Δευτέρα, 24 Οκτωβρίου 2011

Μέσω νεφών





















01. Ένα κι ένα Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Ένα κι ένα κάνουν δύο | λένε μες στο καφενείο | Μα εγώ, εγώ με σένα | ένα κι ένα κάνουν ένα | Ένα κι ένα κάνουν δύο | λένε στο μηχανουργείο | Μα εγώ, εγώ με σένα | Θεέ μου γίνομαι κανένα | Ένα κι ένα κάνουν δύο | λένε μέσα στο κουρείο | Μα μετά τον Ησαΐα | ένα κι ένα κάνουν τρία

02. Ο μοναχός άνθρωπος Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Λάζαρος Ανδρέου
Ο μοναχός ο άνθρωπος | όταν γλεντούν οι άλλοι | ντρέπεται που ‘ναι μοναχός | και στη χαρά φαλτσάρει | Όταν με φτιάξει το κρασί | το κέφι όταν σκορπιέται | ντρέπομαι εγώ να τραγουδώ | κι αυτός να μη μιλιέται | Ο μοναχός ο άνθρωπος | όταν γλεντούν οι άλλοι | γίνεται μόνος δυο φορές | και σκύβει το κεφάλι

03. Στη ρωγμή του χρόνου Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Εδώ στη ρωγμή του χρόνου | Κρύβομαι για να γλιτώσω, | απ' του Ηρώδη το μαχαίρι | Μισολειωμένος στη Χιροσίμα σου | Κάτι προγόνων ξύδι και χολή | σ' αυτήν την άδεια πόλη | Εδώ στη ρωγμή του χρόνου | Θάβομαι για να μεστώσω | μες του Διογένη το πιθάρι | Στον όγδοο μήνα της, είναι η ελπίδα μου | Σχεδόν το βρέφος γύρω περπατά | καθώς εσύ κουρνιάζεις | Εδώ στη γιορτή του πόνου | Ντύνομαι να μην κρυώνω | του Ουλιάνωφ το μειδίαμα | Σαντάλια του Χριστού, φορώ στα πόδια μου | Πραίτορες, βράχοι πάνω μου σωρό | μα 'γω θα αναστηθώ

04. Του χαμού Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Γιάννης Σπυρόπουλος
Προχτές μου τάπες στα κρυφά στου φεγγαριού τη δύση | ότι ο κόσμος σ' έστειλε για πάντα φυλακή | μου 'πες το ξέρεις δεν θα 'ρθεί κανείς να σε ζητήσει | στ' άσυλο σ' όποιον το ζητάει της πρέζας να κρυφτεί, | είναι βαρύ τ' αντάλλαγμα σ' όποιον δε λησμονήσει | την άδυτή της αγκαλιά που 'χε παλιά ριχτεί. | Μου χαμογέλασες πικρά και μου 'πες δεν θ' αργήσει | με βλέμμα μαύρο σύννεφο που κρύβει το πρωί | πως ξέρεις πόρτα που κανείς δεν τόλμησε ν' ανοίξει | και σ' άλλη φωτεινή τροχιά για πάντα θα χαθείς.

05. Το όνειρο Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Χτες το βράδυ αργά | ήρθες φώλιασες στο μυαλό μου | ήσουνα εκεί δίπλα μου, σ' άγγιζα | χάιδευα τα όμορφα μαλλιά σου | μες στ' όνειρο | Πάει καιρός που έφυγες | ξέρω σου λεν πως σ' έχω ξεχάσει | μα τα σημάδια μέσα μου | ούτε το ότι είσαι μακριά | ούτε ο καιρός θα σβήσει | Δάκρυα στα μάτια μου 'ρχονται | κάθε φορά που βλέπω πίσω | όσο κι αν ψάξω δεν μπορώ να σ' έβρω | μα ξέρω κάπου εκεί μες στο πλήθος | θα κρύβεσαι | Χτες το βράδυ αργά | ξύπνησα τρομαγμένος | έτρεχες λέει καβάλα σ' άλογο | που δεν άφηνε πατημασιές πάνω στο χώμα

06. Φύσηξε ο βαρδάρης Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Φύσηξε ο Βαρδάρης και καθάρισε | Ήλιος λες και τελείωσε ο χειμώνας | Βγήκα μια βόλτα και μπροστά της βρέθηκα | Στάθηκα κι απόμεινα κοιτώντας | Φλόγες ζωηρές που τρεμοπαίζουνε | τα ρούχα, τα μαλλιά της στον αέρα | Στη στάση πέρα-δώθε σπινθηρίζουνε | τα δυο της μάτια, κάρβουνα αναμμένα | Πριν να σε χορτάσουνε τα μάτια μου | σε άρπαξε θαρρείς το λεωφορείο | κι έμεινα να κοιτώ καθώς χανόσουνα | κι έφτανε ως το κόκαλο το κρύο

07. Εγώ κι ο ίσκιος μου Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Λάζαρος Ανδρέου
Κοιτώ τον ίσκιο μου τις νύχτες | Κάτω απ' τα κίτρινα φανάρια | Γεια σου δικέ μου, γεια σου δικέ μου, μουρμουρίζω | Μα αυτός πετάει σ' άλλα φεγγάρια | Ούτε ο ίσκιος μου με θέλει | Μες την άδεια λεωφόρο | Και στον τοίχο, και στον τοίχο κουβεντιάζω | Μ' ένα μαύρο μαρκαδόρο | Κοιτώ τον ίσκιο μου τα βράδια | Είμ' εγώ χωρίς εμένα | Περνούν διαβάτες, περνούν διαβάτες, τον πατάνε | Μα αυτός κοιτάει αλλού θλιμμένα

08. Καλημέρα Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Τάκης Σιμώτας
Μόλις ξυπνήσω το πρωί | τα βλέπω όλα μαύρα, | θέλω μια κούπα με καφέ | και τέσσερα τσιγάρα | Τι νόημα έχουν όλα αυτά; | Τι τρέχω να προλάβω; | Πέρασε η μισή ζωή | δίχως να καταλάβω. | Τασάκι κι αποτσίγαρα, | φλιτζάνι κατακάθι, | όλα μαζί στον τενεκέ | κι απάνω το καπάκι. | Μα φτάνω στην εξώπορτα, | κοιτάζω τον καθρέφτη | κι αντί να ρίξω μια μπουνιά, | χαμογελώ στον ψεύτη.

09. Είναι αργά Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Είναι αργά | μου λες ψιθυριστά | λες κι έχεις γίνει | ένα με το σκοτάδι. | Τόση αγάπη | πως χωράει σ' ένα φιλί | όλου του κόσμου τα καλά | σε ένα χάδι. | Σίμωσε και κοιμήσου τώρα | έξω ζυγώνει το πρωί | κι ο ήλιος καμιά χαραμάδα | θα ζητάει μέσα να μπει. | Τα χείλη κρύωσαν | το κορμί χαλάρωσε | κι οι δυο κοιτάζουμε | την κάφτρα του τσιγάρου. | Κι οι δυο ακούμε | το ρολόι να μετρά | τα δευτερόλεπτα | στην αγκαλιά ο ένας του άλλου.

10. Φέγγεις σαν άστρο Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Γιάννης Σπυρόπουλος
Φέγγεις σαν άστρο μες στις ζωγραφιές μου | τροχιά που δίνει στα φωνήεντα ρυθμό | Μοιάζω φιγούρα που είναι εξόριστη στην άμμο | κοιτάω κοράλλια απ’ της ζωής μου το βυθό | Απ' τον καθρέπτη η φουρτούνα σου μ' αρπάζει | και στα νησιά σου μ' εξορίζει ναυαγό | Άλλοτε η πόρτα σου το δρόμο μου, μου φράζει | είμαι γυμνός κι έχω σαράντα πυρετό | Γνέφεις σε νότες που μ' αλλάζουνε τη φάση | κεντρί βιολιού, σινιάλο ηλεκτρικό | πίσω μου τρέχουν συμπεράσματα και βρέχει | από όπου να 'φυγα ακόμα μένω εδώ | Να 'μαι λοιπόν μ' ένα τραγούδι που ταιριάζει | λείπει μονάχα η δική σου η φωνή | Πες μου στ' αυτί το μυστικό που με τρομάζει | ζητάει για σένα από το ράδιο ν' ακουστεί

11. Γλυκειά μου Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Γλυκιά μου όταν θα με δεις | τα μάτια μου να σκύβω | και μες τα δύο μου χέρια | να παίζω τα κλειδιά, | μη με ρωτάς, παρακαλώ, | τι σκέφτομαι, τι κρύβω | μόνος περνά καθένας μας | τον πόνο στην καρδιά. | Μη μου ζητήσεις να μιλώ | τι αισθάνομαι να λέω | καθώς μέσα θα κλαίω | με δάκρυα σιωπηλά, | τα μάτια μου είμαι σίγουρος | θα δείχνουν τι συμβαίνει | γι' αυτό δε θα στα δείξω | σαν πούμε γεια χαρά.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης