Τρίτη, 20 Σεπτεμβρίου 2011

Χαιρετισμοί





















Η Δήμητρα Γαλάνη σε τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Ποτέ, ποτέ μαζί Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Γιάννης Θεοδωράκης
Νύχτα μαγικιά μια σκιά περνά | σκέψου τώρα τη φωνή | που σου ’λεγε, ποτέ, ποτέ μαζί | Βάδιζα σκυφτός, ήσουν ουρανός | με των άστρων τη μουσική | μου τραγουδάς, ποτέ, ποτέ μαζί | Μάγισσα χλωμή, το στερνό σου φιλί | ξεχασμένη μουσική | μια μαχαιριά, ποτέ, ποτέ μαζί.

02. Κάνε κουράγιο Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Γιάννης Θεοδωράκης
Μες στης ζωής τα κύματα | και μες στις καταιγίδες | σκέψου τον ήλιο τον ξανθό | όλα γυρίζουν στη ζωή | σήμερα αυτός, αύριο εσύ | ντυμένος ηλιαχτίδες. | Κάνε κουράγιο, μη λυγάς | θά 'ρθουν τραγούδια και για μας. | Έχει ο καιρός γυρίσματα | κι η μοίρα μονοπάτια | δεν είσαι μόνος στη ζωή | κι αν σήμερα σ' αρνήθηκαν | το γέλιο σου φοβήθηκαν | και τα γλυκά σου μάτια. | Κάνε κουράγιο, μη λυγάς | θά 'ρθουν τραγούδια και για μας.

03. Η αγάπη ζει με τ' όνειρο Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Γιάννης Θεοδωράκης
Μη με ρωτάς για τον καιρό | που ήμουνα εγώ το δάσος | κι εσύ βροχούλα τ' ουρανού | πότιζες την καρδιά μου. | Η αγάπη ζει με τ' όνειρο | και τ' όνειρο πεθαίνει | όταν εκείνος π' αγαπά | έχει μεράκι στην καρδιά | και τον καημό σωπαίνει. | Μίλα μου για τον αετό | που έχασε τα φτερά του | για τ' αηδονάκι μίλα μου | που έχασε τη λαλιά του.

04. Ξανά τα λόγια θα στεγνώσω Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Αγγελική Ελευθερίου
Ξανά τα πράγματα θα δω απ' την αρχή | όμως φοβάμαι πίσω να γυρίσω | άλλωστε σήμερα η μέρα είναι θαμπή | αύριο με τον ήλιο θα τ' αφήσω. | Ξανά τα λόγια θα στεγνώσω απ' τη βροχή | και στεγνωμένα αντίκρυ τους θ' αρχίσω απ' την αρχή | ένα τραγούδι με μια λέξη μοναχή | σαν τον πικρό καφέ να ξεμεθύσω.

05. Τα μονοπάτια της φωνής σου Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Αγγελική Ελευθερίου
Τα μονοπάτια της φωνής σου πίσω με γυρίσανε | κι όλες οι μέρες θα ‘ναι τώρα γκρι και σκοτεινές | και σαν εξόριστο πουλί με σταματήσανε | γιατί στη μια φτερούγα μου έγραψα ότι φταις. | Αφού πια τώρα όλα ετελειώσανε | γιατί πίσω από τα μάτια μου κρυφά σε περιμένω; | Ποιά νύχτα ξαφνική μου φαρμακώσανε | το αίμα μου που ήταν από σένα ζαλισμένο;

06. Πίσω από τα μάτια μου έζησα Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Αγγελική Ελευθερίου
Όπου κοιτάξω είναι σκοτεινά | κι ο ουρανός βαρύς σαν το μολύβι | οι λεωφόροι γίνανε στενά | κι η ερημιά το πρόσωπό της κρύβει. | Πίσω από τα μάτια μου έζησα | κι από τον κόσμο μακριά | τα βήματά μου μέτρησα | κι όλα σ' ανηφοριά. | Το όνομά σου δεν μπορώ να πω | και τριγυρνούν μαύρα πουλιά κοντά μου | στα όνειρά μου θέλω να σε δω | κι οι πόρτες τ' ουρανού κλείνουν μπροστά μου.

07. Καράβι στον ουρανό Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Αγγελική Ελευθερίου
Τώρα που σ' έχασα σε νιώθω πιο κοντά | τώρα που σ' άφησα να φύγεις σαν σκιά | ποιους δρόμους πέρασες και από ποια στενά | μόνη σαν λύπη μόνη και σαν την ξενιτιά. | Ένα καράβι ήσουνα στον ουρανό | κι ήταν το σπίτι το δικό μου στεριανό | κι είχα κρασί για μένα και τον διπλανό | κι εσύ εγύρευες έναν ωκεανό. | Τίποτα πια δεν μου θυμίζει τη ζωή | μόνο τα λόγια σου αγκάθι στην ψυχή | μου το 'χες πει πως όταν φύγεις δεν θα 'ρθεις | ήσουνα θύελλα κι όχι σταγόνα της βροχής.

08. Μη με προδώσεις Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Γιάννης Θεοδωράκης
Αυτός που ξέμεινε εδώ | θα ξαναρθεί με τον καιρό | να τον πληγώσεις. | Φίλοι κι εχθροί θα τον ζητούν | κατάματα θα σε κοιτούν | μη με προδώσεις. | Ψέματα οι ψεύτες θα σου πουν | στα όνειρά σου για να μπουν | θα το πληρώσεις. | Ρίξε τον ήλιο απ' τα κλαδιά | στον κόρφο κρύψε τα καρφιά | μη με προδώσεις. | Απλώνει η νύχτα τη βροχή | μαζί ξεμάκραινες κι εσύ | θα μετανιώσεις. | Αν βρεις στο δρόμο νικητές | φωτιά, τσεκούρι και ληστές | μη με προδώσεις.

09. Χωρίσαμε Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Γιάννης Θεοδωράκης
Στην άλλη άκρη του καιρού | χτένιζες τα μαλλιά σου | σε κοίταζα με κοίταζες | χάιδευα τα όνειρά σου. | Χωρίσαμε και χώρισαν | ο ουρανός απ' τ' άστρα | μόνο το φως του φεγγαριού | σμίγει τους δυο καημούς μας. | Στα μάτια σου καθρέφτιζες | την ομορφιά του κόσμου | κι η ομορφιά ήσουν εσύ | κι ο κόσμος τ' όνειρό σου.

10. Χαίρε Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μίκης Θεοδωράκης
Στην άκρη του καλοκαιριού | θα 'ρθω να σ' ανταμώσω | το πέλαγο, τα κύματα | στα πόδια σου ν' απλώσω. | Χαίρε πέτρινο λουλούδι | με το χρώμα της φωτιάς | χαίρε κόκκινο τραγούδι | απ' το αίμα της καρδιάς. | Στην άλλην άκρη του καιρού | θα στήσω τη μορφή σου | με πίκρα και με λησμονιά | θα δέσω την ψυχή σου.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης