Σάββατο, 24 Σεπτεμβρίου 2011

Θέλω να τα πω





















01. Θέλω να τα πω Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Θέλω να τα πω | χωρίς να με ρωτήσεις | Θέλω να τα πω | όπως υπάρχουν στο μυαλό | άλλο εξομολόγηση | και άλλο απαντήσεις | Θέλω να τα πω | σαν να παραμιλώ | Θέλω να τα πω

02. Τούτος ο τάφος Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Τούτος ο τάφος | δεν είναι τάφος | είναι παραδείσου η πόρτα | στον αναμάρτητο | Τούτος ο τάφος | δεν είναι τάφος | είναι των παθών σου το τέλος | η απολύτρωση | Τούτος ο τάφος | δεν είναι τάφος | είναι η σωτηρία του κόσμου | και το δικαίωμα

03. Άνοιξε Πέτρο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Άνοιξε Πέτρο άνοιξε να μπω να ξαποστάσω | από τη γη στον ουρανό κουράστηκα να φτάσω | τι παριστάνεις τα ες-ες και μου γυρεύεις πάσο | θα μ' αναγκάσεις τελικά το στόμα να χαλάσω | Τι εισιτήριο ζητάς και πώς να στο πληρώσω | εγώ δεν αξιώθηκα τα χρέη μου να δώσω | ήρθα για να ξεκουραστώ δεν ήρθα να μαλώσω | τι εισιτήριο ζητάς και πώς να στο πληρώσω | Άνοιξε στον Πανάγαθο να μπω να μαρτυρήσω | κι αν θα μου βρει παράπτωμα με ξαναστέλνεις πίσω | ξέρω καλά τι θα του πω και πώς θα καθαρίσω | και λέγε ποιος με κάρφωσε στα μούτρα να τον φτύσω | Ώσπου να βρεις το φάκελο εγώ θα ξεπαγιάσω | βάλε με στου παράδεισου τον κήπο να πλαγιάσω | φέρε και κάνα δυο ουρί να το διασκεδάσω | ή πες μου πού είναι η κόλαση να πάω εκεί ν' αγιάσω | Μόνο ο Παντοκράτορας θα πει αν είμαι εντάξει | οργίασα με το μυαλό μα ελάχιστα στην πράξη | κι αν θα με κρίνει ένοχο αυτός θα με πατάξει | εσύ είσαι σκέτος θυρωρός και να κρατάς την τάξη | Στον κόσμο όσο περπάτησα λαδιές δεν έχω κάνει | εξόν από κάνα πιοτό κι από κάνα φουστάνι | και μια φορά αγανάκτησα με κάποιον Παπαγιάννη | αν λεν πως βαριαμάρτησα υπάρχουν και ρουφιάνοι

04. Φέρε Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Τελειώσανε τα πάντα δεν υπάρχει ούτε δραχμή | φέρ' του έφορου την τσάντα να χορτάσουμε ψωμί | Μη μιλάς μες τη μιζέρια περί ήθους και τιμής | φέρε του ληστή τα χέρια να ρεφάρουμε κι εμείς | Μας τυφλώσαν τα κεσάτια αμολήσου συνεπώς | φέρε του σοφού τα μάτια μπας και δούμε λίγο φως | Λάχανα δεν έχει ο κήπος και πεινάει το παιδί | φέρε του χοντρού το λίπος να το κάνουμε λαρδί

05. Ο εαυτός μου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Απ' τους πολλούς μου φίλους κι απ' όλους τους δικούς μου | όπως ο εαυτός μου δε μ' αγαπάει κανείς | είμαστε ένα πράγμα μια σκέψη και μια ζήση | και δε θα μ' αγαπήσει όπως αυτός κανείς | Ο πιο καλός μου φίλος ο πιο πολύ δικός μου | ο ποιο πολύ δικός μου είναι ο εαυτός μου | ο πιο καλός μου φίλος είναι ο εαυτός μου | Απ' τους πολλούς εχθρούς μου που με μισούνε τόσο | μόνο τον εαυτό μου φοβάμαι αληθινά | αυτός μονάχα θέλει να με καταδικάσει | και για την ίδια πράξη να δικαστώ ξανά | Ο πιο κακός εχθρός μου ο πιο κακός του κόσμου | ο πιο κακός του κόσμου είναι ο εαυτός μου | ο πιο κακός εχθρός μου είναι ο εαυτός μου | Ο πιο καλός μου φίλος κι ο πιο κακός εχθρός μου | είναι ο εαυτός μου είναι ο εαυτός μου | Ο πιο καλός μου φίλος κι ο πιο κακός εχθρός μου

06. Προσευχή του καλού ραγιά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Σ' ευχαριστώ Θεούλη μου | που μ' άφησες να ζήσω | άλλη μια μέρα τον αγά | να τον υπηρετήσω | Να 'ναι καλά ο κύρης μου | τον πόλεμο να παίρνει | κι ας μπαίνει στο κονάκι μου | τα βράδια και με δέρνει | Να 'χει το γιαταγάνι του | γερό κι ακονισμένο | κι ας πάρει το κεφάλι μου | το χιλιοκολασμένο

07. Χαροκόπου 1942-1953 Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Εφτά νομά- σ’ ένα δωμά- | πού να ξαπλώ- να κλείσεις μά-  | Ο ένας πάει σινεμά | ο άλλος πέφτει και κοιμά- | ύπνος με βάρδια δηλαδή | στην πόρτα σύρμα για κλειδί. | Εφτά νομά- δυστυχισμέ- | σ’ ένα δωμά- φυλακισμέ- | δικαίως αγανακτισμέ- | και με τα πάντα αηδιασμέ- . | Πώς τα ’χεις έτσι μοιρασμέ- | ντουνιά ψευτοπολιτισμέ- ; | Οι δυο δουλε- απ’ τους εφτά | από τα χρέ- τι να προφτά- ; | Σαν τα τσουβά- , σαν τα σκουπί- | εφτά νομά- χωρίς ελπί- | σ’ ένα δωμά- μισογιαπί. | Ποιος να φωνά- και τι να πει;

08. Δεν είναι ο κόσμος φίλος μου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Δεν είναι ο κόσμος φίλος μου | ούτε κι εγώ του κόσμου | άλλος του κόσμου ο θεός | και άλλος ο δικός μου | Δεν περιμένω τίποτα | από το να πεθάνω | να αδειάσει η κούπα του καημού | και η γωνιά που πιάνω

09. Ο δρόμος είναι δρόμος Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Δεν είναι εύκολο ν' αλλάξεις όταν χαλάσεις εντελώς | δεν έχεις μάτια να κοιτάξεις ποιος είναι ο δρόμος ο καλός | Για μένα ο δρόμος είναι δρόμος στον εαυτό σου έτσι λες | τι πα να πει βρωμιά και τρόμος κατήφορος και προσβολές | Για σένα ο δρόμος είναι δρόμος τι πα να πει είναι στραβός | ποιο θα 'ναι το φινάλε όμως δε το μαντεύεις ακριβώς | Δεν είναι εύκολο ν' αλλάξεις έχει κι η λάσπη ηδονή | και με τη λάσπη θες να φτιάξεις αγάπη σαν αληθινή | Για μένα ο δρόμος είναι δρόμος στον εαυτό σου έτσι λες | τι πα να πει βρωμιά και τρόμος κατήφορος και προσβολές | Για σένα ο δρόμος είναι δρόμος τι πα να πει είναι στραβός | ποιο θα 'ναι το φινάλε όμως δε το μαντεύεις ακριβώς

10. Όμορφο χαβά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Όλοι μαζί θα χτίσουμε καινούργιο κόσμο | με βασιλικό και δυόσμο τις αυλές θα σπείρουμε | άλλα πανιά θε ν' αρματώσουμε τη σκούνα | τώρα πέρασε η φουρτούνα τους καημούς αφήνουμε | Φέρε το μπουζούκι και τον ταμπουρά | φέρε τα κλαρίνα βάλτα στη σειρά | κι όποιος τύχει κάνει φάλτσο θα του κάτσω μπάτσο | εγώ θέλω στο χορό μου όμορφο χαβά | Άιντε παιδιά κι είναι από πέτρα το καράβι | τη ζωή θα την προλάβει κι είναι οι ναύτες δυνατοί | δώσε πουλί καλά μαντάτα στους δικούς μας | πες τους να 'ρθουν και να δούνε πως χορεύουν σε γιορτή | Φέρε το μπουζούκι και τον ταμπουρά | φέρε τα κλαρίνα βάλτα στη σειρά | κι όποιος τύχει κάνει φάλτσο θα του κάτσω μπάτσο | εγώ θέλω στο χορό μου όμορφο χαβά

11. Για έλα κάθισε με μας Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Για έλα κάθισε με μας | να δεις πώς την περνάμε | σε τι κανάλι πέσαμε | και τι κουπί τραβάμε | Για έλα κάθισε με μας | εκεί που ζούμε μείνε | θα δεις πως τούτη η ζωή | μόνο ζωή δεν είναι | Για έλα κάθισε με μας | εσύ που κάνεις χάζι | για έλα κάθισε με μας | εδώ που δεν χαράζει | να μάθεις τι είναι θάνατος | και ποιος τον λογαριάζει

12. Έζησε με το τίποτα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Και πλέκοντας εγκώμια περί τους αθανάτους | την αίγλη τους το ύφος τους και το παράστημα τους | και πλέκοντας εγκώμια περί τους αθανάτους | με κεφαλαία τ' όνομα και το παράνομά τους | Και κάνοντας υπόκλιση μέχρι τους αστραγάλους | παρέα με παράσιτα και με λακέδες άλλους | και κάνοντας υπόκλιση μέχρι τους αστραγάλους | για τους πολύ σημαντικούς και τους πολύ μεγάλους | Και κάνοντας συμβιβασμούς με τη συνείδησή του | για μια σταγόνα έλεος πουλώντας την ψυχή του | και κάνοντας συμβιβασμούς με τη συνείδησή του | έζησε με το τίποτα και πέθανε μαζί του

13. Αδιόρθω, αναρχί Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Μαθημε στις κακουχι | άιντε φτου κι απ' την αρχή | τις κουβε και πειθαρχι | αδιορθω αναρχι | Μαθημε στις κακουχι | άιντε φτου κι απ' την αρχή | τις κουβε και πειθαρχι | αδιόρθω αναρχι | Δεν προσκυ ποτέ κανε | λένε όχι λέω ναι | στην κρεμα έχω ανε | με κηδε και ζωντανε | Δεν προσκυ ποτέ κανε | λένε όχι λέμε ναι | στην κρεμα έχουμ' ανε | μας κηδε και ζωντανε | Τι με νοια αν θα πεθα | θα πεθα που θα πεθα | δεν τρομα ο μελλοθα | με σταυρό και γολγοθά | Τι μας νοια αν θα πεθα | θα πεθα που θα πεθα | δεν τρομα οι μελλοθα | με σταυρούς και γολγοθά | Μαθημε στις κακουχι | άιντε φτου κι απ' την αρχή | τις κουβε και πειθαρχι | αδιορθω αναρχι

14. Αλ Καπόνε Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Ο Αλ Καπόνε πάει, τον κάρφωσε ο Λουτσιάνο | δολάριο πετάει, εγώ του παίζω πιάνο | και κάτω ο Καπόνε και ζήτω ο Λουτσιάνο | και κάτω ο Καπόνε, βρε, και ζήτω ο Λουτσιάνο | Ο Χίτλερ πήρε φόρα και πάει για το Κρεμλίνο | πετάει ένα μάρκο, αρπάω το κλαρίνο | και ζήτω για το Χίτλερ και κάτω το Κρεμλίνο | και ζήτω για του Αδόλφου, βρε, και κάτω το Κρεμλίνο | Ο Στάλιν μουλαρώνει και τρώει το Βερολίνο | πετάει ένα ρούβλι, του παίζω μαντολίνο | και ζήτω για το Στάλιν και φτου στο Βερολίνο | και ζήτω για το Σήφη, βρε, και φτου στο Βερολίνο | Ο Γιώργος ξεμπαρκάρει, μπουκάρει ο Αντρέας | μου δίνει το κοντάρι της πράσινης σημαίας | και κάτω για το Γιώργο και ζήτω ο Αντρέας | και κάτω για το Γιώργο, βρε, και ζήτω ο Αντρέας | Ο ένας τρώει τον άλλο, τα κάτω έρχονται πάνω | δεκάρες μου πετάνε, το μπαγλαμά μου πιάνω | και κάτω στο χαμένο και ζήτω στον επάνω | και κάτω στο χαμένο, βρε, και ζήτω στον επάνω

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης