Πέμπτη, 8 Σεπτεμβρίου 2011

Ραντάρ





















Ο Γιώργος Νταλάρας σε τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Αγάπη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Αγάπη του ψωμιού και της φωτιάς | αγάπη της αρμύρας | ρεκλάμες θα μας πνίξουν κι αδειανά | κονσερβοκούτια μπύρας | Πού να σε ταξιδέψω | γυαλιά και λαμαρίνες | γεμίσανε τα χρόνια | με εκτελεσμένους μήνες | Αγάπη του ψωμιού και της βροχής | αγάπη στα μπαλκόνια | στην άσφαλτο τα αίματα θα δεις | και πλαστικά μπιτόνια | Πού να σε ταξιδέψω | γυαλιά και λαμαρίνες | γεμίσανε τα χρόνια | με εκτελεσμένους μήνες

02. Εφαρμογή Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Έμφραγμα διπλό και πικρό κινίνο | ο έρωτας που παίρνω και που δίνω | ίσκιος σκοτεινός λάμπα της θυέλλης | τα πράγματα που θέλω και που θέλεις | Κι αρρωσταίνω από την ίδια συνταγή | που δε βρίσκει αυτός ο κόσμος | στη ζωή μου εφαρμογή | Σύρματα βραχνά βραχυκυκλωμένα | τα λόγια σου που φτάνουνε σε μένα | σύνθημα παλιό σαν κουβέντα τρύπια | κι άδικα τα γιατρικά που ήπια | Κι αρρωσταίνω από την ίδια συνταγή | που δε βρίσκει αυτός ο κόσμος | στη ζωή μου εφαρμογή

03. Ξημερώνει Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Η σκοτεινιά της κάμαρας | θα ρθει μαζί σου | ντύσου, ντύσου, ντύσου | κι η νύχτα αυτή που κράτησες δική σου | ντύσου, ντύσου | Ο κόσμος ξημερώνει | ο κόσμος ξημερώνει | Με τα φιλιά που κάρφωσα | εδώ βαθιά σου | βιάσου, βιάσου, βιάσου | κι αυτά που απόψε κέρδισες δικά σου | βιάσου, βιάσου | Ο κόσμος ξημερώνει | ο κόσμος ξημερώνει

04. Λέγε Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Λέγε την άσφαλτο γυαλί | που χαρακώνονται οι πολλοί | λέγε τα σπίτια φυλακές | και τις ζωές μας πλαστικές | Λέγε τα πράγματα με τ' όνομά του | λέγε τα πράγματα με τ' όνομά τους | και διαπίστωνε αργούς θανάτους | λέγε τα σπίτια φυλακές | και τις ζωές μας πλαστικές | Λέγε τα σπίτια φυλακές | και τις ζωές μας πλαστικές | λέγε τα χρόνια μας βροχή | συνάλλαγμα και Ι.Χ | λέγε τον έρωτα δασμό | και νύχτα δίχως προορισμό | Λέγε τα πράγματα με τ' όνομά τους | λέγε τα πράγματα με τ' όνομά τους | και διαπίστωνε αργούς θανάτους | Λέγε τον έρωτα δασμό | και νύχτα δίχως προορισμό | Λέγε τα σπίτια φυλακές | και τις ζωές μας πλαστικές

05. Ως το τέρμα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Μέσα σου μια κατάδυση | μια νύχτα που γκρεμίζει | χαμένοι οι παράδεισοι | στη λάμπα που φθορίζει | Και γίνεται η αγάπη σαν εγχείρηση | νυστέρι που μας δάγκωσε το δέρμα | το όνειρο μαζί με την αντίρρηση | ως το τέρμα ως το τέρμα | Μέσα σου βλέπω χάσματα | κανείς δε σε γνωρίζει | γυρεύω αποσπάσματα | κι αυτόν που τραυματίζει | Και γίνεται η αγάπη σαν εγχείρηση | νυστέρι που μας δάγκωσε το δέρμα | το όνειρο μαζί με την αντίρρηση | ως το τέρμα ως το τέρμα

06. Δε θέλω πια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Δε θέλω πια να χρωματίζω δε θέλω πια | να χρωματίζω τους ουρανούς σου δε θέλω πια | αυτό το αστείο τερματίζω | και σβήνω απ' τους συλλογισμούς σου και σβήνω | Δε θέλω πια να χρωματίζω στον καιρό μου | αυτόν που δεν αναγνωρίζω για δικό μου | δε θέλω πια δε θέλω πια δε θέλω πια | Δε θέλω πια να χρωματίζω δε θέλω πια | να χρωματίζω τα σύνορά σου δε θέλω πια | κι από τον κόσμο που γνωρίζω | να ψάχνω για τη διαφορά σου να ψάχνω | Δε θέλω πια να χρωματίζω στον καιρό μου | αυτόν που δεν αναγνωρίζω για δικό μου | δε θέλω πια δε θέλω πια

07. Τη ζωή μου έχω χάσει Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Φορτηγά καμιόνια με χαλίκια | στο δρόμο τρίζουνε | θάλασσες ξωκλήσια και καΐκια | αυτά με ορίζουνε | Τίποτα δεν έχω ξεχάσει | μόνο τη ζωή μου έχω χάσει | Μάρμαρα και ναύτες του έκτου στόλου | με τριγυρίζουνε | ξένοι και βιτρίνες στην Αιόλου | με βασανίζουνε | Τίποτα δεν έχω ξεχάσει | μόνο τη ζωή μου έχω χάσει

08. Χειρολαβή Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Η ζωή μου μια κακή πλαστογραφία | Υπογραμμένη, υπογραμμένη | σε σταθμούς αφετηρίες και γραφεία | δηλωμένη, δηλωμένη | Και δε βρίσκω ν' ακουμπήσω | σταθερή χειρολαβή | γίνεται ό,τι αγαπήσω | μια θανάσιμη λαβή | Το κορμί μου μια βουβή επικοινωνία | να σου γυρεύει να σου γυρεύει | μ' εκατό την κάθε νύχτα η αγωνία | ταξιδεύει, ταξιδεύει | Και δε βρίσκω ν' ακουμπήσω | σταθερή χειρολαβή | γίνεται ό,τι αγαπήσω | μια θανάσιμη λαβή

09. Ξένος Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Με βιτρίνες και μ' επιγραφές | η νύχτα μου ζυγώνει | η ζωή μου γίνεται χαφιές | και με καρφώνει και με καρφώνει | Ξένος μέσα στα ρούχα μου | μες το κορμί μου ξένος | στον κόσμο ετούτο δανεικός | και μεταχειρισμένος | Με ταινίες και με συντροφιές | η νύχτα μου κυλάει | η ζωή μου γίνεται χαφιές | και με πουλάει και με πουλάει | Ξένος μέσα στα ρούχα μου | μες το κορμί μου ξένος | στον κόσμο ετούτο δανεικός | και μεταχειρισμένος

10. Ραντάρ Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Χαρμάνι σάρκα και μπετό | κι εγώ αγάπη ν' απαιτώ | μες του καπνού τα καταγώγια | αχ μάνα μου αχ μάνα μου | και μες των τραγουδιών τα λόγια | Της μοναξιάς μου το ραντάρ | που ανιχνεύει | τα ίχνη σου αναζητά | και σε γυρεύει | Βιτρίνες σύρματα και φλας | σου απαγορεύουν να γελάς  | εδώ που σκάλωσες για πάντα | αχ μάνα μου αχ μάνα μου | στης πολιτείας τον ιμάντα | Της μοναξιάς μου το ραντάρ | που ανιχνεύει | τα ίχνη σου αναζητά | και σε γυρεύει

11. Χωρίς φεγγάρια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Γυαλίζουν οι προφυλακτήρες | κι αντηχούν τα φρένα | τα μάτια έκλεισες και πήρες | την πόλη αυτή μαζί με μένα | Αγάπη μου χωρίς φεγγάρια | χωρίς λουλούδια χάρτινα | δικιά σου πάρτηνα | Σφυρίζουν έξω οι σειρήνες | κι έχει ξημερώσει | βαρύ πιοτό και ασπιρίνες | τ' όνειρό μου έχουν σκοτώσει | Αγάπη μου χωρίς φεγγάρια | χωρίς λουλούδια χάρτινα | δικιά σου πάρτηνα

12. Σύνοψη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Μίκης Θεοδωράκης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Με κομπίνες και φτηνές βιοτεχνίες | από το 49 κι ως εδώ | λογαριάζοντας συνθήκες κι ευκαιρίες | και πληρώνοντας συντριπτικό δασμό | Ο τιμάριθμος η μοναξιά κι η βία | με της φτώχειας σου τη διαλεκτική | ανατρέπουν τη λεπτή σου ισορροπία | και γυρεύουνε μια λύση εκρηκτική | Ξαναπαίζεται στο νου σου η ταινία | συρματόπλεγμα Α2 υπογραφή | η προσέγγιση μια κούφια ειρωνεία | κι ένας χρόνος που δεν κάνει επαφή | Τα υπάρχοντα σχεδόν κατεσχεμένα | το δυάρι το παλιό σου Ι.Χ | είναι σήματα σαν κρυπτογραφημένα | που σε μπάζουν σε μια αλλιώτικη εποχή | Κι όμως ξέρω ότι είσαι σαν και μένα | σε συνάντησα στην άσφαλτο θαρρώ | περιμένοντας μαζί καινούργια γέννα | με σημαίες κι ενδοφλέβιο ορό | Με κομπίνες και φτηνές βιοτεχνίες | από το 49 κι ως εδώ | δίχως μελανά σημεία κι απορίες | ψάχνεις σπίρτο κυνικό για εμπρησμό

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης