και στις δάφνες | το βράδυ πια δεν αγρυπνά | Κράτησέ με, αγάπη, κράτησέ με...

11. Ήταν μεγάλη η νύχτα Τραγούδι: Σούλα Μπιρμπίλη
Μουσική: Νότης Μαυρουδής | Στίχοι: Γιάννης Κακουλίδης
Βραδιά κατάσπαρτη μ' αστέρια | εγώ κι εσύ στα δυο μου χέρια | γλυκά τ' αγέρι σού 'πλεξε γιορντάνι | χρυσά μαλλιά, Μαγιάτικο στεφάνι | Ήταν μεγάλη η νύχτα | κι ήμασταν τόσο μόνοι | πάγος στα χέρια-νέκρα στα χείλη | στα χέρια χιόνι | Η νύχτα θά'ναι όλη δικιά μας | δεν θα στερέψει τα φιλιά μας. | Θα σου στολίσω τα μαλλιά με στάχυα | δειλά πουλιά της θάλασσας τα βράχια

12. Η ωραία Ανδριάνα Τραγούδι: Αλεξάνδρα
Μουσική: Νότης Μαυρουδής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Η ωραία Αδριάνα στο παγκάκι της | τραγουδάει με μαντολίνο το μεράκι της. | Χίλια χρώματα απλώνει μες στα λόγια της | το παγώνι που μπερδεύεται στα πόδια της. | Η ωραία Αδριάνα στο παγκάκι της | τραγουδάει με μαντολίνο το μεράκι της. | Βγάζει ο ήλιος χελιδόνια απ’ το καπέλο του | κι αυτή βγάνει ζωγραφιές από το γέλιο του, | η ωραία Αδριάνα στο παγκάκι της | καθώς λέει στο μαντολίνο το μεράκι της. | Η ωραία Αδριάνα τώρα πέρασε, | κάποια κάμαρη θλιμμένη την εγέρασε. | Σε μι’ ατέλειωτη θα λάμπει, όμως, άνοιξη, | ζωγραφιά απ’ της καρδιάς σου την κατάνυξη. | Η ωραία Αδριάνα τώρα πέρασε, | κάποια κάμαρη θλιμμένη την εγέρασε.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης