Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου 2011

Η Βίκυ Μοσχολιού τραγουδά Γιώργο Ζαμπέτα





















Η Βίκυ Μοσχολιού σε τραγούδια του Γιώργου Ζαμπέτα

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Αλήτη Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Αλέξανδρος Καγιάντας
Στέκει στου δρόμου κάποια άκρη μοναχός | θαρρείς και κρύβει τη ντροπή του στο σκοτάδι | Όμως τι φταίει αν γεννήθηκε φτωχός | Τι φταίει αυτός, αν της ζωής | αν της ζωής είναι ρημάδι | Αλήτη δίχως αγάπη με δίχως μάνα και δίχως σπίτι | Αλήτη μες στη μανία του βορρά μικρό σπουργίτι | Αλήτη | Κι όμως κι αυτός ίσως μπορέσει μια φορά | να βρει ένα όνειρο μια αγκάλη ένα απάγκιο | να βρει δυο χέρια να του δώσουνε φτερά | και τα δυο χείλη για να του δώσουνε κουράγιο | Αλήτη δίχως αγάπη...

02. Που ήσουν και χάθηκες Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Αλέξανδρος Καγιάντας
Είναι μεσάνυχτα και δεν κοιμάμαι | στην άδεια κάμαρα σε νοσταλγώ, | είναι μεσάνυχτα και σε θυμάμαι | και με το νου μου σ' αναζητώ. | Μα όταν θέλησα να σου μιλήσω | για τη χαρά μου που 'χες φανεί | πού 'σουν και χάθηκες να σε ρωτήσω | τα μάτια ανοίγω κι έχεις χαθεί. | Είναι μεσάνυχτα και δεν κοιμάμαι... | Και να, απρόσμενα στέκεις μπροστά μου | τα χέρια απλώνεις και μου γελάς, | μπαίνεις με βήμα αργό στην κάμαρά μου | με αγκαλιάζεις και με φιλάς. | Μα όταν θέλησα να σου μιλήσω | για τη χαρά μου που είχες φανεί | πού 'σουν και χάθηκες να σε ρωτήσω | τα μάτια ανοίγω και έχεις χαθεί | Είναι μεσάνυχτα και δεν κοιμάμαι...

03. Τον άγγελο που σου ‘στειλα Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Τον άγγελο που σου 'στειλα | μην τον κακοκαρδίσεις | να κάτσεις μ' ανοιχτή καρδιά | τι θα σου πει ν' ακούσεις | Τον επότισα με ρόδο | τον εφίλεψα μυρτιά | και τα λόγια της αγάπης | τα 'χει σε χρυσά χαρτιά | Τον άγγελο που σου 'στειλα | γλυκά να τον φιλήσεις | του 'χω γραμμένο στα φτερά | αυτόν που θ 'αγαπήσεις | Τον επότισα με ρόδο | τον εφίλεψα μυρτιά | και τα λόγια της αγάπης | τα 'χει σε χρυσά χαρτιά

04. Το γράμμα και η φωτογραφία Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Αλέξανδρος Καγιάντας
Μια παλιά φωτογραφία | κι ένα γράμμα ξεχασμένο | κάποιο όνειρο χαμένο | μου θυμίσανε ξανά. | Και στα χέρια σαν το πήρα | με λαχτάρα όπως πρώτα | άνοιξε του νου η πόρτα | και προβάλλαν τα παλιά. | Οι αναμνήσεις γίνανε βόλια | να πέτρωνες καρδιά μου δόλια | να πέτρωνες καρδιά μου δόλια | να μη σε πλήγωναν. | Μέσα απ' τη φωτογραφία | πάλι μου χαμογελούσε | και στο γράμμα μου μιλούσε | όπως τότε τρυφερά. | Και ξανάζησα για λίγο | τα παλιά τα χτυποκάρδια | τ' αξημέρωτα τα βράδια | τα ατέλειωτα φιλιά. | Οι αναμνήσεις γίνανε βόλια | να πέτρωνες καρδιά μου δόλια | να πέτρωνες καρδιά μου δόλια | να μη σε πλήγωναν.

05. Μελαμψός και μελανούρι Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Ξενοφώντας Φιλέρης
Βρήκε ο έρωτας το ταίρι | και ο Ήφαιστος στο χέρι πήρε τη φωτιά, | κι έκαψε το μελανούρι | με το νούρι και νανούρι και με μια ματιά. | Νούρι, νούρι και νανούρι | μελαμψός και μελανούρι σαν αγάλματα, | νούρι, νούρι και νανούρι, | μελαμψός και μελανούρι τα χαράματα, | νούρι, νούρι και νανούρι, | νούρι, νούρι και νανούρι, | μελαμψός και μελανούρι. | Νούρι, νούρι και νανούρι | νανουρίζει μελανούρι μες στην αγκαλιά, | κι απ' τ' ορθάνοιχτο παντζούρι | μελαμψός και μελανούρι μια μοσχοβολιά. | Νούρι, νούρι και νανούρι | μελαψός και μελανούρι σαν αγάλματα, | νούρι, νούρι και νανούρι, | μελαμψός και μελανούρι τα χαράματα, | νούρι, νούρι και νανούρι, | νούρι, νούρι και νανούρι, | μελαμψός και μελανούρι.

06. Το αδιέξοδο Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Αλέξανδρος Καγιάντας
Πήραμε λάθος το στρατί, | και μη ρωτάς πώς και γιατί, | στο αδιέξοδο βρεθήκαμε αυτό. | Ίσως να έφταιξες εσύ, | ίσως να έφταιξα εγώ, | ίσως της μοίρας μας να ήτανε γραφτό. | Τώρα δε μένει άλλη λύση, | παρά μονάχα ο χωρισμός | και κάποιο δάκρυ αν θα κυλήσει, | θα το στεγνώσει ο καιρός, | θα το στεγνώσει ο καιρός. | Δεν το μπορείς, δεν το μπορώ, | να πάμε πίσω τον καιρό, | το ίδιο λάθος να μην κάνουμε ξανά. | Τώρα το βλέπουμε κι οι δυο, | απ' τ' αδιέξοδο αυτό, | ό,τι κι αν κάνουμε να βγούμε είν' αργά. | Τώρα δε μένει άλλη λύση, | παρά μονάχα ο χωρισμός | και κάποιο δάκρυ αν θα κυλήσει, | θα το στεγνώσει ο καιρός, | θα το στεγνώσει ο καιρός. | Τώρα δε μένει άλλη λύση, | παρά μονάχα ο χωρισμός | και κάποιο δάκρυ αν θα κυλήσει, | θα το στεγνώσει ο καιρός, | θα το στεγνώσει ο καιρός.

07. Παιδί της νύχτας Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Νίκος Μπακογιάννης
Παιδί της νύχτας, πού γυρίζεις και πού πας; | στην σκοτεινή και την μεγάλη πολιτεία | κλειστά τις πόρτες συναντάς όπου χτυπάς | δίνεις αγάπη, για να βρεις αχαριστία | Παιδί της νύχτας | πού'χεις μέσα σου καρδιά | μοιάζεις πουλί | που 'χει χαθεί μες στον νοτιά | Παιδί της νύχτας σαν το κρίνο το χλωμό | είσαι γερμένος στο σπασμένο τ' ανθογυάλι | κρύβεις στα χείλια της ψυχής τον στεναγμό | και στην ματιά σου κάποια πίκρα σου μεγάλη

08. Ο Κρητικός κι η κοπελιά Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Κοπέλι Κρητικόπουλο από τον Ψηλορείτη | μια κοπελιά αγάπησε, μ' αυτή θ' ανοίξει σπίτι. | Έλα βρε, έλα, Κρητικέ, από τον Ψηλορείτη | έλα βρε, έλα, Κρητικέ, μας το 'κλεισες το σπίτι. | Ο Κρητικός κι η κοπελιά μέρα και νύχτα αγκαλιά. | Την έχει, μωρέ σύντεκνοι, στολίδι στην καρδιά του, | την Κυριακή παντρεύεται με γεια του με χαρά του. | Έλα βρε, έλα, Κρητικέ, από τον Ψηλορείτη | έλα βρε, έλα, Κρητικέ, μας το 'κλεισες το σπίτι. | Ηράκλειο και Ρέθυμνο και τα Χανιά γλεντάνε | μωρέ λεβέντη Κρητικέ, στο γάμο σου τα σπάνε.

09. Δεκαεννιάρι μου Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Τα τόσα όνειρα που 'χει καρδιά σου | θα βγούνε όλα αληθινά | Τώρα που νύχτωσε θα 'ρθω κοντά σου | πες της καρδιάς σου να μην πονά | Αγόρι μου, λαχτάρα μου, φεγγάρι μου | κορμάκι δροσερό, δεκαεννιάρι μου | Αγόρι μου, λαχτάρα μου, φεγγάρι μου | κορμάκι δροσερό, δεκαεννιάρι μου | Στο καμαράκι σου μόνος δε θα 'σαι | θα σου χαρίσω ό,τι ποθείς | Για χαμογέλα μου και μη φοβάσαι | κοντά μου γείρε να κοιμηθείς | Αγόρι μου, λαχτάρα μου, φεγγάρι μου | κορμάκι δροσερό, δεκαεννιάρι μου | Αγόρι μου, λαχτάρα μου, φεγγάρι μου | κορμάκι δροσερό, δεκαεννιάρι μου | Γλυκέ μου πρίγκηπα και βασιλιά μου | παιδί μου όμορφο άλλο μην κλαις | Για σένα άνοιξα την αγκαλιά μου | μάθε γλυκόλογα να μου τα λες

10. Όταν δείτε Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Ξενοφώντας Φιλέρης
Όταν δείτε τα παιδιά του Πειραιά | να τους δώσετε ένα γράμμα από μένα | στο ταξίδι που θα πάνε δυτικά | για τ' αγόρι που ξεχάστηκε στα ξένα, | στο ταξίδι που θα πάνε δυτικά | για τ' αγόρι που ξεχάστηκε στα ξένα | Όταν δείτε τα παιδιά του Πειραιά | να τους δώσετε τα πιο ωραία κρίνα | να τα πάνε στο αγόρι το γνωστό | να του πούνε ότι είναι απ' την Αθήνα, | να τα πάνε στο αγόρι το γνωστό | να του πούνε ότι είναι απ' την Αθήνα

11. Να ‘τανε τα πράγματα αλλιώς Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Αλέξανδρος Καγιάντας
Εκμεταλλεύεσαι τις περιστάσεις | και μ' εκβιάζεις όμως πρόσεξε καλά | αλλάζουν κάποτε οι καταστάσεις | και τότε θα 'χω να σου πω και γω πολλά | Νά 'τανε, νά 'τανε τα πράγματα αλλιώς | να σου δείξω, ρε συ φίλε πόσα πιάνεις | μα τι να σου κάνω όμως τώρα δυστυχώς | νά 'τανε, νά 'τανε τα πράγματα αλλιώς | Πρίμα τον άνεμο τον έχεις τώρα | και αρμενίζεις όπως θέλεις κι αγαπάς | μα έχε υπόψη σου πως θά 'ρθει η ώρα | που ότι κι αν κάνεις κι ότι λες θα το μετράς

12. Το γραμμόφωνο Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Αλέξανδρος Καγιάντας
Στο μικρό το παλιατζίδικο μπροστά | ένας γέρος με μαλλιά λευκά σα κρίνα | λυπημένος και αμίλητος κοιτά | το γραμμόφωνο που στέκει στη βιτρίνα, | το γραμμόφωνο που στέκει στη βιτρίνα | Κι όπως το βλέπει άφωνος | δυο δάκρυα κυλάνε | ο χρόνος είναι άπονος | κι οι άνθρωποι ξεχνάνε, | ο χρόνος είναι άπονος | κι οι άνθρωποι ξεχνάνε | Νοσταλγεί καθώς κοιτάζει το χωνί | έναν κόσμο που εχάθηκε για πάντα | και νομίζει πως ακούει μια φωνή | να του λέει κάποιο τραγούδι του '30, | να του λέει κάποιο τραγούδι του '30

13. Εγωιστής και πεισματάρης Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Προτού μπλεχτούμε και σ' αγαπήσω | έμαθα κιόλας ποιος είσαι, ποιος, | τι τύπος είσαι, τι ρόλο παίζεις, | αλλά μ' αρέσεις και πάμε μπρος. | Εγωιστής και πεισματάρης | αισθηματίας μα και ζηλιάρης | αυτή είναι η ταυτότητά σου | κι όμως θα ζή- | κι όμως θα ζήσω εγώ κοντά σου. | Χρόνια σε βλέπω κι έχω φροντίσει | να σε γνωρίσω απ' την καλή | λοιπόν θα γίνω εγώ δικιά σου | δεν έχει άλλη αναβολή. | Εγωιστής και πεισματάρης | αισθηματίας μα και ζηλιάρης | αυτή είναι η ταυτότητά σου | κι όμως θα ζή- | κι όμως θα ζήσω εγώ κοντά σου. | Πληροφορίες για σένα πήρα | ό,τι κι αν κάνεις θα σ' αγαπώ, | κι αν τυραννιέμαι κι αν υποφέρω | πικρή κουβέντα δε θα σου πω. | Εγωιστής και πεισματάρης | αισθηματίας μα και ζηλιάρης | αυτή είναι η ταυτότητά σου | κι όμως θα ζή- | κι όμως θα ζήσω εγώ κοντά σου.

14. Ποιος τα θυμάται Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Ποιος τα θυμάται πια και ποιος | να σιγοτραγουδήσει | την αγορά και τη Διός | πού 'χουνε τώρα σβήσει | Το Περοκέ και του Λαού | και τη παλιά παρέα | του Γιουσουρούμ και του Ψυρρή | τ' αστεία του Μαυρέα | Στη "Γαλλία" του Ροβάκη | γάλα οι ξενύχτηδες | Τουρκολίμανο οι λόρδοι | κι οι ασίκηδες | Ποιος τα θυμάται πια και ποιος | να σιγοτραγουδήσει | Ποιος τα θυμάται πια και ποιος | να σιγοτραγουδήσει | τα νιάτα που ξεχάστηκαν | και δάκρυ να μη ρίξει | Τσάρκα για τα Πετράλωνα | κορίτσια του Θησείου | του Καγγελίδη το βιολί | στο κήπο του Μουσείου | Στου Παρασκευά μπουζούκι | στου Γιαννάκη ο καφές | και στην Αλυσίδα τσάρκες | πάνε πια και να τα κλαις | Ποιος τα θυμάται πια και ποιος | να σιγοτραγουδήσει

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης