Παρασκευή, 23 Σεπτεμβρίου 2011

Κόσμε αγάπη μου




















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Σταύρου Ξαρχάκου

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Μην πιεις νερό Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Οι μάνες μπήκανε στις πόρτες | και τα κορίτσια στο στενό | Έλα γλυκέ μου από το δρόμο | που ‘ρχεσαι κάθε δειλινό | Μην πιεις νερό και με ξεχάσεις | μην πιεις νερό της λησμονιάς | Σύννεφο γίνε και σεριάνα | στον ουρανό της γειτονιάς | Πλυμένο το πουκάμισό σου | στολίζει ακόμα την αυλή | Ήταν γλυκό το καλοκαίρι | το ηλιοκαμένο σου κορμί | Μην πιεις νερό ....

02. Τα ρολόγια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Και τώρα πώς να σταματήσω | τα ρολόγια | και πώς να κάνω | τον ήλιο να μην βγει | Και πώς να μην τελειώσει | ετούτη η νύχτα | αχ! | Και τώρα πώς να σταματήσω | το σκοτάδι | και πώς να κάνω | την Πούλια να μην βγει | και πώς να μη τελειώσει | ετούτη η νύχτα | αχ!

03. Τ’ απόγευμα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Πώς έγινε το δράμα | εμένα ακούτε | το είδα με τα μάτια μου | Ανέβηκαν το δρόμο χέρι, χέρι | και στάθηκαν εδώ | Τι λέγανε δεν ξέρω | όμως ο ήλιος | τα μάγουλά τους φλόγιζε, τα χέρια | Η μάνα μου τους βλέπει και τρομάζει | έρημα νειάτα, νειάτα περιστέρια | Ο άλλος τότε μπαίνει ανάμεσά τους | φωνή πικρή τ' απόγεμα ραΐζει | στις πλάκες γονατίζει χτυπημένος | να το σημάδι, ακόμα ξεχωρίζει | Εξήγηση να δώσω μη ζητάτε | εγώ ξέρω μονάχα αυτό που είδα | Οι δυο ήταν μαζί, ο άλλος μόνος | στα σκαλοπάτια περπατούσε ο πόνος

04. Μη γυρίσεις πίσω Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Μη γυρίσεις πίσω να κοιτάξεις | κοίταξε στα μάτια και μην κλάψεις | κι έλα να χορέψουμε μαζί | Όπου θέλει ας πάει κι ώρα καλή του | διώξε από το στόμα το φιλί του | ούτε πρώτη αγάπη ούτε στερνή | Το φουστάνι βάλε το καλό σου | μ' άλλη αγάπη στο παράθυρό σου | θά'ρθει το φεγγάρι να σε βρει | Νά'χα τα χρονάκια σου κυρά μου | πέντε αγάπες μέσα στην καρδιά μου | θα φτεροκοπούσανε μαζί

05. Αφιέρωμα στο Μάνο Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Το κυπαρίσσι το ψηλό | το χάρτινο φεγγάρι | κι ο Κυρ Αντώνης μοναχός | δική σου η ζωγραφιά | Τραγούδια πήρε η γειτονιά | κι οι δρόμοι τα όνειρά του | κοπέλες μ΄ άσπρα σεργιανούν | κι αγόρια με φτερά | Το φίδι στην κρυφή σπηλιά | κι η Τρώισσα στο μπαλκόνι | λευκή αχιβάδα στο γιαλό | σημάδια μυστικά | Ποια παραμύθια περπατάς | ποια μάνα σε ταΐζει | αλάτι, μέλι και ψωμί | κι αθάνατο νερό

06. Δυο αδέλφια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Δυο αδέρφια αγαπημένα | δυο καλά, καλά παιδιά | παιδιά από σπίτι | με καλή δουλειά | χτυπιούνται δέρνονται | σαν τα σκυλιά | Ανάθεμα την ώρα | την ώρα την κακιά | που εφάνη εκείνη η πλούσια | η πλούσια η ξωτικιά | Θλιμμένη αγάπη και πικρή | Πικρή, πικρή ματιά | Με τα μάγια ξελογιάζει | το μικρό, μικρό μου αδερφό | τι να, που κόβει το ψωμί στα δυο | το αίμα ανάβει, γίνεται θολό

07. Αστέρι στο παράθυρο Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Ούτε ματιά κι' ούτε μιλιά κι' ούτε φιλί, | ήταν και πάει σαν διαβατάρικο πουλί. | Αστέρι στο παράθυρο να βγεις | και μάζεψε το δάκρυ της αυγής. | Ούτε ματιά κι' ούτε μιλιά, ώρα καλή, | άλλη καρδιά κι' άλλα φιλιά μες την αυλή. | Αγάπη μου καινούργια αν μ' αγαπάς, | μακριά, μακριά, μακριά τώρα με πας.

08. Άσπρος τοίχος Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Άσπρος τοίχος, άσπρος ήλιος | άσπρο του καλοκαιριού | μαύρα τα ματόκλαδά του | ίσκιοι του μεσημεριού | Μη μου βγαίνεις τέτοιαν ώρα | κι ασβεστώνεις τα σκαλιά | όλα θα σου τα στεγνώσει | ο ασβέστης τα φιλιά | Πέρασαν απ' το σοκάκι | στάθηκαν στην αντηλιά | ρίξανε δροσιά στις πλάκες | τα κατάμαυρα μαλλιά | Φεύγουν παν αγκαλιασμένοι | κάτω στον βαθύ γιαλό | στην σπηλιά που περιμένει | κρύσταλλο είναι το νερό | Πέρα εκεί στο μεσημέρι | και στην άσπρη ακρογιαλιά | πίνουμε το καλοκαίρι | μ΄ ανοιχτή την αγκαλιά

09. Νανούρισμα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Κοιμήσου τώρα, κλείστ' τα μάτια | ανάσα μου μοσχοβολιά. | Κήπος βαθύς, γλυκό ποτάμι | στο προσκεφάλι τα μαλλιά. | Ο ύπνος ήρθε και σου φέρνει | κοπάδι κίτρινα πουλιά | μάτια μου | φως των ομματιών μου | μάτια μου | μάτια από μέλι και φιλιά. | Στην πόρτα στέκει τ΄όνειρό σου | κορίτσι μου μην πας μακρυά | εδώ κοντά, γύρω στο σπίτι | έξω στον δρόμο, είν' ερημιά | Ακόμη πόσο θε να σ΄έχω | δεμένη με χρυσή κλωστή | μάτια μου | φως των ομματιών μου | μάτια μου | κόσμε, αγάπη μου χρυσή.

10. Τα ρολόγια Οργανικό
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης