Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου 2011

Νυχτερινή εκπομπή





















01. Νυχτερινή Εκπομπή Τραγούδι: Αφροδίτη Μάνου
Μουσική: Αφροδίτη Μάνου | Στίχοι: Αφροδίτη Μάνου
Απ' το ραδιόφωνο ακούω δυνατά τζαζ-ροκ | με πιάνει κόκκινο στο ύψος της Πανόρμου | κι εσύ φρενάρεις, με κοιτάζεις και παθαίνω σοκ | κι εκτροχιάζομαι στη μέση εκεί του δρόμου. | Πατάω γκάζι και γελάς πίσω απ' το τζάμι | δυόμισι η ώρα κι η νύχτα φωτεινή. | Μ' έχει τυλίξει ένα τεράστιο πλοκάμι | και το Φολκσβάγκεν μου δεμένο με σκοινί. | Στης Κηφισίας το φανάρι κάνω αριστερά | κι ενώ παλεύω μ' όλες τις προκαταλήψεις | μες στον καθρέφτη μου τα δύο σου φώτα σταθερά | κάτι μου τό 'λεγε πως πίσω μου θα στρίψεις | Πατάω γκάζι και γελάς πίσω απ' το τζάμι | τρεις παρά είκοσι κι η νύχτα φωτεινή. | Μ' έχει τυλίξει ένα τεράστιο πλοκάμι | και το Φολκσβάγκεν μου δεμένο με σκοινί | Στον Βασιλόπουλο ανάβεις ξαφνικά το φλας. | Η νύχτα παίζει τα παιχνίδια τα δικά της. | Είσαι αλληνής και φεύγεις, ούτε ξέρω που θα πάς. | Καλή σου νύχτα, φίλε, μες στην αγκαλιά της....

02. Σαν τη μουσική Τραγούδι: Αφροδίτη Μάνου
Μουσική: Αφροδίτη Μάνου | Στίχοι: Αφροδίτη Μάνου
Αδύνατος, χλωμός και κουρασμένος | στα τάστα της κιθάρας σου μπλεγμένος | το τσιγαράκι σβήνεις, βγαίνεις στη σκηνή | βάζεις το βίσμα, ανάβεις τον ενισχυτή. | Το λουρί της κιθάρας σαν περνάς στον ώμο | σαν άγγελος μοιάζεις, που βγήκε στο δρόμο. | Και σ' αγαπώ, με μιαν αγάπη μαγική | σα μουσική | σαν τη μουσική. | Το βράδυ μεσ' στο μπαρ που θα τα πιούμε | ό,τι κι αν έγινε δε θα το πούμε | μ' αυτά τα μάτια πού 'χεις δε θα δεις καλό | κι εγώ να παίξεις πάλι σε παρακαλώ.

03. Σκηνή ζηλοτυπίας Τραγούδι: Αφροδίτη Μάνου
Μουσική: Αφροδίτη Μάνου | Στίχοι: Αφροδίτη Μάνου
Μου τηλεφώνησες απ' το γραφείο | πως, σίγουρα απόψε, θα με πας σινεμά. | Ήτανε νά 'ρθεις για φαΐ στις δύο | και μού 'ρθες πάλι πτώμα στις εννιά. | Σαν σε αλογάκι, μου δίνεις ζάχαρη | κι ύστερα παίρνεις φόρα και χτυπάς. | Το ξέρω πως ήσουνα μ' εκείνη την άχαρη | μα θέλω και να ξέρω που το πας. | Όταν πήγαινες εσύ, μωρό μου, εγώ γύριζα | κάτι τέτοια πολύ πριν από σένα, τα συνήθιζα. | Όταν πήγαινες εσύ, μωρό μου, εγώ γύριζα | κάτι τέτοια, τα συνήθιζα.... | Ένα μήνα σε παρακαλούσα | να πάμε να το δούμε το φιλμ αυτό, | μα εσύ, πολυάσχολη σαρανταποδαρούσα | δεν έβρισκες ποτέ σου τον καιρό. | Ούτε συζήτηση, απόψε θα πάμε | κι αν είσαι κουρασμένος κι έχεις πυρετό | καθόλου μα καθόλου δε σε λυπάμαι | γιατί όλα πληρώνονται εδώ.

04. S.A.S. Σκοτάδι πάνω απ' την Αθήνα Τραγούδι: Αφροδίτη Μάνου
Μουσική: Αφροδίτη Μάνου | Στίχοι: Αφροδίτη Μάνου
Έρχεσαι τα βράδια και με παίρνεις απ' το χέρι | στο Μπαλί με πας, στο Γιβραλτάρ, στην Ταϋλάνδη. | Πότε με πιστόλι, πότε με μαχαίρι | να ξεκάνουμε μαζί τη μοναξιά και το σκοτάδι. | Με τα χρυσαφένια σου τα μάτια | πρίγκηπα, καλέ μου φίλε, Μάλκο! | Πάρε με και κάνε όλες τις πίκρες μου κομμάτια | ν' ανεβούμε πάνω σ' ένα φωταγωγημένο πάλκο. | Χιόνισε κι εκεί στον πύργο κάνει κρύο απόψε. | Στον δερμάτινο τον καναπέ η Αλεξάντρα. | Πες της πως σε θέλω και μαζί της κόψε | δεν πειράζει, πες της, νά 'βρει εκείνη άλλον άντρα. | Πως βαρέθηκα όλους αυτούς που σε μισούνε! | Έλα τώρα, πάμε μόνο οι δυο μας στο Αμμάν. | Κι άμα καταλάβουν, μαζί μας θα τη βρούνε. | Με κουράσανε πολύ, ωχ αδερφέ, αμάν!

05. Γκάζι, Ταύρος Τραγούδι: Αφροδίτη Μάνου
Μουσική: Αφροδίτη Μάνου | Στίχοι: Αφροδίτη Μάνου
Κάτι βραδάκια που δε μοιάζουνε με τ' άλλα | στην Πειραιώς με τ' αυτοκίνητο πετάω | λίγο πιο κάτω από το Γκάζι σταματάω | και στης ψυχής μου ανεβαίνω την τραμπάλα. | Χρωματιστά τετραγωνάκια με φιγούρες | σαν κλασσικό μικρό, εικονογραφημένο | πάντα καινούριο κι όμως χιλιοδιαβασμένο | φίλοι παλιοί, πανάκριβές μου μινιατούρες. | Από την Πέργαμο ως τον Ταύρο, ένα τσιγάρο δρόμος | κι η Μαντουμπάλα η αγάπη μου η παλιά | με τη Ναργκίς χορεύουνε βαλσάκι, κι όμως | έχουν γεράσει κι έχουν κάτασπρα μαλλιά. | Ούτε τραγούδι ειν' αυτό, ούτε και ποίημα. | Ειν' η ζωή μου η μισή και κάτι μήνες | όλο χρυσόχαρτα και όλο ζελατίνες | ενώ την άλλη τη μισή, την πήρα χύμα.

06. Ο αλαφροΐσκιωτος Τραγούδι: Αφροδίτη Μάνου
Μουσική: Αφροδίτη Μάνου | Στίχοι: Αφροδίτη Μάνου
Όταν σε πρωτοείδα | σε μιαν εφημερίδα | είδα και τις πληγές σου | τις μυστικές πηγές σου. | Αισχρή μειοψηφία | σε γιγαντογραφία | σε μια μικρή σφεντόνα | σε ξέφρενο κυκλώνα. | Στο μυθιστόρημά σου | ξέχασες τ' όνομά σου | και σαν τον Οδυσσέα | σε διαδρομή χερσαία | φεύγεις, γλιστράς σα φίδι | λες κι έχεις αντικλείδι | κι από παραχαράκτης | γίνεσαι καταρράκτης. | Μικρό μου καφενείο | στη ζέστη σου, στο κρύο | ο Άρης στην κιθάρα | παίζει για τον Γκεβάρα. | Ό,τι κι αν βρεις, το χάνεις. | Σάλπαρε κι ο Τσιτσάνης | κι από τη Μικρασία | σε κόβει μια υγρασία.... | Ελλάδα, καροτσάκι | Ελλάδα, κοριτσάκι | μη μου τον βασανίσεις | μην τον καταβροχθίσεις....

07. Ασπρόμαυρη ζωή Τραγούδι: Αφροδίτη Μάνου
Μουσική: Αφροδίτη Μάνου | Στίχοι: Αφροδίτη Μάνου
Στο ίδιο μήκος κύματος | και σήμερα και χτες | κι είμαστε προ διλήμματος | αν φταίω ή αν φταις. | Βαλσαμωμένος έρωτας | κι αγάπη ιμιτασιόν | κάθεσαι τώρα και ρωτάς | τι κάνουμε λοιπόν; | Λοιπόν, όσο κι αν μας πονάει | αυτή η αγάπη πια δεν πάει. | αρρώστησε κι αργοπεθαίνει | αυτή η τρελή, η παθιασμένη. | Βουλιάζουμε κι εγώ κι εσύ | σε μια διαστροφή | μ' έγχρωμη τηλεόραση | κι ασπρόμαυρη ζωή. | Και λέω να του δίνουμε | απ' αυτή τη φυλακή | μισάνθρωποι πριν γίνουμε | και νευρασθενικοί.

08. Στον καθρέφτη Τραγούδι: Αφροδίτη Μάνου
Μουσική: Αφροδίτη Μάνου | Στίχοι: Αφροδίτη Μάνου
Όταν κάποιο πρωί, βιαστικά σηκωθείς | και στο μπάνιο ξυπόλητος τρέξεις | στον καθρέφτη, μπορεί, τον εαυτό σου να δεις | νά 'χει άλλες, δικές του ορέξεις. | Τότε, πρόσεξε καλά.... | Εσύ πας φερ' ειπείν, τώρα να χτενιστείς | κι ο απέναντι ανάβει τσιγάρο. | Εσύ πλένεις τα δόντια κι αυτός ο θρασύς | σου πετάει ένα «δε σε γουστάρω». | Φίλε, πρόσεξε καλά.... | Το καλό που σου θέλω, άσε την πονηριά | να του πάρεις μην πας τον αέρα. | Τη χωρίστρα σου φτιάξε απ' την ίδια μεριά | πες του αν θες και καμιά «καλημέρα». | Όμως, πρόσεξε καλά.... | Πανικός μη σε πιάσει, αν αυτός ξαφνικά | σου φωνάξει, κατάμουτρα, «φτου σου». | Καν' το ίδιο ακριβώς κι εντελώς φυσικά | γίνε εσύ ο εαυτός του εαυτού σου. | Γιατί, πρόσεξε καλά....

09. Μα ποιος είσαι τέλος πάντων Τραγούδι: Αφροδίτη Μάνου
Μουσική: Αφροδίτη Μάνου | Στίχοι: Αφροδίτη Μάνου
Περάσαν από πάνω σου πεντ' έξι οδοστρωτήρες | όμως εσύ κοιμόσουνα και είδηση δεν πήρες. | Σαν ξύπνησες, σηκώθηκες και σαν τα Μίκυ-μάους | φούσκωσες πάλι και πετάς καταμεσής του χάους. | Μα ποιος είσαι, τέλος πάντων, έτσι για να ξέρουμε | τι να κάνουμε για σένα, να σε συνεφέρουμε. | Τα μάτια σου, μου φαίνεται, πως τά 'χεις για φιγούρα. | Πίσω λιγάκι αν κοίταζες, θά 'βλεπες την καμπούρα | του Καραγκιόζη, πού 'βγαλες στην πλάτη σου και τρέχεις | δίχως να φτάνεις πουθενά. Αλήθεια, πως αντέχεις; | Μα ποιος είσαι, τέλος πάντων, έτσι για να ξέρουμε | τι να κάνουμε για σένα να σε συνεφέρουμε. | (Ξύπνα, ξύπνα διότι χαράζει. | Δεν ακούς τα πουλάκια που λαλούνε;)

10. Αλκοόλ και γιασεμί Τραγούδι: Αφροδίτη Μάνου
Μουσική: Αφροδίτη Μάνου | Στίχοι: Αφροδίτη Μάνου
Η νύχτα μεθυσμένη σαν κι εσένα | καπνίζει ένα τσιγάρο γαλλικό. | Τα φρένα μας απόψε είναι σπασμένα | και το ταξίδι συγκλονιστικό. | Το στόμα σου μυρίζει | αλκοόλ και γιασεμί. | Το βλέμμα σου τρικλίζει. | Μη! | Το σπίτι μου γυρίζει | θεούλη κι ουρανέ | Το στρώμα φωσφορίζει. | Ναι! | Κοιμήθηκες χωρίς να μου τελειώσεις | αυτή την ιστορία την τρελή | για κείνο το σαξόφωνο με δόσεις | και το ρουμπίνι το πορτοκαλί....

11. Και πού 'σαι ακόμα Τραγούδι: Αφροδίτη Μάνου
Μουσική: Αφροδίτη Μάνου | Στίχοι: Αφροδίτη Μάνου
Ένα βράδυ του Σεπτέμβρη, έτσι ξαφνικά | κάτι μου την έδωσε να γράψω ένα τραγούδι. | Κι από τότε στο χορό μπήκα για καλά. | Δέκα τραγουδάκια με το βρεφικό τους χνούδι. | Τα είπα απ' το τηλέφωνο στον Λουκιανό. | Τά 'κουσε κι ο Πέτρος κι η Χριστίνα κι η μαμά μου. | Και στο «Καφέ-θέατρο» με τον Γερμανό | Πήρα δημοσία και το χειροκρότημά μου. | Και πού 'σαι ακόμα, και πού 'σαι ακόμα. | Αν συνεχίσω με τον ίδιο ζήλο πάντα. | Και πού 'σαι ακόμα, και πού 'σαι ακόμα. | Στον άλλο δίσκο θα διευθύνω και την μπάντα.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης