Κυριακή, 23 Οκτωβρίου 2011

Το παιχνίδι παίζεται





















01. Το παιχνίδι παίζεται ακόμα Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Βασίλης Παπακωνσταντίνου | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Νιώθω να χάνω ό,τι πιστεύω | ο φόβος πάει να τα σβήσει | Μα μέσα απ’ όλα κάτι κλέβω | κάτι αποφάσισε να ζήσει. | Κάτι, το νιώθω επιμένει | το φως της τελευταίας στιγμής | Κάτι που τόσα χρόνια παίρνει | πάντα το μέρος της ζωής. | Με το σώμα στο κενό | την ψυχή στο στόμα | το παιχνίδι παίζεται | παίζεται ακόμα. | Μες στα μάτια σου όσο ζω | πίνω φως και χρώμα | το παιχνίδι παίζεται | παίζεται ακόμα. | Σαν πείσμα, σαν μια φλέβα αίμα | σαν περηφάνια πριν λυγίσει | μέσα από όλα τα χαμένα | κάτι είπε απόψε θα νικήσει.

02. Μαμά Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Charles Aznavour | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Έβαζες ψεύτικες φωνές, γελούσες κι έκανες πως κλαις | κι εγώ παιδί, α, ρε μαμά. | Πίσω μου τρέχεις μια ζωή, με ένα πιάτο και μια ευχή | τότε με κράταγες σφιχτά, τώρα κοιτάς από μακριά. | Μέσα απ` τα δόντια να μιλάς, σ` ακούω σαν τώρα "Μη με σκας" | "Δεν θα σε ανεχτεί κανείς" | "Θα πας χαμένος, θα το δεις", α, ρε μαμά. | Ύστερα λόγια στο χαρτί "Συγνώμη, σ` αγαπώ πολύ" | "Είμαι `δω", α, ρε μαμά. | Ζωγράφιζες και μια καρδιά, με νίκαγες με ζαβολιά | κι έβαζες πάντα στο πικάπ το δίσκο με το Ave Maria | Ave Maria. | Χανόσουνα στη μουσική, εσύ γινόσουν το παιδί | κι εγώ ένας άγγελος στη γη, να σε προσέχω μια ζωή. | Τις πόρτες άνοιγες στο φως, να μπει ο ήλιος κι ο θεός | να μας φυλάει, α, ρε μαμά. | Τα βράδια ήσουν μια αγκαλιά κι ανάμεσα απ` τα φιλιά | έκανες τη φωνή λαγού, το λύκο και την αλεπού. | Και όταν γύριζα αργά "θα σου τα πάρω τα κλειδιά" | "θα βρεις τις πόρτες πια κλειστές" | "θα με πεθάνεις, αυτό θες;" α, ρε μαμά. | Μαμά, πού πας ...

03. Πεταλούδα Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Βασίλης Παπακωνσταντίνου | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Πώς το κάνεις, πώς το κάνεις κι εδώ μένω; | Άλλα απ` τα μάτια σου δεν έχω πιο δικό μου | μα ούτε απ` το βλέμμα σου πιο ξένο. | Πόσα ζητάς για να φωνάξεις τ` όνομά μου; | Να με κοιτάς σαν να με θέλεις | και να με παίζεις όπως ξέρεις; | Ξέρεις τι θέλω να σου πω; | Κάτι που μάλλον θα γελάσεις | Άμα δε μάθεις να χαϊδεύεις τις πληγές | δε θα σου φτάσει όλη η ζωή σου για να κλαις. | Σε βλέπω μόνη, λέω ''δεν είναι στα καλά της'' | Ποιοι σε παράτησαν και θέλεις να τους δείξεις; | Μια πεταλούδα που δαγκώνει τα φτερά της | σε πλησιάζω και πεθαίνω να μ` αγγίξεις | Μα η εικόνα σου παγώνει | μετά σε βλέπω πάλι μόνη.

04. Σαν ναυαγός Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Βασίλης Παπακωνσταντίνου | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Θα σου γλιστρήσει από τα χέρια άλλη μια μέρα | θα τις μετράς και θα` ναι οι μισές | θα βλέπεις θάλασσα και θα` σαι σε μια ξέρα | μόνο τα κύματα θ` ακούς και τις φωνές. | Κάνει στην άκρη ο καιρός να σε χωρέσει | μια αυταπάτη οι επιλογές | Έχεις αφήσει το ταξίδι σου στη μέση | για το χατίρι σου αλλάζουν οι εποχές. | Κρύβεις ακόμα μια φορά το πρόσωπό σου | μακάρι να` τανε τα πάντα αλλιώς | Μακάρι να` ταν να περνούσε το δικό σου | νιώθεις χαμένος, αλλά είσαι ζωντανός. | Σαν ναυαγός που ονειρεύεται καράβια | κρατώντας τη φωτιά του ζωντανή | ψάχνεις ακόμα στον ορίζοντα σημάδια | που θα σε φέρουν πάλι πίσω στη ζωή. | Χάνεις αυτό που σου` χει τύχει για να ζήσεις | είναι το σήμερα αίμα ζεστό | ένα τσιγάρο σου` χει μείνει να καπνίσεις | δεν έχει αλλού, δεν έχει αλλιώς, μόνο εδώ.

05. Το πάρτι αρχίζει Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Adriano Celentano | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Κλείσ' τα όλα και κατέβα στην πόλη, | σ' ένα μαζευτήκαμε όλοι, το πάρτι αρχίζει. | Οι ειδήσεις σου φτιάχνουν κεφάλι, | κλείσ' τα όλα και γύρνα απ' την άλλη, το πάρτι αρχίζει. | Δες, οι δρόμοι γεμίσανε πάλι, | γίνε ένα κι εσύ με τη ζάλη, το πάρτι αρχίζει. | Σαν παιχνίδι που το 'χεις ξεχάσει, | πες το σύνθημα, δε θα περάσει, το πάρτι αρχίζει. | Έλα απόψε κι εσύ στην πλατεία, | βγες στις γιορτές μ' όλα τ' αδέσποτα. | Όταν κλείνουν στον κόσμο οι αγκαλιές, | ανοίγουν τα μέτωπα. | Σα γιορτή που ανοίγεις τα δώρα, | δες το αύριο, που έρχεται τώρα και δε σε φοβίζει. | Κάνε ότι δε σ' έχουν αφήσει, | κάτι απόψε ξανά θα αρχίσει, ο κόσμος γυρίζει. | Έλα απόψε κι εσύ στην πλατεία, | βγες στις γιορτές μ' όλα τ' αδέσποτα. | Όταν κλείνουν στον κόσμο οι αγκαλιές, | ανοίγουν τα μέτωπα. | Άφησε τα φώτα αναμμένα, | τα 'χω όλα, αν έχω εσένα, να παίζεις πλάι μου. | Να γελάμε, να λέμε αστεία, | να γυρνάμε με μία σχεδία μ' εσένα πλάι μου. | Και τα κύματα σα μια τραμπάλα, | το φεγγάρι θα μοιάζει με μπάλα μ' εσένα πλάι μου. | Άνοιξε μια αγκαλιά να 'ρθω να κρυφτώ | κι όταν θα κουραστείς, τα φυλάω εγώ. | Όλου του κόσμου οι φωνές | απόψε γίνανε φωτιές, | να φτάσουν ως τον ουρανό, | να μοιάζει σαν αληθινό. | Κλείσ' τα όλα και κατέβα στην πόλη, | σ' ένα μαζευτήκαμε όλοι, το πάρτι αρχίζει. | Οι ειδήσεις σου φτιάχνουν κεφάλι, | κλείσ' τα όλα και γύρνα απ' την άλλη, το πάρτι αρχίζει. | Σαν παιχνίδι που το 'χεις ξεχάσει, | πες το σύνθημα, δε θα περάσει, το πάρτι αρχίζει. | Έλα απόψε κι εσύ στην πλατεία, | βγες στις γιορτές μ' όλα τ' αδέσποτα. | Όταν κλείνουν στον κόσμο οι αγκαλιές, | ανοίγουν τα μέτωπα. | Ό,τι ζήσεις απόψε, θα δεις, | θα μοιάζει μ' όνειρο, | μια αλήθεια που δε θα τολμάς κι εσύ να πιστέψεις.

06. Παραμονή Πρωτοχρονιάς Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Βασίλης Παπακωνσταντίνου | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Δεν έψαχνα από δω πιο πέρα, | ούτε να πάρω, ούτε να δώσω, | μα έτσι όπως πέρασες σα σφαίρα, | δεν πρόλαβα να με γλιτώσω. | Το έβλεπα αυτό που θα 'ρθει | και μου 'λεγες, πως έχουμε ώρα. | Γιατί δε ζεις αυτό που υπάρχει; | γιατί δε χαίρεσαι το τώρα; | Πες μου από τώρα, που θα πας, | πες το, να δούμε αν αντέχω. | Παραμονή πρωτοχρονιάς | πες μου, να ξέρω πόσο έχω. | Έξω ξημέρωνε ο χρόνος | κι εσύ ευχόσουν και γελούσες, | δε γίνεται απ' αυτό πιο μόνος, | εγώ πνιγόμουν κι εσύ ζούσες. | Δεν έχουμε αλλού να πάμε, | ούτε σε κάτι να ορκιστούμε. | Από το πάντα θα πονάμε | κι απ' το ποτέ θα νικηθούμε. | Πες μου από τώρα, που θα πας, | πες το, να δούμε αν αντέχω. | Παραμονή πρωτοχρονιάς | πες μου, να ξέρω πόσο έχω.

07. Καρουσέλ Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Βασίλης Παπακωνσταντίνου | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Όταν μου μιλάς και σκέφτομαι άλλα, | όταν με φιλάς κι είμαι αλλού. | Όταν θες τα λόγια τα μεγάλα, | νιώθω μες στο σώμα αλλουνού. | Όταν περιμένεις να σε σώσω, | όταν με κοιτάς σαν το θεό. | Όταν με ρωτάς, τι θα σου δώσω, | κάποιος άλλος είμαι, όχι εγώ. | Δεν είμαι εκείνος που νομίζεις, | είμαι ένα όνειρο που είδες. | Ένα παιχνίδι που κουρδίζεις, | αλλά του λείπουν κάποιες βίδες. | Άλλαξέ με, πάλιωσα, | άλλαξέ με, χάλασα. | Χάλασα. | Όταν μου ζητάς, να μη σε χάσω, | όταν θέλεις να 'μαι πάντα εκεί. | Όταν με αφήνεις να σε φτάσω, | φεύγω στην επόμενη στροφή. | Όταν περιμένεις να σε σώσω, | όταν με κοιτάς σαν το θεό. | Όταν με ρωτάς, τι θα σου δώσω, | κάποιος άλλος είμαι, όχι εγώ. | Δεν είμαι εκείνος που νομίζεις, | είμαι ένα όνειρο που είδες. | Ένα παιχνίδι που κουρδίζεις, | αλλά του λείπουν κάποιες βίδες. | Άλλαξέ με, πάλιωσα, | άλλαξέ με, χάλασα.

08. Μη με αλλάξεις Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Βασίλης Παπακωνσταντίνου | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Απ' την αλήθεια μου κρυβόσουν | κι απ' το δικό μου πυρετό, | θα γίνω αυτό που ονειρευόσουν, | αλλά δε θα 'μαι πια εγώ. | Μου λες, πως όλα θα φτιάξεις, | σαν να 'ναι ρούχα πεταμένα, | θα καταφέρεις να μ' αλλάξεις | μα θα 'χεις άλλη, όχι εμένα. | Άλλαξέ μου τη ζωή, όχι εμένα, | κάνε γη και ουρανός να μοιάζουν ένα. | Άλλαξέ μου τη ζωή, μη με αλλάξεις, | αν μ' αφήσεις να πετάξω, θα πετάξεις. | Όπου με θέλεις θα ταιριάζω, | το λίγο μου θα 'ναι αρκετό σου, | θα με κοιτάς και θα σου μοιάζω | και θ' αγαπάς τον εαυτό σου. | Άλλαξέ μου τη ζωή, όχι εμένα, | κάνε γη και ουρανός να μοιάζουν ένα. | Άλλαξέ μου τη ζωή, μη με αλλάξεις, | αν μ' αφήσεις να πετάξω, θα πετάξεις.

09. Χρόνια φορτώνω Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Βασίλης Παπακωνσταντίνου | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Πάντα γλιτώνω απ` τις κακές μου σκέψεις | απ` τις φωνές και τις μεγάλες φασαρίες μου | Χρόνια φορτώνω | Σαν μετανάστης έφτιαξα πατρίδα μέσα από τις θεωρίες μου | αλλού τα μάτια κι αλλού τα χέρια μου | Εδώ δεν πιάνουν τα γέλια μου. | Με πόζες και σπαστά ελληνικά | γράφουν ιστορία οι ''πεθαμένοι'' | Με ασθενοφόρα και με περιπολικά | ξυπνάνε απ` τ` όνειρό τους οι ''ευτυχισμένοι'' | Κανείς, κανείς δεν παίρνει την ευθύνη | κανείς, κανείς μια φωτιά δε δίνει. | Φωνάζει η πόλη, πεσμένο κάστρο που έφυγαν οι φίλοι | κι αφήσαν τις σημαίες τους | Με θέλουν όλοι | Παίρνουν τηλέφωνα να μπω στις διαλυμένες τις παρέες τους | Όπως τα βρήκαν, έτσι τ` αφήσανε | βουνά ανεβήκαν, κυλήσανε.

10. Γέλα μου Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Βασίλης Παπακωνσταντίνου | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Κάθισε λιγάκι να τα πούμε | μου` χουν λείψει αυτά που λέγαμε μαζί | Σπίτι μας να μείνουμε, μη βγούμε | έξω, θα χαθούμε στη σιωπή. | Γέλα μου, ν` αρχίσω να γελάω | έχει δρόμο αυτό το βράδυ για να βγει | Κοίτα με, δεν ξέρω πού πατάω | άνοιξε και με τραβάει η γη. | Όλοι ένα χάδι θέλουμε να πάρουμε | όλοι ένα βράδυ θέλουμε να βγάλουμε | όλοι σε μια ρόδα πάνω περπατάμε | όλοι μας νομίζουμε ότι κάπου πάμε. | Έλα μου, έλα μου, γέλα μου ξανά. | έλα μου, έλα μου, γέλα μου διπλά. | Διώξε με τα χέρια το σκοτάδι | κάνε πάλι αυτό το κόλπο με το φως | Βάλε στον αέρα ένα σημάδι |
δείξε πού αρχίζει ο ουρανός.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης