Παρασκευή, 23 Σεπτεμβρίου 2011

Στην Ανατολή





















01. Τα πατροπαράδοτα (α.') Τραγούδι: Μίκης Θεοδωράκης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μιχάλης Κακογιάννης
Βάρα πενιά να τιναχτούν | τα λόγια από τα στήθια | να γίνουν τα σημερινά τραγούδια | παραμύθια. | Και τα πατροπαράδοτα | να γίνουν παραμύθια | και τα πατροπαράδοτα | να γίνουν πάλι αλήθεια.

02. Τα παραθύρια ορθάνοιχτα Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μιχάλης Κακογιάννης
Ποιος είν' αυτός που τριγυρνά | τις νύχτες στα στενά | και που στο χέρι του κρατεί | βαγγέλιο και σπαθί | Τα παραθύρια ορθάνοιχτα | προσμένουν τα μεσάνυχτα | το παλληκάρι να φανεί | να μάθουν τ' όνομά του | Αη-Γιώργη άλλοι τον είπανε | κι άλλοι Θανάση Διάκο | κι άλλοι παιδί πως ήτανε | των είκοσι και κάτω | Τα παραθύρια ορθάνοιχτα | προσμένουν τα μεσάνυχτα | το παλληκάρι να φανεί | να μάθουν τ' όνομά του

03. Στην ανατολή Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μίκης Θεοδωράκης
Στην ανατολή, στην ανατολή | στην ανατολή γλυκοκελαηδεί | Στην ανατολή γλυκοκελαηδεί | αχ το αηδονάκι, γλυκοκελαηδεί | Και μου λέει, και μου λέει με πικρό καημό | Και μου λέει, και μου λέει κάποιο μυστικό | Και μου λέει, και μου λέει με πικρό καημό | Και μου λέει, και μου λέει κάποιο μυστικό | Στην ανατολή, στην ανατολή | στην ανατολή μελαχρινό παιδί | Στην ανατολή μελαχρινό παιδί | δε μπορεί να κλάψει κι όλο τραγουδεί | Και μου λέει, και μου λέει με πικρό καημό | Και μου λέει, και μου λέει κάποιο μυστικό | Και μου λέει, και μου λέει με πικρό καημό | Και μου λέει, και μου λέει κάποιο μυστικό | Στην ανατολή, στην ανατολή | στην ανατολή ο γιός του Θοδωρή | Στην ανατολή ο γιός του Θοδωρή | την πόρτα μου ανοίγει κι είναι Κυριακή | Και μου λέει, και μου λέει με πικρό καημό | Και μου λέει, και μου λέει κάποιο μυστικό | Και μου λέει, και μου λέει με πικρό καημό | Και μου λέει, και μου λέει κάποιο μυστικό | Στην ανατολή, στην ανατολή | στην ανατολή κάνε μια ευχή | Στην ανατολή κάνε μια ευχή | το χελιδονάκι ήρθε στην αυλή | Και μου λέει, και μου λέει με πικρό καημό | Και μου λέει, και μου λέει κάποιο μυστικό | Και μου λέει, και μου λέει με πικρό καημό | Και μου λέει, και μου λέει κάποιο μυστικό

04. Μες στην ταβέρνα Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μίκης Θεοδωράκης
Μες στην ταβέρνα τώρα κάθεσαι και δε μιλάς | μες στην καρδιά σου στάλες, στάλες πέφτει ο σεβντάς | θυμάσαι τότε που πετούσες με πλατιά φτερά | τώρα ο καθένας τη ζωή σου την κλωτσοβολά. | Βγάλε πάλι την ψυχή σου στο σεργιάνι μες στις γειτονιές | να γιομίσει η ζωή σου γλυκές φωνές και με πασχαλιές. | Ήσουν ωραίος σαν περνούσες μες στις γειτονιές | στα παραθύρια σιγολιώναν χίλιες δυο καρδιές | μες στην καρδιά σου κουβαλούσες όλες τις καρδιές | στα όνειρά σου τ' αηδονάκια χτίζανε φωλιές.

05. Άστατο πουλί Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μίκης Θεοδωράκης
Ήρθες στο όνειρο μου | άστατο πουλί. | Μέσα στο σκοτάδι | η ανατολή. | Σ’ άπλωσα το χέρι | μου ‘πες δεν μπορώ. | Θέλω να πετάξω | σ’ άλλον ουρανό. | Έφυγαν τα χρόνια | έφυγες κι εσύ. | Γύρω μου σκοτάδι | Και ψιλή βροχή. | Τη δικιά μου αγάπη | δεν την εκτιμάς. | Στα ψηλά μπαλκόνια | πρόθυμα πετάς. | Μου ‘βαλες μαχαίρι | μέσα στην καρδιά. | Μα η δικιά μου η αγάπη | πάντα σε ζητά. | Κοίτα με στα μάτια | φίλα με γλυκά | κι άσε την καρδιά σου | να μου τραγουδά.

06. Και δε μίλησε κανείς Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Γιάννης Καλαμίτσης
Είχαμ’ αναμμένα φώτα και γλεντούσαμε, | είχαμ’ ανοιχτή την πόρτα και γελούσαμε. | Το τραπέζι ήταν στρωμένο με το πιάτο σου, | όταν ήρθε το σταλμένο το μαντάτο σου. | Και δε μίλησε κανείς. | Τέτοιες ώρες τι να πεις; | Κάποιοι τρέξανε στην πόρτα και την κλείσανε | κι άλλοι σβήσανε τα φώτα και δακρύσανε. | Ένας πως θα πάει να μάθει μας ψιθύρισε, | κι έφυγε για να ξανάρθει, μα δε γύρισε. | Και δε μίλησε κανείς. | Τέτοιες ώρες τι να πεις;

07. Τα πατροπαράδοτα (β.') Τραγούδι: Μίκης Θεοδωράκης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μιχάλης Κακογιάννης
Βάρα πενιά να τιναχτούν | τα λόγια από τα στήθια, τα στήθια, | να γίνουν τα σημερινά τραγούδια | παραμύθια

08. Άπονες εξουσίες Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μιχάλης Κακογιάννης
Μια νύχτα που βουλιάζανε | τα σπίτια μες στο χιόνι | καρδούλα μου | στον κάτω δρόμο του χωριού | καρδούλα μου | σκοτώσαν τον Αντώνη | Αντώνη μου | Μάνα σε ξεκληρίσανε | άπονες εξουσίες | ψυχή δε σου αφήσανε | μόνο φωτογραφίες | Ο ένας γιος της μπάρκαρε | κρυφά από τη Μεθώνη | καρδούλα μου | τον άλλο τον συλλάβανε | καρδούλα μου | γιατί ήταν γιος του Αντώνη | Αντώνη μου | Μάνα σε ξεκληρίσανε | άπονες εξουσίες | ψυχή δε σου αφήσανε | μόνο φωτογραφίες

09. Μ' ένα καράβι όνειρα Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Κώστας Στυλιάτης
Μ' ένα καράβι όνειρα | κι ένα παλιό σακάκι | με τους καημούς μου συντροφιά | ξεκίνησα βραδάκι. | Κόσμε κι αν δεν μας χώρεσες | γι' άλλον θα πάω να ψάξω | κι αν δεν τον βρω δεν νοιάζομαι | καινούργιο εγώ θα φτιάξω. | Στ' αμπάρι κρύβω τ' όνειρο | σημαία το σακάκι | πιάστε παιδιά το πόστο σας | σηκώνει βοριαδάκι.

10. Φωτιές, φωτιές Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μίκης Θεοδωράκης
Φωτιές, φωτιές μες στα φύλλα της καρδιάς | Πονάς, πονάς κανακάρη μου. | Φωτιές, φωτιές γιατί ξέρεις να μιλάς | Πονάς, πονάς παλικάρι μου. | Σε πηγαίνουν για ταξίδι | το καράβι βούλιαξε | σε πηγαίνουν στα πελάγη | κι η θάλασσα μαράθηκε. | Ήσουν ήλιος ήσουν μέρα | ήσουν γλυκοχάραμα | τώρα τα σκιασ' η φοβέρα | και τ' άσπρο μαύρο γίνηκε. | Τα πουλάκια με ρωτούνε | τι να δω και τι να πω | μόνο συ παιδί μου ξέρεις | της καρδιάς μου τον καημό.

11. Δέκα παλικάρια Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μίκης Θεοδωράκης
Δέκα παλικάρια από την Αθήνα πάνε, βάρκα γιαλό | πάνε για του ήλιου τα μέρη, βάρκα ει γιαλό. | Ξεκινήσανε με την αυγούλα, βάρκα γιαλό | αρμενίσανε στο γαλανό νερό, βάρκα ει γιαλό. | Μαύρα μάτια, μαύρα φρύδια και στα χείλη, βάρκα γιαλό | και στα χείλη τους λουλούδια, βάρκα ει γιαλό. | Κεραυνοί τώρα τους ζώνουν και μια σπάθα, βάρκα γιαλό | και μια σπάθα τους θερίζει, βάρκα ει γιαλό. | Τραγουδούσαν και γελούσαν δέκα ήταν, βάρκα γιαλό | δέκα ήταν οι λεβέντες, βάρκα ει γιαλό. | Με τα τανκς τώρα τους ζώνουν και μια κάννη, βάρκα γιαλό | και μια κάννη τους θερίζει, βάρκα ει γιαλό.

12. Βουνά σας χαιρετώ Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μίκης Θεοδωράκης
Βουνά, βουνά σας χαιρετώ | φεύγω για μακριά | για ταξίδι μεγάλο δίχως πηγαιμό | δίχως γυρισμό | Βουνά, βουνά σας χαιρετώ | φεύγω για μακριά. | Δεν κιότεψα, δεν λύγισα | και τη ζωή αψήφησα. | Μονάχα μια καρδιά πονώ | μόνο μια καρδιά | αυτή μόνο θα νιώσει | το σκληρό καημό απ' το χωρισμό | μονάχα μια καρδιά πονώ | μόνο μια καρδιά.

Για ακρόαση κάντε κλικ στους παρακάτω τίτλους τραγουδιών του δίσκου:
Άπονες εξουσίες