Πέμπτη, 22 Σεπτεμβρίου 2011

Το περιβόλι του τρελού





















Ο Διονύσης Σαββόπουλος σε τραγούδια του Διονύση Σαββόπουλου

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Το περιβόλι Τραγούδι: Διονύσης Σαββόπουλος
Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος | Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος
Κάτι αλήθεια συμβαίνει εδώ κάτι μυστικό, | κάτι πλούσιο και παράξενο σαν τοπίο του βυθού, | ανθισμένες κερασιές κι απόγευμα ζεστό | και πολύχρωμο χορτάρι, ναι, για ν' αποκοιμηθώ. | Αμαξάκια κάτασπρα φεύγουν απαλά | και μας φέρνουνε σε σένανε στα μέρη τα παλιά, | στο γαλάζιο θρόνο σου χρυσό μανδύα φοράς | και σε δυο λιοντάρια ήμερα τα πόδια σου ακουμπάς. | Τόσα χρόνια πάλευα μόνος στα τυφλά | και ταξίδεψα κι αρρώστησα και πέρασα πολλά, | τώρα όμως πλάι σου και πάλι περπατώ, | μες στα χρώματα του κήπου σου και δίπλα στο νερό. | Αμαξάκια κάτασπρα φεύγουν απαλά | και μας φέρνουνε σε σένανε στα μέρη τα παλιά, | κοντά μου φωσφορίζοντας σκύβεις και με φιλάς, | για τη νύχτα με σκεπάζεις, ναι, και με παρηγοράς.

02. Η θεία Μάρω Τραγούδι: Διονύσης Σαββόπουλος
Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος | Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος
Στην υγρή μας την αυλή, στρώνει για να κοιμηθεί | η κυρία Μάρω. | Κλαίνε ακόμα κι οι σκληροί, μα έχει απόφαση σωστή | η κυρία Μάρω. | Θεία Μάρω, καλέ θεία Μάρω, αύριο, | φύλαξε και για μας λίγο χαλβά. | Θεία Μάρω, καλέ θεία Μάρω, αύριο, | πες μας για δράκους, πες μας για σπαθιά. | Τηλεόραση φτηνή, ψυγεία, δόσεις, γιωταχή | και οικοδομές. | Πριζουνίκ, πρατήρια και χρηματιστήρια | και διακοπές. | Θεία Μάρω, καλέ θεία Μάρω, αύριο, | φύλαξε και για μας λίγο χαλβά. | Στην κάμαρή σου περίμενέ μας αύριο, | καθισμένη στο χαμηλό σοφά. | Την αλήθεια την πικρή δε θα την πω, μην τρελαθεί | η κυρία Μάρω. | Το χεράκι της θα κρατώ, δίπλα στο τζάκι θα τη βρω | την κυρία Μάρω. | Θεία Μάρω, καλέ θεία Μάρω, αύριο, | φύλαξε και για μας λίγο χαλβά. | Θεία Μάρω, στην ποδιά σου αύριο, | θα γείρουμε σαν ορφανά παιδιά.

03. Θαλασσογραφία Τραγούδι: Διονύσης Σαββόπουλος
Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος | Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος
Να μας πάρεις μακριά | να μας πας στα πέρα μέρη | φύσα θάλασσα πλατιά | φύσα αγέρι φύσα αγέρι

04. Οι πίσω μου σελίδες Τραγούδι: Διονύσης Σαββόπουλος
Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος | Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος
Ξεφύγαν απ' τα χέρια μου οι πίσω μου σελίδες | κι ας μου κοστίσαν ακριβά σε κόπους και θυσίες. | Χει, με περιφρονούνε τώρα και τραβάνε, | σαν τρελές μέσα στη μπόρα. | Χει, να, να, να... | Πηγαίνω βόλτα στο σταθμό κι αλλάζω θεωρίες | καιρός να διώξω απ' το μυαλό τις πίσω μου σελίδες. | Χει, ας ταξιδέψουν μοναχές μες στις ξένες, | μες στις ξένες τις καρδιές. | Χει, τα παιδιά του δρόμου δες πώς αφήνουνε, | των γονιών τους τις φωλιές. | Ευαίσθητη αθλήτρια, δεν ξέρει τι χρωστάει | στον πάνσοφό της εραστή που απόψε παρατάει. | Χει, εκατομμύρια μηχανές τυραννάνε, | τις φτωχές μας τις ζωές. | Χει, οι σελίδες μου οι παλιές τρελαθήκανε, | τρελαθήκανε κι αυτές.

05. Η συννεφούλα Τραγούδι: Διονύσης Σαββόπουλος
Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος | Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος
Είχα μια αγάπη, αχ καρδούλα μου, | που 'μοιαζε συννεφάκι, συννεφούλα μου. | Σαν συννεφάκι φεύγει ξαναγυρνάει | μ' αγαπά τη μια την άλλη με ξεχνάει. | Κι ένα βράδυ αχ καρδούλα μου | διώχνω ξαφνικά τη συννεφούλα μου. | Δεν αντέχω άλλο πια να με γελάει | μ' αγαπάει τη μια την άλλη με ξεχνάει. | Κι έρχεται ο Απρίλης αχ καρδούλα μου | να κι ο Μάης συννεφούλα μου. | Δίχως τραγούδι, δάκρυ και φιλί | δεν είναι άνοιξη φέτος αυτή. | Συννεφούλα, συννεφούλα να γυρίσεις σου ζητώ | και τριγύρνα μ' όσους θέλεις κάθε βράδυ. | Δεν αντέχω άλλο να 'μαι μοναχός | μ' αγαπάς τη μια κι ας με ξεχνάς την άλλη.

06. Σαν ρεμπέτικο παλιό Τραγούδι: Διονύσης Σαββόπουλος
Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος | Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος
Τα ξεπούλησα φτηνά, το χαλί μου, τα ρούχα και το μπρίκι. | Είμαι άρρωστος παιδιά, ο γιατρός μου συμβούλεψε ταξίδι. | Χα, κι είπα "γεια-χαρά σου" στον Αντύπα | κι άφησα ξωπίσω μου μια τρύπα | κι άφησα ξωπίσω μου μια τρύπα | κι είπα "γεια-χαρά σου" στον Αντύπα. | Όποιος αδελφός δε συμφωνεί | ας έρθει κι ας μου δώσει ένα φιλί. | Τα καλύτερα παιδιά κουράστηκαν και γύρισαν στο σπίτι. | Το ξημέρωμα αργεί και δεν βρίσκεται παρέα για ξενύχτι. | Χα, στέκομαι στη στάση το βραδάκι | αχ, πάει το χρυσό καλοκαιράκι | αχ, πάει το χρυσό καλοκαιράκι | κι οι τουρίστες φορτωθήκαν το δισάκι. | Χει νε-ε-νε... | Α να-να-να... | Σα ρεμπέτικο παλιό σβήνει η φωνή μου και σκορπάει. | Πουθενά στον τόπο αυτό η μπογιά μου τώρα πια δεν περνάει. | Χα, κι είπα "γεια-χαρά σου" στον Αντύπα | κι άφησα ξωπίσω μου μια τρύπα | κι άφησα ξωπίσω μου μια τρύπα | κι είπα "γεια-χαρά σου" στον Αντύπα. | Χει νε-ε-νε... | ας έρθει κι ας μου δώσει ένα φιλί.

07. Είδα την Άννα κάποτε Τραγούδι: Διονύσης Σαββόπουλος
Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος | Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος
Την παιδική μου φίλη | την είδα ξαφνικά | να στέκει | και να με κοιτά. | Αγάλματα κομμάτια | στα μάτια της τα δυο | βομβαρδισμένες πόλεις | ναυάγια στο βυθό. | Ζεστό το μεσημέρι | το στόρι χαμηλό | κι η σκάλα | στο φωταγωγό. | Σβήνουν τα βήματα στη σκάλα | Κανείς, θα πλανηθούμε μοναχοί | θάλασσες πόλεις έρημοι σταθμοί. | Αλλάζουν όλα εδώ κάτω με ορμή | τι να καταλάβουμε οι φτωχοί. | Για πες μου μήπως ξέρεις | γι' αυτήν που σου μιλώ | Άννα | τ' όνομά της το μικρό. | Τη βλέπω κατεβαίνει | στέκεται στο σκαλί | και χάνεται για πάντα | στου κόσμου τη βουή.

08. Ντιρλαντά Τραγούδι: Διονύσης Σαββόπουλος
Μουσική: Παραδοσιακό & Διονύσης Σαββόπουλος | Στίχοι: Παραδοσιακό
Βρέ ντιρλαντά, ντιρλανταντά, βρε ντιρλαντά και τέζα όλοι | και πώς θα πάρουμε την Πόλη, ω ντιρλαντά, ντιρλανταντά | Από την πόλη την καλή ήρθε μια σκούνα με πανί. | Ω ντιρλαντά, ντιρλανταντά, ω ντιρλαντά και δεν τελειώνει | βρε ντιρλαντά με ζαχαρώνει, | Ω ντιρλαντά, ντιρλανταντά, να το χαρώ που με κοιτά | Ω ντιρλαντά βρε λεβεντόνια, βρε και της Μπαρμπαριάς γλαρόνια. | Ω ντιρλαντά, ντιρλανταντά, ω ντιρλαντά βρε και βραδιάζει | βρε κι η κουβέρτα αναστενάζει | Βρε και ο μάγερας φωνάζει, ω ντιρλαντά, ντιρλανταντά | Βρε ντιρλαντά και τέζα όλοι και πώς θα πάρουμε την Πόλη. | Από την πόλη την καλή, ήρθε μια σκούνα με πανί | Ω ντιρλαντά, ντιρλανταντά, αχ η Μαρία του Μηνά | Επάνω στ' άσπρο της ποδάρι θα πάω να δέσω παλαμάρι. | Ω ντιρλαντά, ντιρλανταντά, ω ντιρλαντά θα δέσω κόμπο | βρε στον λαιμό τους των αρχόντων | Να πέφτει ο κόμπος στο κοπάλι, στην Κατερίνα του τσαγκάρη | Βρε θα τη βάλω μες στην πλώρη και θα της κάμω γιο και κόρη. | Ω ντιρλαντά, ντιρλανταντά, ω ντιρλαντά και σεις λεβέντες | βρε θα σας δώσω εγώ βιολέτες | Θα δώσω σ' όλους από δύο βρε και του Γιώργη δε του δίνω | Ω ντιρλαντά, ντιρλανταντά, ω ντα-ντα-ντα, ντιρλανταντά | Ω ντιρλαντά, ντιρλανταντά...

09. Τα παιδιά που χάθηκαν Τραγούδι: Διονύσης Σαββόπουλος
Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος | Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος
Τα πιο ωραία παραμύθια | απ' όσα μου 'χεις διηγηθεί | αχ είν' εκείνα που μιλούσαν | για τα παιδιά που 'χουν χαθεί | αχ είν' εκείνα που μιλούσαν | για τα παιδιά που 'χουν χαθεί. | Για τα παιδιά που χάθηκαν | στο στοιχειωμένο δάσος | στις λίμνες στο βορρά | για τα παιδιά που χάθηκαν | στου δράκου το πηγάδι | στης στρίγκλας τη σπηλιά. | Σε συμμορίες με ζητιάνους | σε αχυρώνες και σ' αυλές | και σε καράβια του πελάγους | με λαθρεμπόρους πειρατές | και σε καράβια του πελάγους | με λαθρεμπόρους πειρατές. | Για τα παιδιά που τα 'συραν | στης Αφρικής τις αγορές | εμπόροι και ληστές | και φοβισμένα κι ορφανά | στη Σμύρνη και στη Βενετιά | τα πιάσαν οι φρουρές. | Ψωμί ζητήσαν του φουρνάρη | λίγο νερό του καφετζή | τα διώχνει ο πρώτος μ' ένα φτυάρι | κι ο άλλος λύνει το σκυλί | τα διώχνει ο πρώτος μ' ένα φτυάρι | κι ο άλλος λύνει το σκυλί. | Στις λυπημένες πολιτείες | πέφτει μια κίτρινη βροχή | στο σώμα μου έχω ανατριχίλες | και το 'να δόντι μου πονεί | στο σώμα μου έχω ανατριχίλες | και το 'να δόντι μου πονεί. | Το γράμμα σου δέκα σελίδες | πάλι η ίδια συμβουλή | μου λες στο σπίτι να γυρίσω | μου λες ν' αλλάξω πια ζωή | μου λες στο σπίτι να γυρίσω | μου λες ν' αλλάξω πια ζωή. | Ομίχλη πέφτει στις σκεπές | φεύγουν οι φάτσες σαν σκιές | και τρέμει το κερί | φωτιές ανάβουν στις ακτές | μέσα στ' αυτιά μου ακούω στριγκλιές | και τρέμω σαν πουλί.

10. Ωδή στον Γεώργιο Καραϊσκάκη Τραγούδι: Διονύσης Σαββόπουλος
Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος | Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος
Η οθόνη βουλιάζει σαλεύει το πλήθος | εικόνες ξεχύνονται με μιας | πού πας παλικάρι ωραίο σαν μύθος | κι ολόισια στο θάνατο κολυμπάς | Και όλες οι αντένες μιας γης χτυπημένης | μεγάφωνα και ασύρματοι από παντού | γλυκά σε νανουρίζουν κι εσύ ανεβαίνεις | ψηλά στους βασιλιάδες τ' ουρανού | Ποιος στ' αλήθεια είμαι εγώ και πού πάω | με χίλιες δυο εικόνες στο μυαλό | προβολείς με στραβώνουν και πάω | και γονατίζω και το αίμα σου φιλώ | Πού πας παλικάρι πομπές ξεκινούνε | κι οι σκλάβες σου ουρλιάζουν στο βωμό | ουρλιάζουν τα πλήθη καμπάνες ηχούνε | κι ο ύμνος σου τραντάζει το ναό | Ποιος στ' αλήθεια είμαι εγώ και πού πάω | με χίλιες δυο εικόνες στο μυαλό | οι προβολείς με στραβώνουν και πάω | και γονατίζω και το αίμα σου φιλώ

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης